Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

GDPR si Google Analytics

GDPR flowchartDin 25 mai, intra in vigoare noua legislatie GDPR. Brianclifton.com si jeffalytics.com au scris despre cateva aspecte importante care tin de Google Analytics, raspunzand la urmatoarele intrebari de baza:

  • Am nevoie de consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului inainte de a le inregistra informatiile? Daca ai activat Google Analytics Advertising (Demographics, Interest Reports, Remarketing cu integrare GA si DCM), da. Raspunsul e „Da” si daca site-ul tau are alte tehnologii de tracking in pagini (cookie-uri, plugin-uri sau icon-uri de share-uit pe social media), care trimit pixeli de tracking unor parti terte cu voia sau fara voia ta.
    pop up GDPR
  • Cum si cand obtin consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului? La prima vizita a acestora, trebuie sa creezi o alerta pop-up de acord, care – odata acceptata de acesta – ii introduce datele in Google Analytics si creeaza cookie-uri (astfel, la urmatoarea vizita, nu i se va mai afisa alerta). Ca sa te asiguri ca le obtii acordul trebuie ca alerta sa apara vizibil pe ecran, sa nu poata fi inchisa si sa deranjeze optic, pentru a determina utilizatorul sa o accepte/nu. Daca nu o accepta, nu ii poti folosi datele.retentia datelor GDPR
  • Cat timp pot pastra datele despre vizitatorii mei si respecta prevederile GDPR? Daca depasesc 26 de luni mai respect legea? Poti pastra cat timp vrei datele (alege optiunea „Do not automatically expire.”), dar trebuie sa permiti vizitatorilor sa isi poata sterge usor datele (Google Analytics va adauga un tool in acest sens).

Am vorbit mai multe despre acest subiect intr-un modul din cadrul workshopului Sexy Analytics sustinut pe 17 mai in Iasi pe care te invitam si pe tine sa il vizualizezi:

Referitor zonei de cookie, Cristina Deca – Specialist in protectia datelor – Decalex.ro ne ofera urmatoarele informatii:
“Zona de cookie consent e inteleasa prost pe GDPR. Ai nevoie de cookie consent pe GDPR  doar cand acel cookie face ca o persoana sa fie identificabila ( adica ai si alte elemente care te ajuta sa o recunosti). Deci daca ai cookie-uri, dar nu te duc la identificarea unei persoane nu ai nevoie de consent.
Mai mult decat atat ca si pana acum ramane obligatia existentei politicii de cookie-uri ( conform normelor europene) in care spui ce cookie-uri sunt plasate si ce fac ele, pe intelesul utilizatorului.
Cookie consentul va fi obligatoiru pt toate tipurile de cookie-uri incepand din 2019 daca propunerea de e-privacy regulation ( care va inlocui cookie directive-ul actual) ramane in forma sa actuala. De fapt marea schimbare pe care o aduce e=privacy regulation este pe faptul ca tre sa obtii consimtamant anterior plasarii cookie-ului pe device-ul utilizatorului. Fata de acum cand pop-ul de cookie-uri este inuti pt ca cookie-ul e deja plaasat si poti vedea site-ul.”

Urmariti clipul de mai jos pentru a descoperi daca site-ul tau are nevoie de un pop-up de consimtamant pentru cookie-uri din parte vizitatorilor tai.

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply