Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Facebook Ads vs. Google Ads: care reclame sunt mai bune?

 

Pentru a evalua in ce directie ar fi mai bine sa-ti orientezi bugetul de reclame (Facebook Ads sau Google Ads), searchenginejournal.com noteaza ca intrebarile corecte nu sunt „In care trebuie sa investesc” sau „Care este varianta mai buna?”, ci „Care se potriveste mai bine bugetului meu?”, „Care se potriveste mai bine produsului vandut de mine si nisei in care activez?” si „Ce stadiu al calatoriei de cumparare vreau sa tintesc cu respectiva reclama?”.

Pentru a determina ce sa alegi, sursa amintita noteaza ca ar trebui sa analizezi urmatoarele 7 aspecte:

  1. Bugetul de publicitate si costurile de achizitie. Calculeaza cati bani iti permiti sa platesti pentru a castiga un client nou. Vezi care e bugetul total de publicitate si investeste cele mai mari sume in retargetare, iar restul de fonduri in partea superioara a palniei de cumparare.

  2. Industria in care activezi si competitorii. Documenteaza-te care sunt costurile industriei tale, folosind Google Keyword Planner, pentru a determina fiecare cost per click. Daca acesta este foarte ridicat, poate Google Ads-urile nu sunt ce trebuie pentru tine (de exemplu, la un buget de 500 $/zi, cu un CPC mediu de 200 $ iti vei permite doar 2-3 click-uri/zi). O alternativa poate fi afisarea reclamelor doar utilizatorilor care au intrat pe site-ul tau folosind caracteristica RLSA din Google Ads.
  3. Definirea obiectivului dorit. Ce speri sa obtii din respectiva strategie de marketing? Daca vrei sa cresti brand awareness-ul, alege Facebook Ads; daca vrei sa generezi lead-uri sau vanzari, alege Google Ads. Vezi cat cheltuiesti pe fiecare si care dintre ele au un cost per conversie/lead mai mic (in ulte cazuri, e vorba despre reclamele pe Facebook) si care dintre ele converteste cu o rata mai ridicata.
  4. Stadiul calatoriei clientelare. Daca intelegi unde se afla utiliatrul in calatoria de cumparare te va ajuta sa decizi ce canal de advertising sa alegi: ambele platforme pot fi potrivite, dar in momente diferite (daca vrei sa-i atragi cand cauta sa cumpere un produs/serviciu, alege Google Ads; daca vrei sa le faci cunoscuta oferta ta, in general, alege Facebook ads).

  5. Maturitatea produsului/serviciului si volumul total de cautari. Daca ai lansat un produs/serviciu nou si aproape nimeni nu cauta pe Google asa ceva, atunci ad-urile pe acest motor de cautare nu te vor ajuta cu nimic. Identifica termenii de cautare care exista deja si se pot corela cu noua ta creatie (deci rezolva o problema pentru utilizatori) si foloseste-i pe acestia in textul reclamelor, nu neaparat noua denumire a produsului/serviciului tau, care nu e cautata de nimeni. Daca alegi sa folosesti Facebook-ul, nu targeta utilizatorii dupa intentie, ci dupa interese si date demografice, tintind exact publicul care ar putea fi interesat de respectiva lansare.

  6. Produse/servicii sensibile la factori demografici. Daca achizitionarea produsului/serviciului tau se coreleaza cu anumite evenimente de viata, Facebook Ads-urile sunt perfecte, pentru ca le poti targeta serios.
  7. Reputatia brand-ului. Daca esti o companie noua, vei avea mai putin succes ca una cu vechime, apropo de cautari, pentru ca numele tau nu va fi recunoscut instantaneu de oameni. In acest caz, construieste-ti reputatia pe Facebook si alte retele sociale, apoi alege Google Ads-urile.

Leave a reply