GDPR si Google Analytics
Din 25 mai, intra in vigoare noua legislatie GDPR. Brianclifton.com si jeffalytics.com au scris despre cateva aspecte importante care tin de Google Analytics, raspunzand la urmatoarele intrebari de baza:
- Am nevoie de consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului inainte de a le inregistra informatiile? Daca ai activat Google Analytics Advertising (Demographics, Interest Reports, Remarketing cu integrare GA si DCM), da. Raspunsul e „Da” si daca site-ul tau are alte tehnologii de tracking in pagini (cookie-uri, plugin-uri sau icon-uri de share-uit pe social media), care trimit pixeli de tracking unor parti terte cu voia sau fara voia ta.
- Cum si cand obtin consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului? La prima vizita a acestora, trebuie sa creezi o alerta pop-up de acord, care – odata acceptata de acesta – ii introduce datele in Google Analytics si creeaza cookie-uri (astfel, la urmatoarea vizita, nu i se va mai afisa alerta). Ca sa te asiguri ca le obtii acordul trebuie ca alerta sa apara vizibil pe ecran, sa nu poata fi inchisa si sa deranjeze optic, pentru a determina utilizatorul sa o accepte/nu. Daca nu o accepta, nu ii poti folosi datele.
- Cat timp pot pastra datele despre vizitatorii mei si respecta prevederile GDPR? Daca depasesc 26 de luni mai respect legea? Poti pastra cat timp vrei datele (alege optiunea „Do not automatically expire.”), dar trebuie sa permiti vizitatorilor sa isi poata sterge usor datele (Google Analytics va adauga un tool in acest sens).
Am vorbit mai multe despre acest subiect intr-un modul din cadrul workshopului Sexy Analytics sustinut pe 17 mai in Iasi pe care te invitam si pe tine sa il vizualizezi:
Urmariti clipul de mai jos pentru a descoperi daca site-ul tau are nevoie de un pop-up de consimtamant pentru cookie-uri din parte vizitatorilor tai.
Leave a reply