Eugen Predescu (Canopy.ro), despre succesul in online
ECOMpedia.ro continua seria de materiale in cadrul careia am invitat o serie de experti autohtoni – pe care i-am tras deja de limba, in interviurile Roundup ECOMpedia, pe teme legate de platforme e-commerce, SEO, Facebook Ads si AdWords – sa ne spuna povesti de succes/studii de caz din randul clientilor proprii, cum au reusit sa dezvolte business-ul pe care il au acum, ce provocari au ca antreprenori, ce sfaturi au pentru cei aflati la inceput de drum in aceleasi domenii si cum definesc ei succesul in online.
Am stat de vorba si cu Eugen Predescu (foto, Growth Canopyst la Canopy.ro, agentie de marketing digital). Acesta ne-a povestit (printr-un exemplu practic, campania Job la Canopy, prin care agentia a facut recrutare) cum crede ca poti atinge succesul in mediul virtual:
„Construieste succes in online dincolo de click-uri si rata de conversie! Multe bussines-uri care isi doresc succes in activitatile lor online se bazeaza exclusiv pe ROI-ul imediat. Faptul ca totul este masurabil ne face de cele mai multe ori sa nu vedem mai departe de click-uri, impresii, cost per click, coversii, cost per conversie, rata de conversie si asa mai departe. Cum construiesti insa o afacere pe termen lung? Gandeste-te serios la astfel de intrebari:
- Cat de dependent este business-ul de pretul produselor?
- Cati dintre actualii clienti te vor tine minte peste cateva luni? Cati vor reveni sau te vor recomanda?
Atunci cand un business ajunge in online, orice lucru pe care il face devine vizibil. Orice campanie memorabila, cu o alta abordare, poate fi un boost puternic in cifra de afaceri, dar si orice greseala va fi taxata.
La Canopy, una dintre preocuparile noastre constante e sa aducem mereu ceva valoros pentru publicul nostru, care nu se rezuma la clienti si prospecti. Ne dorim sa construim o comunitate cu care sa interactionam, sa impartasim din experienta noastra, sa le aratam cat putem fi de creativi, asa ca am investit de la inceput in continut original si valoros, diferit fata de ce este pe piata. O astfel de campanie a fost Job la Canopy. Partea de resurse umane este o provocare pe piata noastra si ne-am gandit sa venim cu o alta abordare prin care sa atragem noi colegi, asa ca am creat aceasta animatie:
Stiam ca este o abordare diferita, ca va avea un engagement ridicat si eram nerabdatori sa vedem rezultatele. Au ajutat scopul – un mesaj de recrutare – si vizualul atractiv, astfel ca reach-ul organic pe Facebook, de exemplu, a fost ridicat si am obtinut multe share-uri de la comunitate.
Rezultatele campaniei au fost urmatoarele:
- Noi super colegi – marea surpriza pe aceasta zona a fost raspunsul original al actualului nostru coleg din Iasi, Marian Barcau. Imediat dupa lansarea campaniei, am observat in Search Terms Report cautari atipice. Concret, Marian a identificat o serie de cuvinte-cheie pentru care noi ne promovam in platforma AdWords si s-a bazat pe faptul ca verificam acest raport si sigur ne va capta atentia. Nimic mai corect! Intrebarea urmatoare a fost cine se afla in spatele acestor cautari. Pentru a ajunge la «Cenusareasa din online», am scris un articol pe care l-am distribuit pe Facebook. Practic, ceream ajutorul celor care fac parte din comunitatea noastra, sperand sa ajungem sa gasim persoana din spatele cautarilor. Originalitatea a fost din nou cea apreciata si rezultatele au fost +300 like-uri, +30 share-uri, +14.000 persoane reach organic, +1.500 accesari pe blog in 2 zile si l-am gasit pe Marian :).
- Vizibilitate si brand awareness – tot acest engagement ne-a facut foarte vizibil in online si am starnit un val de comentarii pozitive. Toata campania si povestea construita in jurul ei ne-au facut sa devenim in scurt timp cea mai vizibila agentie digital din online, conform IQads.
- Mai multi super clienti – un alt bonus al acestui proiect a fost faptul ca am avut multe lead-uri in paralel cu noile CV-uri. Persoanele care au vazut animatia au inteles si abordarea specialistilor Canopy pentru a sprijini brandurile sa creasca. In plus, potentialii clienti cu care eram in discutie au descoperit in aceasta animatie diferentiatorul care i-a convins sa lucreze cu noi.
Acesta e doar un exemplu care arata ca nu totul se rezuma la vanzari imediate in online pentru a avea succes. Pe termen lung, notorietatea brandului, creativitatea si comunitatea creata te vor ajuta sa cresti si sa iesi din zona «cel mai bun pret». Pentru aceasta, e nevoie sa construiesti in aceste directii: sa dezvolti un brand de incredere, o comunitate, sa gasesti diferentiatorii si sa ii pui in lumina prin creativitate.”
Descoperiti raspunsurile lui Eugen Predescu la intrebarile noastre din cadrul mesei rotunde virtuale despre Facebook Ads aici si aici.
Leave a reply