Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

GDPR si Google Analytics

GDPR flowchartDin 25 mai, intra in vigoare noua legislatie GDPR. Brianclifton.com si jeffalytics.com au scris despre cateva aspecte importante care tin de Google Analytics, raspunzand la urmatoarele intrebari de baza:

  • Am nevoie de consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului inainte de a le inregistra informatiile? Daca ai activat Google Analytics Advertising (Demographics, Interest Reports, Remarketing cu integrare GA si DCM), da. Raspunsul e „Da” si daca site-ul tau are alte tehnologii de tracking in pagini (cookie-uri, plugin-uri sau icon-uri de share-uit pe social media), care trimit pixeli de tracking unor parti terte cu voia sau fara voia ta.
    pop up GDPR
  • Cum si cand obtin consimtamantul explicit al vizitatorilor site-ului? La prima vizita a acestora, trebuie sa creezi o alerta pop-up de acord, care – odata acceptata de acesta – ii introduce datele in Google Analytics si creeaza cookie-uri (astfel, la urmatoarea vizita, nu i se va mai afisa alerta). Ca sa te asiguri ca le obtii acordul trebuie ca alerta sa apara vizibil pe ecran, sa nu poata fi inchisa si sa deranjeze optic, pentru a determina utilizatorul sa o accepte/nu. Daca nu o accepta, nu ii poti folosi datele.

    retentia datelor GDPR

  • Cat timp pot pastra datele despre vizitatorii mei si respecta prevederile GDPR? Daca depasesc 26 de luni mai respect legea? Poti pastra cat timp vrei datele (alege optiunea „Do not automatically expire.”), dar trebuie sa permiti vizitatorilor sa isi poata sterge usor datele (Google Analytics va adauga un tool in acest sens).

Am vorbit mai multe despre acest subiect intr-un modul din cadrul workshopului Sexy Analytics sustinut pe 17 mai in Iasi pe care te invitam si pe tine sa il vizualizezi:

 
Referitor zonei de cookie, Cristina Deca – Specialist in protectia datelor – Decalex.ro ne ofera urmatoarele informatii: 
 
“Zona de cookie consent e inteleasa prost pe GDPR. Ai nevoie de cookie consent pe GDPR  doar cand acel cookie face ca o persoana sa fie identificabila ( adica ai si alte elemente care te ajuta sa o recunosti). Deci daca ai cookie-uri, dar nu te duc la identificarea unei persoane nu ai nevoie de consent.
Mai mult decat atat ca si pana acum ramane obligatia existentei politicii de cookie-uri ( conform normelor europene) in care spui ce cookie-uri sunt plasate si ce fac ele, pe intelesul utilizatorului.
 
Cookie consentul va fi obligatoiru pt toate tipurile de cookie-uri incepand din 2019 daca propunerea de e-privacy regulation ( care va inlocui cookie directive-ul actual) ramane in forma sa actuala. De fapt marea schimbare pe care o aduce e=privacy regulation este pe faptul ca tre sa obtii consimtamant anterior plasarii cookie-ului pe device-ul utilizatorului. Fata de acum cand pop-ul de cookie-uri este inuti pt ca cookie-ul e deja plaasat si poti vedea site-ul.” 

Urmariti clipul de mai jos pentru a descoperi daca site-ul tau are nevoie de un pop-up de consimtamant pentru cookie-uri din parte vizitatorilor tai.

Raspunde la aceasta intrebare