Statistici si tendinte e-commerce, pe fondul pandemiei COVID-19 (infografic)
Comertul online a crescut masiv, la nivel mondial, in ultimii 2 ani, pe fondul pandemiei COVID-19, care ne-a fortat pe toti sa cumparam de toate de pe Internet, din cauza restrictiilor sociale si a inchiderii magazinelor fizice. In 2020, vanzarile online cu amanuntul au crescut cu 25,7% YoY (pana la 4,213 trilioane $). Pentru anul trecut, cresterea este estimata la 19,6% YoY (pana la 4,921 trilioane $). Iar numarul de cumparatori online, la nivel global, a crescut cu 10% YoY in 2021, pana la 3,8 miliarde de persoane.
In acest context de dezvoltare accelerata, ce spun cifrele din domeniul e-commerce? O analiza si un infografic complexe (marca websitebuilderexpert.com) ne ofera raspunsuri:
- din cauza pandemiei, vanzarile e-commerce au crescut substantial, comparativ cu restul industriei de retail – acum, 36% dintre consumatori fac saptamanal achizitii pe Internet (fata de 28%, inainte de pandemie)
- numarul de cumparatori digitali unici a crescut cu 40% YoY, in timpul pandemiei
- in SUA, in aprilie-mai 2020 s-au cheltuit mai multi bani online decat in toate zilele de Cyber Monday din ultimii 12 ani la un loc
- una dintre industriile puternic impactate de COVID-19 este cea a Alimentelor si bauturilor – inainte, doar 9% dintre consumatori isi faceau cumparaturile alimentare numai pe Internet, acum 63% fac asta si 86% spun ca o vor face si in continuare, dupa ce dispar toate restrictiile
- ce produse se vand mai bine online, pe fondul noului coronavirus – produse dedicate unui stil de viata mai sanatos (cu 46% mai multe masini de spalat cu aburi si cu 23% mai multe filtre de aer), care ne ajuta sa muncim de acasa (cu 34% mai multe laptopuri), care ne ajuta sa gatim acasa (cu 99% mai multe electrocasnice mici)
- lumea a cumparat tot mai des ceva online, apoi a ridicat produsul din magazinul fizic, din parcare sau de la ghiseu, astfel incat acum 87% dintre consumatori vor ca sistemul „Buy Online Pick-up In Store” (BOPIS) sa fie in continuare utilizat de branduri si restaurante; cei mai predispusi in a cumpara de la un magazin care ofera astfel de servicii de livrare sunt membrii Generatiei Y (24-40 de ani, cu 63%), urmati de Generatia Z (pana la 24 de ani 59%)
- statistici de Black Friday si Cyber Monday – in SUA, in 2021 s-a cumparat online un pic mai putin ca in 2020 (8,9 miliarde $ vs. 9 miliarde $); in Marea Britanie, cifrele au fost de 5,7 miliarde $ (in 2021) vs. 4,8 miliarde $ (in 2020)
- cele mai mari 5 piete e-commerce din lume sunt China (673 miliarde $/an, unde – pana in 2025 – se vor inregistra si 40% dintre fraudele online, la nivel mondial), SUA (340 miliarde $/an), Marea Britanie (99 miliarde $/an), Japonia (79 miliarde $/an) si Germania (73 miliarde $/an)
- in functie de regiune, principalele metode de plata online sunt cardul de credit (America de Nord si America Latina) si portofelele digitale, ca PayPal, Apple Pay, Alipay si WeChat (in Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu si Africa)
- comertul social face pasi mari – 61% dintre consumatori spun ca ar cumpara ceva vazut pe retelele de socializare
- preocuparea pentru comertul verde e clara – 52% dintre americani si britanici spun ca brandurile ar trebui sa creeze produse cu ambalaje mai simple/reciclabile, iar 48% spun ca brandurile ar trebui sa ofere produse eco-friendly mai ieftine; orientarea spre sustenabilitate inseamna ca, pana in 2023, piata de consum pentru astfel de produse va valora 140,5 miliarde
Leave a reply