Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Frauda e-commerce va depasi 20 miliarde $, in 2021 (raport)

Retailerii e-commerce risca sa piarda peste 20 de miliarde $, in 2021, din cauza activitatilor online fraudulente, a descoperit raportul „Online Payment Fraud” (marca Juniper Research), citat de retaildive.com. Aceasta pierdere ar fi cu 18% mai mare fata de anul trecut, cand s-au inregistrat pierderi de 17,5 miliarde $. Raportul a analizat 8 regiuni-cheie si 19 tari: Arabia Saudita, Australia, Brazilia, Canada, China, Coreea de Sud, Denemarca, Franta, Germania, India, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Norvegia, Portugalia, Spania, SUA, Suedia si Tarile de Jos.

Cele mai importante amenintari pentru cumparatorii si vanzatorii online le reprezinta furtul de identitate, frauda de rambursare, frauda „tacuta”, preluarea conturilor si „pharming-ul”. Se estimeaza ca cea mai mare piata pentru activitati online fraudulente va fi China: pana in 2025, 40% dintre pierderile e-commerce frauduloase (echivalentul a peste 12 miliarde $) se vor inregistra aici.

Fraudele au crescut in pandemie, autorii lor profitand de dezvoltarea masiva a comertului online, de faptul ca e-shop-urile fie nu stiu ce masuri de securitate trebuie sa ia, fie nu au destule resurse pentru acestea. Conform unui raport marca Sift, traficul online a crescut cu 60%YoY, sumele cheltuite pe Internet aproape s-au dublat, iar valoarea medie a cumparaturilor frauduloase a crescut cu 69% YoY. In SUA, fraudele legate de identitate sunt monitorizate de catre Consumer Sentinel Network. In 2020, institutia a primit peste 2,1 milioane de raportari pe tema asta (dintre care 1,4 milioane de raportari legate de furtul identitatii), consumatorii pierzand 3,3 miliarde $.

Raportul noteaza ca, pentru a evita fraudele si a proteja experienta clientelara, este nevoie de analize comportamentale automatizate (folosind inteligenta artificiala), mesaje clare legate de verificarile de securitate si folosirea de interfete digitale pentru evaluarea clientilor.

Leave a reply