Facebook si Instagram sunt pline de falsuri Vuitton, Gucci si Chanel
Facebook Marketplace – care este al doilea marketplace din-lume, dupa Amazon, ca numar de utilizatori activi lunar (peste 1 miliard) – este (evident) si un spatiu propice pentru vanzarea de produse contrafacute. Compania Meta se chinuie sa opreasca comercializarea acestor produse pe aplicatiile proprii, fara mare succes, noteaza reuters.com. Sursa amintita a discutat cu specialisti in domeniu si companii de social media analytics care investigheaza falsurile, iar parerea generala este ca oricate falsuri ar elimina Meta din peisaj, apar altele imediat, ca ciupercile dupa ploaie.
„Facebook si Instagram sunt marketplace-urile cheie unde produsele contrafacute sunt vandute publicului larg. Acum 10 ani, asta se intampla pe eBay, iar acum 5 ani – pe Amazon”, explica Benedict Hamilton (Managing Director la Kroll, companie privata de investigatii, care e angajata de brandurile afectate de falsuri si contrabanda).
O cercetare marca Ghost Data, realizata in perioada iunie-octombrie 2021 (la care Reuters a avut acces in mod exclusiv), a descoperit ca in aplicatiile Meta se vand cu spor imitatii ale produselor marca Gucci, Louis Vuitton, Fendi, Prada si Chanel. Analiza a identificat peste 26.000 de conturi de Facebook active si peste 20.000 de conturi de Instagram active care vindeau produse false. Cifrele sunt mai mari fata de anul 2020, dar mai mici fata de 2019 (cand au identificat 56.000 de conturi). In jur de 65% dintre conturile descoperite in 2021 sunt originare din China, 14% sunt din Rusia, iar 7,5% sunt din Turcia.
Majoritatea clientilor stiu ca nu cumpara produse originale, cand platesc 100 $ pentru o poseta care costa peste 5.000 $ intr-un magazin de brand. Dar astfel de tranzactii afecteaza reputatia brandurilor, pot fi nesigure si pot baga bani in buzunarele gruparilor criminale organizate, carora le este foarte usor sa se ascunda pe platformele sociale.
Leave a reply