E-mail marketing

Intrebare

Circula pe internet multe oferte de baze de date pentru e-mail marketing, la pret foarte mic. Merita o astfel de “investitie” ? Ce implicatii negative poate aduce asupra siteului si afacerii pe care o detinem ?

Un astfel de exemplu: http://www.promovari[…].org/[…]/pachet-baza-date-adrese-e-mail

Si nu e singurul, primesc foarte multe de astfel de mesaje…
Daca cineva a incercat va rog frumos sa imi dati un sfat. Nu prea imi prezinta incredere…
Sau daca stiti o solutie de promovare prin e-mail marketing accesibila si sigura si mai bine 🙂

Va multumesc !

Nota moderatorului: am cenzurat URL-ul pentru a nu face reclama gratuita unor oameni care castiga din vanzarea de baze de date colectate fara acordul detinatorilor de drept

Topic deschis 0
E-mail marketing David Rus 5 ani 4 raspunsuri 88 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Implicatii negative:
    1) Ca afacere va creati reputatie de spameri. Asta se traduce in: respectul fata de client sau potential client este aproape zero
    2) la nivel tehnic reputatia domeniului si al ip-urilor de pe care veti trimite mesajele va scadea foarte mult astfel incat orice mesaje o sa mai trimiteti vor ajunge in spam. ( nu va ganditi ca o sa folositi un serviciu extern pentru ca fie nu o sa accepte astfel de liste fie daca o sa accepte nu o sa livreze mesajele in inbox sau o sa va dezactiveze contul imediat ce vor primi destule raportari de spam )
    3) este ilegal, deci cel putin teoretic puteti fi amendat pentru asta.

    Eficienta trimiterilor catre astfel de liste este probabil foarte foarte mica, si prin urmare nu merita riscul.
    Chiar trimiterea catre proprii abonati devine ineficienta pe masura ce lista se invecheste, ce sa mai vorbim de trimiterea catre niste persoane care nu au nici o legatura cu afacerea dvs.

    Sfatul meu este sa va ascultati instinctul acela de “nu prea imi prezinta incredere” 🙂

    Toate afacerile au problema lipsei listei de abonati, mai ales la inceput. Nu exista un secret pentru a obtine o lista mare in scurt timp si pe bani putini, dar iata cateva idei pe care le puteti aplica si care in timp va vor creste lista de abonati:
    1) implementati formulare de abonare cat mai vizibile peste tot unde aveti trafic. Puteti folosi chiar si formulare de tip popover pentru ca sunt foarte eficiente dar aveti grija in acelasi timp sa nu enervati vizitatorul.
    2) oferiti abonarea chiar in procesul de cumparare.
    3) oferiti o recompensa pentru abonare si explicati clar pentru ce se aboneaza.
    4) nu “distribuiti” lista dvs “partenerilor” si asigurati vizitatorii ca nu veti face asta niciodata.
    5) cautati parteneri care au deja o lista si ofera produse sau servicii complementare. Nu le cereti lista si nu oferiti lista dvs. In schimb partenerul dvs. va trebui sa promoveze un anumit produs sau serviciu oferit de dvs. Practic newsletter-ul este trimis de partener, deci nu este spam. Abonatii listei partenerului vor ajunge pe site-ul dvs si de acolo puteti sa-i convertiti sau doar sa le oferti ocazia de a se abona la newsletter. Exemplu: un magazin care vinde biciclete poate recomanda produsele unui magazin de imbracaminte sport.
    6) Tot printre parteneri pot fi site-uri de continut care fie au o lista fie sunt dispuse sa scrie articole care sa va trimita trafic pe care daca luati in considerare punctul 1 il puteti converti cel putin in abonati. Tot aici pot fi considerati si afiliatii si bine inteles reclama ( google, facebook, etc ) si orice alta metoda de a aduce trafic targetat si legal 🙂

  2. De obicei aceasta latura intotdeauna a fost abordata mai mult degativ decat pozitiv dar facebook de exemplu a fost bazat pe spam “putin mai legal” folosind un script pt grabber, si recomanda la toate persoanele din lista ta din yahoo.
    Asta am zis doar asa ca sa se inteleaga 2 lucruri:
    1.ori ai bani sau o echipa puternica care sa aibe scopul de a crea o buna baza de utilizatori.
    2.cumperi astfel de baze de date care sunt intr-o forma mai “ok”, gen ListaFirme – si faci o prima campanie in care ceri acordul persoanelor. Evident ca cine vrea ramane cine nu nu.
    Acum vorbind de spam 🙂 emag oare la inceput cand primeau toate firmele newsleter fara sa se aboneze.. ce practica?
    In ziua de azi s-a facut filtrarea si deci totul e ok.
    PS: e doar o opinie.

  3. @Alin H Facebook se recomanda prietenilor cu acordul utilizatorului. Practic e ca si cum un utilizator facebook ar trimite un email tuturor prietenilor cu o imagine amuzanta. Facebook doar face acest lucru mai usor. Nu intra facebook in contul yahoo sau alt email fara acordul tau.
    Dar da, aici ai dreptate e o forma de spam putin mai light.

    Despre emag nu am ce sa spun ca eu n-am primit spam de la ei desi am firma din 2004. Poate or fi facut pana atunci. Nu stiu, dar argumentul ca si altii o fac sau au facut nu mi se pare valid. Plus 2001 erau cu totul altre vremuri. Filtrele antispam bazate pe reputatie sunt mult mai avansate si azi vestea se duce mult mai repede. Ex.: blogerii abia asteapta sa scrie despre o firma ca face spam 🙂

    Despre listafirme, nu vad de ce ar fi ok. Si adresele firmelor tot trebuie verificate de cineva care pierde timp cu filtrarea spam-ului. Nu am dat niciodata acodul dupa ce am primit un astfel de email, dar poate e si pentru ca la mine astea intra direct in Spam si cine stie poate nu sunt in target-ul lor. Oricum din punctul de vedere al destinatarului si al ISP-ului ( yahoo, gmail, hotmail, etc) tot spam este chiar daca e doar o campanie in care ceri acordul.

  4. Va multumesc tuturor pentru sfaturi, voi incepe sa creez o baza de date pornind aproape de la 0. Oare e cat de cat ok sa incep baza de date cu contactele clientilor care i-am avut pana acum?

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.