Cum sa isi cresti rata de retentie clientelara (CRR), in 2023
Luna ianuarie este momentul perfect pentru a defini cum sa iti vei masura succesul e-commerce in noul an, citim pe practicalecommerce.com. A te axa pe rata de retentie clientelara (CRR) inseamna a te axa pe clientii recurenti – care sunt cea mai eficienta cale de a-ti mari profitul si a-ti creste brand awareness-ul. CRR-ul este un indicator direct al dezvoltarii unei afaceri de-a lungul timpului. Este mai usor sa vinzi clientilor existenti decat sa faci rost de unii noi, iar costul pastrarii unui client este de 5-25 de ori mai mic decat costul obtinerii unuia nou.
Conform Omniconvert, CRR-ul mediu in e-commerce este de 30%. Formula de calcul anual are in vedere cifrele din anul anterior; deci, calculul CRR-ului pentru 2022 se face astfel: [(numarul total de clienti ai magazinului tau online la finalul lui 2022 – numarul de clienti care au cumparat pentru prima data de la tine, in 2022) / numarul total de clienti pe care ii aveai la inceputul perioadei definite] x 100. Daca ai avut 5.000 de clienti in 2022 (dintre care 2.000 au fost noi) si ai inceput anul cu 9.000 de clienti, atunci CRR = 33,3%. Deci acesta este procentul pe care sa-l depasesti, in 2023.
Pentru a-ti creste rata de retentie clientelara in noul an, trebuie sa le arati clientilor vechi cat de mult valoreaza pentru tine. In acest sens, poti apela la urmatoarele metode:
- e-mail si SMS marketing – trimite-le mesaje speciale si personalizate, bazate pe interesele proprii
- acces exclusiv la produse noi/unicat si la continut exclusiv – apasa butonul FOMO si trimite-le oferte in care le permiti sa cumpere primii ceva nou sau in editie limitata, dar si concursuri exclusive sau articole/clipuri video pe care le pot citi/vedea doar ei,
- preturi mai mici pentru anumite produse – daca iti sunt clienti de ani buni, o astfel de oferta ii va tine aproape si pe viitor
- acces la informatii de contact, cu prioritate – elimina-le frustrarile create de a astepta minute bune la telefon, cand vor sa te contacteze, si ofera-le un numar dedicat, unde pot suna doar ei
- fa beta testing – invita-ti clientii sa evalueze un produs nou, pe care vrei sa-l scoti pe piata pe viitor
- oferte in parteneriat cu alte branduri – fa partneriate cu alte branduri e-commerce/nu, pentru a le oferi clientilor loiali produse gratuite/reduse ca pret
Comentariu ( 1 )
[…] personalizat si intretinerea unei relatii de nota 10 cu clientii pot reduce costurile de marketing. Rata de retentie clientelara (CRR) poate fi crescuta prin diverse alte […]