Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum sa vinzi online cu succes, de Black Friday

Daca poti fi sigur de ceva in lumea comertului electronic, este ca vanzarile cresc de Black Friday (care cade anul acesta pe 29 noiembrie, in SUA). De ce? Pentru ca publicul cauta special cele mai bune oferte, pentru a-si cheltui banii castigati din greu. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci? Asigura-te ca atunci cand cumparatorii sunt pe punctul de a-si cheltui banii, ti-i dau tie. In acest articol, vei invata 6 elemente-cheie apropo de Black Friday online, pentru a te asigura ca aceasta perioada de cumparaturi va fi una de succes. Sa-i dam drumul!

Gandeste-te la stocuri

Pare o prostie, dar exista destui proprietari de afaceri e-commerce care sunt atat de cufundati in strategia lor de marketing, incat uita unul dintre cele mai importante aspecte ale castigarii pietei de Black Friday: stocurile. Daca afacerea ta ar genera de 20 de ori mai multe vanzari de Black Friday, ar putea ea face fata? Chiar ai disponibila aceasta cantitate de produse? Probabil ca nu, daca nu te-ai pregatit in avans.

Pentru consumatori este ceva natural sa-si cheltuiasca banii de Black Friday, asa ca trebuie sa te asiguri ca ai suficiente produse disponibile pentru toata lumea. Daca descoperi ca stocurile scad, ar fi util sa adaugi un contor de produse, pentru a permite clientilor sa stie ca stocul scade si a le declansa ideea ca este urgent sa cumpere.

Mac Cosmetics isi anunta clientii ca au un stoc foarte limitat disponibil pentru kit-urile esentiale skin&eye. Facand acest lucru, confera un sentiment de urgenta pentru cumparatorii care sunt inca indecisi in ceea ce priveste o achizitie. In plus, daca decid prea tarziu sa cumpere si nu mai raman produse in stoc, tu i-ai avertizat deja. Asadar, cand cresti inventarul de Black Friday, gandeste-te la modalitati prin care iti poti anunta clientii cand stocurile scad.

Gandeste-te la preturi

Fireste, oamenii vor sa-si cheltuiasca banii de Black Friday. Cauta oferte, cauta reduceri, cauta promotii. Acesta este motivul pentru care trebuie sa fii atent la preturile produselor tale. In general, de Black Friday preturile scad. Daca anul acesta organizezi prima campanie de Black Friday, s-ar putea sa te intrebi cum pot alte magazine sa scada masiv preturile si totusi sa faca profit.

Cel mai bun mod de a face acest lucru (fara a-ti falimenta afacerea) este sa folosesti date istorice de vanzari. Datele de vanzari te pot ajuta sa prezici cel mai bun pret pentru a-ti pozitiona produsele in functie de ceea ce a functionat/nu in anii anteriori. Daca acesta este primul tau Black Friday, atunci poti utiliza un software de stabilire a pretului, pentru a verifica preturile concurentilor tai. Unor retaileri le place sa analizeze produsele pe care s-au straduit sa le vanda si sa scape rapid de acest inventar, prin reducerea rapida a preturilor. Altii decid sa reduca preturile pana ajung sub cele ale concurentilor, pentru a detine o „felie” mai mare din „placinta” e-commerce.

In exemplul de mai sus, poti vedea diferitele cresteri si scaderi ale preturilor zilnice pentru anumiti comercianti.

E-mail-ul

E-mail-ul este una dintre cele mai bune modalitati de a atrage atentia clientilor tai de Black Friday, dar cate e-mail-uri trimiti in aceasta perioada? Nu exista un raspuns corect la aceasta intrebare, dar exista o diversitate mare de tipuri de e-mail-uri pe care le poti trimite.

Asos trimite abonatilor proprii un e-mail de tip reminder cu o saptamana inainte de inceperea Black Friday. In cel de mai sus, le ofera clientilor 50% reducere la produse vestimentare pentru petreceri. Acest e-mail este eficient deoarece nu doar pentru ca le reaminteste clientilor ca se apropie Black Friday, ci pentru ca si ajuta compania sa genereze vanzari anticipate potentiale. Folosirea unei platforme de automatizare a marketing-ului e-commerce ajuta, cu siguranta, in acest proces. Asos nu spune clientilor doar ca nu mai e mult pana la Black Friday, le si ofera ceva.

