De ce pachetomatele nu sunt utilizate pe scara larga, in SUA
In 2021, 210 de milioane de colete au fost furate in SUA (conform unui sondaj Safewise), iar un sfert dintre afacerile e-commerce spun ca nu livreaza din prima incercare peste 1 din 10 colete, ceeace inseamna o pierdere medie de 197.730 $/an (conform Loqate). Solutia pentru aceste probleme este simpla: lockerele de livrare a comenzilor online, unde pot fi lasate coletele si de unde pot fi ridicate retururile clientilor.
Pachetomatele sunt usor accesibile si utilizate la nivel larg in Europa si Asia, dar nu si in SUA (desi exista destule), scrie morningbrew. De ce? Pentru ca lockerele nu sunt „agnostice”, adica nu pot fi folosite de mai multe companii de curierat si de mai multi retaileri e-commerce (de exemplu, reteaua Amazon Locker e accesibila doar clientilor gigantului online). Piata americana e caracterizata de lupta intre ce doi jucatori principali, FedEx si UPS: in 2020, aceste companii au livrat 40% dintre coletelele din tara, urmate de USPS (38%) si Amazon Logistics (21%). FedEx are un total de 60.000 de pcahetomate.
In Japonia, doar compania Quadient are 6.200 de astfel de pachetomate, care sunt plasate la doar 5 minute de majoritatea locuitorilor din Tokyo, de exemplu. In State, compania are 5.600 de lockere, toate amplasate in cladiri rezidentiale si inaccesibile persoanelor care nu locuiesc acolo. Prin comparatie, in Danemarca, exista Swipbox (care are un total de 190.000 de lockere, in 47 de tari, la care livrarea poate fi gratuita, daca retailerul nu cere o taxa de livrare; daca acesta cere una, de obicei e mai mare pentru livrarea la domiciliu decat intr-un locker) si PostNord (care lasa si DHL-ul sa ii foloseasca pachetomatele). Dar si Instabox (care are 280.000 de lockere si face direct legatura intre retailerii online si clienti, eliminand curierii din schema – are propria flota de vehicule, care alimenteaza si goleste locatiile fixe), companie originara din Suedia, care mai opereaza si in Tarile de Jos, urmand a se extinde in Germania, in 2022.
Leave a reply