Cum vrea Walmart sa concureze cu Amazon?
Toamna trecuta, Walmart anunta cumpararea Jet.com, nascut din ideea de a face competitie Amazonului, pentru care platea 3,3 miliarde $ (in bani si actiuni) si care spera ca il va face relevant in e-commerce. Palma a fost batuta – scrie bloomberg.com – dupa ce fondatorul si CEO-ul start-up-ului e-commerce Jet.com (Marc Lore) explicase, intr-un clip video de 40 de minute, destinat mai-marilor Walmart, ca l-a impresionat cat de focusata a fost mereu compania, in cei 54 de ani de existenta, dar ca dusamnul pe care il are de infruntat acum este puternic. In spatele lui, pe un ecran, scria „AMAZON DOMINA PIATA”, iar Lore detalia ca viitorul Walmart-ului nu trebuie sa stea in carti, electrocasnice si jucarii vandute online (ca pe Amazon), ci in arii de produse care abia acum devin populare online (haine, mancare proaspata, medicamente). „Trebuie sa inotam impotriva curentului, asa cum spunea Sam Walton, «Sansele se afla in directia opusa»”, spunea el.
Celui mai mare retailer offline din lume i-a placut ce a vazut si auzit, asa ca Walmart le-a incredintat lui Lore si echipei sale intreaga operatiune e-commerce domestica a companiei si le-a dat misiunea de a remodela Walmart.com, pentru a putea concura cu Amazon.com. Conform nytimes.com, cea mai noua strategie Walmart consta in:
- extinderea numarului de produse disponibile online
- folosirea mai buna a depozitelor uriase in care isi stocheaza produsele si a imenselor centre de distributie din tara, folosite pentru a trimite mai rapid clientilor marfa comandata (cel din Bethlehem, Pennsylvania, are 11 hectare!)
- noi afaceri in domeniul online; cea mai mare a fost Jet.com, incheiata in septembrie, urmata de Shoebuy.com (70 milioane $), ModCloth.com (45 milioane $) si Moosejaw.com (51 milioane $), iar gura targului spune ca in primavara aceasta va anunta si cumpararea Bonobos Inc. (pe care ar fi platit 300 milioane $)
- reducerea numarului de angajati (in toamna lui 2016, autorizase taierea a 400.000 de posturi!) si automatizare mai mare – compania a inceput testarea dronelor pentru realizara inventarului in depozitele sale imense (in martie, a primit patentul pentru drone care sa transporte produse intre departamente diferite din cadrul aceluiasi magazin)
- investitii in angajatii ramasi in magazinele fizice, pentru a-i transforma in unii de nota 10
- investitii in sectorul alimentar, clientii urmand sa poata cumpara online produse pe care sa le ridice apoi din magazin
Lore (care a fost platit cu 244 milioane $ in 2016, de 10 ori mai mult decat seful lui, CEO-ul Walmart Doug McMillon) are planuri mari pentru gigantul in domeniul comertului cu amanuntul din SUA:
- vrea sa lanseze noul site Walmart.com in vara
- se gandeste ca fiecare client sa fie intampinat de un mesaj video personalizat, in care sa i se spuna pe nume (a petrecut deja 12 ore intr-o zi inregistrand astfel de mesaje pentru clientii Jet.com)
- la inceput de an, a anuntat lirarea gratuita in 2 zile pentru comenzi online mai mici de 35 $ (la fel ca Target; ca niciodata, Amazon a copiat miscarea, scazand pretul la aceeasi suma, dar in mai a mai taiat 10 $ din pret, acum fiind iar lider)
Comentariu ( 1 )
[…] cu 37% in perioada ianuarie 2019 –ianuarie 2020), iar compania este oricum focusata pe e-commerce de cativa ani incoace, in incercarea de a capata un avantaj in fata gigantului Amazon. Walmart are peste 4.700 de […]