In exemplul de mai sus, poti vedea ca Asos nu numai ca isi anunta clientii ca transportul este gratuit, ci le spune si preturile produselor si cum arata stocul. Acest lucru ajuta la crearea unui sentiment de urgenta pentru oricine se gandeste sa cumpere un produs.

H&M trimite un e-mail de reminder catre lista lor de abonati cu o zi inainte de lansarea promotiei de Black Friday, anuntandu-i ora la care incep reducerile si oferind o reducere speciala pentru oricine decide sa cumpere. Ce au in comun toate aceste e-mail-uri? Toti ofera clientilor ceva. Fie ca este vorba despre o oferta timpurie, transport gratuit sau reduceri de Black Friday.

Un landing page special

O modalitate de a genera vanzari inainte de Black Friday si in timpul acestui eveniment de reduceri este aceea de a crea oun landing page special, de Black Friday.

Inainte de lansare, poti utiliza aceasta pagina pentru a colecta e-mail-urile clientilor. In timpul lansarii, o poti folosi pentru a evidentia anumite oferte.

In acest exemplu, Shoe Fetish are un landing page simplu, care permite clientilor sa stie ca li se ofera 50% reducere la toate articolele si care include un link care trimite clientii la colectiile de incaltaminte. Acest lucru este eficient, deoarece indreapta clientii direct catre produse, fara a da impresia ca incearca sa ii impinga sa cumpere cu orice pret. Asa cum am mentionat deja, este bine sa oferi clientilor o parte din bani inapoi, sa le dai si lor ceva, nu doar sa le iei.

In exemplul de mai sus, Bull Guard foloseste landing page-ul de Black Friday pentru a face reclama la 3 tipuri de software, cu preturi diferite. 2 programe software au 70% reducere, iar celalalt – 40%. Landing page-ul lor arata toate produsele dinprima, inainte de a da scroll in jos. De asemenea, contine un cronometru care indeamna cumparatorul sa actioneze urgent. In loc sa aiba un landing page specific pentru fiecare produs, le-au asezat cu atentie pe toate pe aceeasi pagina de Black Friday, astfel incat clientii ajung sa compare cele 3 tipuri de  software si sa decida care este cel mai potrivit pentru ei.

Discount-uri si oferte

Stii deja ca regula generala de Black Friday este sa oferi clientilor un pret mai mic. Insa, pentru multi detinatori de magazine online, a reduce preturile produselor proprii pare a fi contraintuitiva daca vor sa-si creasca profiturile. Dar nu trebuie sa se intample asta. Poti sa dai in continuare iluzia ca mentii preturile scazute, in timp ce oferi clientilor tai reduceri speciale. De exemplu, anul acesta, daca ai vrea sa iti cumperi un MacBook, ai o serie de optiuni.

Acesti comercianti au oferte diferite pentru acelasi produs. Dupa cum vezi, consumatorii detin controlul si decid cum si de unde cumpara produsele lor preferate. Pe langa reduceri, poti face upsell (convinge clientul sa cumpere ceva in plus sau mai scump), crosssell (convinge clientul sa cumpere ceva complementar sau asemanator) sau ii poti oferi gratuitati atunci cand fac o achizitie.

Concluzii

Black Friday iti ofera o sansa de a creste vanzarile magazinului tau. Dar pentru a face acest lucru, trebuie sa utilizezi tacticile potrivite de marketing, astfel incat oamenii sa stie ca ai oferte. In plus, trebuie sa te asiguri ca magazinul tau este pregatit pentru trafic si vanzari crescute, deoarece atunci cand utilizati un software de monitorizare a preturilor, vei avea parte garantat de ele. Black Friday este pregatit pentru tine, tu esti pregatit pentru Black Friday?

Despre Yigit Kocak

Marketing Manager

Follow Me

Leave a reply