Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum sa isi cresti rata de retentie clientelara (CRR), in 2023

Luna ianuarie este momentul perfect pentru a defini cum sa iti vei masura succesul e-commerce in noul an, citim pe practicalecommerce.com. A te axa pe rata de retentie clientelara (CRR) inseamna a te axa pe clientii recurenti – care sunt cea mai eficienta cale de a-ti mari profitul si a-ti creste brand awareness-ul. CRR-ul este un indicator direct al dezvoltarii unei afaceri de-a lungul timpului. Este mai usor sa vinzi clientilor existenti decat sa faci rost de unii noi, iar costul pastrarii unui client este de 5-25 de ori mai mic decat costul obtinerii unuia nou.

Conform Omniconvert, CRR-ul mediu in e-commerce este de 30%. Formula de calcul anual are in vedere cifrele din anul anterior; deci, calculul CRR-ului pentru 2022 se face astfel: [(numarul total de clienti ai magazinului tau online la finalul lui 2022 – numarul de clienti care au cumparat pentru prima data de la tine, in 2022) / numarul total de clienti pe care ii aveai la inceputul perioadei definite] x 100. Daca ai avut 5.000 de clienti in 2022 (dintre care 2.000 au fost noi) si ai inceput anul cu 9.000 de clienti, atunci CRR = 33,3%. Deci acesta este procentul pe care sa-l depasesti, in 2023.

Pentru a-ti creste rata de retentie clientelara in noul an, trebuie sa le arati clientilor vechi cat de mult valoreaza pentru tine. In acest sens, poti apela la urmatoarele metode:

  • e-mail si SMS marketing – trimite-le mesaje speciale si  personalizate, bazate pe interesele proprii
  • acces exclusiv la produse noi/unicat si la continut exclusiv – apasa butonul FOMO si trimite-le oferte in care le permiti sa cumpere primii ceva nou sau in editie limitata, dar si concursuri exclusive sau articole/clipuri video pe care le pot citi/vedea doar ei,
  • preturi mai mici pentru anumite produse – daca iti sunt clienti de ani buni, o astfel de oferta ii va tine aproape si pe viitor
  • acces la informatii de contact, cu prioritate – elimina-le frustrarile create de a astepta minute bune la telefon, cand vor sa te contacteze, si ofera-le un numar dedicat, unde pot suna doar ei
  • fa beta testing – invita-ti clientii sa evalueze un produs nou, pe care vrei sa-l scoti pe piata pe viitor
  • oferte in parteneriat cu alte branduri – fa partneriate cu alte branduri e-commerce/nu, pentru a le oferi clientilor loiali produse gratuite/reduse ca pret

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] personalizat si intretinerea unei relatii de nota 10 cu clientii pot reduce costurile de marketing. Rata de retentie clientelara (CRR) poate fi crescuta prin diverse alte […]

Leave a reply