Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Evolutia Black Friday in ultimii 3 ani, in Romania (raport)

PayU – furnizor global de servicii de plata pentru companii, lider pe pietele din Europa Centrala si de Est, care opereaza in 16 tari, pe 4 continente pentru sute de mii de comercianti – a realizat un raport despre evolutia Black Friday in tara noastra si transmite rezultatele intr-un comunicat de presa. Evenimentul tomnatic al reducerilor a aparut la noi in 2011, a cunoscut o evolutie constanta de-a lungul anilor (inclusiv la nivelul tranzactiilor procesate de PayU), iar in ultimii 3 ani s-au inregistrat cresteri semnificative ale nr. de tranzactii, volumelor tranzactionate si cosului mediu de cumparaturi.

Marius Costin_Country Manager PayU Romania

„In Romania, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o actiune de lichidare de stocuri, de o zi, asa cum a fost gandit si cum se desfasoara in SUA, ci mai curand o actiune care genereaza consum, un instrument de marketing folosit, in cazul unor comercianti, chiar mai bine de o luna. Astfel, de Black Friday, valoarea medie a cosului de cumparaturi se dubleaza fata de valoarea medie anuala”, a explicat Marius Costin (foto, Country Manager PayU Romania).

Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

Astfel, in perioada 2013 – 2016, Black Friday-ul autohton a insemnat, in cifre:

  • de tranzactii efectuate prin PayU a crescut de la 56.000 (in 2013) la peste 120.000 (in 2015)
  • valoarea totata a comenzilor a evoluat de la 18 milioane lei (in 2013), la 110 milioane lei (estimata pentru editia Black Friday 2016, ceea ce inseamna o crestere de 60% a volumelor tranzactionate)
  • cosul mediu de cumparaturi a crescut de la 330 lei (in 2013) la peste 560 lei (in 2016)
  • cele mai scumpe produse cumparate de Black Friday in ultimii 3 ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacante la Rio; sumele sunt intre 16.800 – 25.000 lei
  • produsele IT&C au fost in fiecare an in topul preferintelor de cumparare de Black Friday si vor ramane fruntase si anul acesta
  • o alta categorie a inceput sa castige teren, cea formata din produse precum: mobilier, decoratiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri (aceasta ocupa doar 5% in 2013, a crescut pana la 21% in 2015 si se estimeaza ca va detine aproximativ 30% din totalul vanzarilor de Black Friday 2016)
  • comenzile de Black Friday veneau, in 2013, din 83 de tari in afara Romaniei, totalizand 49.000 de tranzactii; in 2015, numarul de achizitii prin platforma PayU Romania a ajuns la 95 de tari si 115.000 de comenzi
  • cosul mediu de cumparaturi al altor tari a crescut in ultimii 3 ani, iar Romania a trecut de pe locul 2 (in 2013) pe locul 6 (in 2015)
  • anul trecut, tarile cu un cos mediu de cumparaturi mai mare decat cel al Romaniei au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) si Portugalia (600 lei)

evolutie Black Friday Ro

Leave a reply