Dreptul la retur. Cu orice pret ? In care situatie ? Cine poarta intreaga responsabilitate a actului de achizitie ?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salut,

Am scris un „comentariu” la un articol de pe Wall Street.ro http://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/174627/consumatorii-europeni-ar-cumpara-mai-mult-online-daca-ar-avea-optiunea-returnarii-gratuite.html

Spune ca exista un studiu, realizat de Gemius, conform caruia:
– 40% din totalul consumatorilor s-au confruntat odata sau de doua ori cu situatii in care au primit produse care nu le-au indeplinit asteptarile
– 36% nu returneaza produsele de care nu sunt multumiti

Iata comentariul meu:
„Domnilor,

Mi se pare ca aruncati foarte usor cu afirmatiile si nu oferiti si niste definitii la care sa ne raportam.

Ce inseamna ca un produs nu iti indeplineste asteptarile ?
Poate ca butonul de pornit/oprit al laptop-ului comandat in loc sa fie pe partea stanga e pe partea dreapta ? Sau …

Ce inseamna ca nu sunt multumiti de produse ? Gustul unei prajituri este altfel pe stomacul gol fata de cel „cu burta plina”. Cred ca o parte din cei care au mancat prajitura „cu burta plina” o sa fie nemultumiti de gustul ei.

Stia clientul ce produs comanda, ce caracteristici are ? Era in deplina cunostiinta de cauza cand a comandat ?
Aaaa … daca comanda mere si la usa vine curierul cu pere … asta e altceva.

Sunt unii care nu mai stiu cum sa se diferentieze fata de competitie si nascocesc diverse …

Ar fi foarte interesant sa existe si obligativitatea de a spune ce faci cu produsul returnat, ce se intampla cu el. Mai este promovat la vanzare ca produs nou ? Cum se inregistreaza in contabilitate un produs folosit ? Este vandut el, ca un produs la mana a 2-a ?

Sunt foarte curios daca comerciantii astia care se bat cu pumnii in piept cu cate zile au ei drept de retur, spun ca produsul pe care l-ai cumparat a mai trecut prin cel putin o pereche de maini sau a mai fost purtat de cel putin o persoana sau …

Sii … nu-mi spune ca, comerciantii au o categorie de produse desigilate. Pai, un produs care a fost utilizat/purtat/… timp de 14, 21 sau 30 de zile va intra in categoria „desigilat”. O categorie care sa se numeasca la mana a 2-a nu am vazut pe nici un site pana acum. Cand spun mana a 2-a ma refer la cele care vin in magazin dupa 14, 21 sau 30 de zile.

Tu ai cumpara un produs utilizat/purtat/… timp de 14, 21 sau 30 de zile ? Sigur, in afara de situatia in care ar fi vorba despre un site cu lucruri la mana a 2-a.

Cu respect,
Cristian Fasie”

Voi ce parere aveti in legatura cu acest drept la retur ? Cine poarta intreaga responsabilitate a actului de achizitie ? Doar vanzatorul ?

Inteleg si sunt total de acord cu dreptul la retur, in situatiile in care comanzi mere si primesti pere, produsul ajunge la tine deteriorat sau incomplet, are mare parte din caracteristici dar nu toate din cele prezentate, nu functioneaza corespunzator specificatiilor.

Sunt specificate in lege, excat, situatiile in care un consumator poate face retur ? „nu le-au indeplinit asteptarile” si „nu sunt multumiti” mi se par total lipsite de substanta si pana la urma, poate, de bun simt.
La un drept de retur de 14, 21 sau 30 de zile ar insemna ca magazinele online sa se transforme in Centre de incercari. Pe banii cui ?

Cu respect,
Cristian Fasie

Deschis 0
Chestiuni legale Mituri & greseli uzuale Cristian Fasie 9 ani 6 raspuns 1704 vizualizari 0

Răspunsuri ( 6 )

    0
    2014-10-31T10:36:01+02:00

    Salut,

    Exemplu concret: La 1.000 de comenzi trimise am o rata de retur de 1/1000. Asta pe o politica de retur gratuit pe o perioada de 15 zile.

    Eu as mai suporta inca 9 retururi pe costul meu. Dupa astea 9, cu siguranta as avea o problema pe care trebuie s-o rezolv.

    Dpmdv, returul gratuit este o chestiune obligatorie de marketing pe care ar trebui sa o iei in calcul atunci cand iti faci calcul de margine/adaos.

    Trebuie sa ai o strategie si in partea de retururi, in ideea in care aici poti sa-ti marketezi/fidelizezi foarte usor clientii. Customer service/vouchers, etc.

    Zappos are retur gratuit timp de 365 zile.

    http://www.zappos.com/shipping-and-returns

    Inainte de a lua orice decizie, va trebui sa-ti studiezi clientul. Vezi si pe aici: http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/5.htm

    0
    2014-10-31T17:52:20+02:00

    Salut.
    Referitor la cele 365 zile oferite de http://www.zappos.com asa este. Dar ei se adreseaza doar clientilor din USA. Acolo nu sunt d’astia ca pe aici care, daca de revelion nu au televizor in casa intra pe site eMag cumpara un televizor dupa care il duc inapoi. Nu au de imbracat, intra pe site, dau comanda, petrec si-l duc inapoi. Si tot asa……. tipic romanesc, nu?

    0
    2014-11-03T15:29:31+02:00

    @ Radu

    Eu nu am nicio problema cu cel care cumpara tv-ul ca sa se uite de revelion la tv. Mie, o astfel de problema imi naste 2 avantaje.

    1. Pot sa-l marketez la maximum si o sa am sanse reale la o noua comanda din partea lui, fara retur.
    2. Televizorul ala il dau cu discount ca resigilat si mai creez o comanda. (client nou sau existent)

    La final trag linie si vad cat m-a costat conversia asta. Daca reusesti sa tii un istoric per fiecare client cu retur de tv pe care l-a folosit pentru revelion, vei sesiza ca dupa cea de-a 2, 3-a comanda ajungi cu acea conversie in jurul mediei pe nisa ta.

  1. Daca nu iti convine legislatia, poti sa mergi la Bruxelles sa faci lobby in directia pe care o consideri tu corecta.
    Cand am anuntat acum 6 ani, ca se va schimba si se poate actiona (vezi de ex http://legi-internet.ro/blogs/index.php/noua_propunere_de_directiva_pentru_prote) nu s-a inghesuit nimeni.

    De asemnenea daca nu iti convine legislatia si crezi ca vei deveni „centru de incercari”, ai dreptul sa nu faci o afacere online. Eventual, mergi in offline unde nu exista acest drept de returnare.

    In realitate oricum procentul de retururi obisnuit este sub 0.1%

    0
    2014-12-11T09:42:53+02:00

    Nu exista puncte de vedere, exista legea care reglementeaza aceste retururi. Din cate stiu eu vag, trebuie returnat exact cum a fost primit ( nou ) si daca nu este nou, se scade din valoare. Studiati legea va rog

  2. Poti Petrut sa pui si o intrebare noua? Aici, pe comentariu s-ar putea sa nu primesti repede un raspuns, am sa il rog si pe Bogdan sa intervina, dupa ce pui si eu aprob intrebarea, mersi
    Din experienta mea, asociatile de proprietari au personalitate juridica, deci se incadreaza pe alta legislatie, insa e posibil sa ma insel aci. Astept intrebarea noua, mersi.

Lasă un răspuns lui Sabina

Browse