Germania: 95% dintre retailerii online primesc recenzii nedrepte (sondaj)

Conform unui sondaj recent, 95% dintre retailerii germani care vand pe Internet au primit recenzii nedrepte, care contin informatii false sau atacuri personale, informeaza ecommercenews.eu. Aceste review-uri pun presiune pe afacerile e-commerce, a transmis Handlerbund, asociatia retailerilor germani care a efectuat sondajul. Acesta a fost realizat pe 166 de comercianti digitali din tara vest-europeana.
74% dintre acestia spun ca recenziile problematice primite de la clienti contineau informatii false, iar 27 de procente au mentionat texte cu insulte personale. Iar 67% faceau referire la circumstante dincolo de controlul comerciantului – legate, de exemplu, de serviciul de curierat partener sau de experiente negative conexe unui marketplace online. In alte cazuri, consumatorii nu au citit cu atentie descrierile produselor (61%) si au adus ulterior reprosuri legate de asta retailerilor.
Sondajul mai mentioneaza ca temele comune care se regasesc in recenziile clientilor nemultumiti au legatura cu produsul insusi (73%), cu livrarea acestuia (62%), cu durata livrarii (43%) sau costul acesteia (19%). 41% dintre respondenti au mentionat probleme legate de relatia cu clientii. Problematic este faptul ca 45% dintre retailerii germani spun ca acesti consumatori i-au santajat cu review-uri negative, pentru a primi un pret mai mic sau alte avantaje.
Leave a reply