Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum sa concurezi la preturi cu Amazon (si sa castigi)

cum concurezi cu amazon la preturi

Te temi ca nu poti concura cu Amazon si atunci tot amani sa iti lansezi site-ul propriu? Te temi ca vei petrece saptamani sau chiar luni documentandu-te asupra unor produse, construindu-ti magazinul online si facand reclama pe Facebook, pentru ca apoi sa te trezesti ca oamenii cumpara fix acelasi produse de pe Amazon? Nu esti singurul: multi vanzatori e-commerce patesc la fel, pentru ca nu pot concura cu preturile gigantului online.

Amazon e, intr-adevar, un nume cu greutate: valoarea lor neta de piata este de 702,46 miliarde $, prin urmare poate avea preturi mai mici decat un magazin e-commerce oarecare. In plus, in 2017, 55% dintre cumparatorii online si-au inceput cautarile online pe Amazon. Asta nu inseamna ca e-shop-ul tau nu are nicio sansa. In acest articol vom vedea cum poti crea o afacere online de succes, desi esti in competitie cu Amazon.

 

Concentreaza-te pe construirea unui brand

In primul rand, nu uita ca Amazon ofera de toate, oricui. Nu vei putea concura cu site-ul in ceea ce priveste numarul de produse pe care le oferi, dar te poti concentra pe construirea brand-ul propriu si descoperirea nisei tale.

 

produse Amazon

Pe Amazon poti cumpara orice, de la spatule, la mancare pentru caini, de aceea se defineste drept „magazinul care vinde de toate”. Punctele lor unice sunt solutiile de plata sigure, preturile adeseori mici, returul usor si review-urile sincere de la cumparatori reali. Dar au o problema cu brand-ul unic, nisat, iar acolo poti concura efficient cu ei. Nu incerca sa concurezi devenind un magazin generalist, fara coerenta legata de produsele vandute. Concentreaza-te mai bine pe a domina o industrie si a fi expert in domeniu. Astfel vei putea crea mai usor descrieri de produs relevante si continut care sa reflecte expertiza ta de brand.

 

Experienta utilizatorului este cea mai importanta

Fie ca ai deja un magazin online, fie ca vrei curand sa lansezi unul, trebuie sa te asiguri ca utilizatorul are parte de o experienta perfecta, adica navigheaza site-ul fara nicio problema. Regula generala spune ca orice client trebuie sa intre pe site-ul tau, sa gaseasca ce cauta si sa cumpere apoi acel produs relativ usor.

 

Pe Amazon sunt atat de multe produse de cumparat, incat uneori poate deveni coplesitor sa gasesti exact de cauti. Mai ales ca unele dintre produsele de acolo sunt de multe ori slab calitative (pentru ca au preturile mici, se adreseaza de multe ori clientilor care cauta chilipiruri si atat). Cand dai de clienti dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele cautate, ai sanse mia mari sa ii atragi. De exemplu, compania BeardBrand ofera produse de ingrijire a barbii, iar site-ul lor usor de navigat le permite clientilor sa gaseasca rapid ce cauta: pot alege intre mai multe optiuni: „Curatare”, „Ingrijire”, „Stil”, „Reprezentare” (accesorii). Iar daca dau click pe „Curatare”, le apar alte optiuni: „Produse pentru spalat barba”, „Balsam” si „Kit-uri”, apoi apasand pe „Balsam” ajung direct la ce cauta – produsele diverse de acest tip de pe site.

optiuni beardbrand

Diferenta fata de Amazon e ca, pe un astfel de site, clientii pornesc intr-o calatorie si sunt ajutati sa ajunga la destinatie daca nu stiu exact ce produs cauta. Pe Amazon ai cauta „Produse pentru barba” si ar trebui apoi sa cauti ce iti doresti prin peste 40.000 de rezultate.

Poti oferi livrare gratuita?
Serviciul Amazon Prime ofera livrare gratuita nelimitata pentru produse, care pot ajunge in aceeasi zi sau a doua zi dupa comanda.

amazon prime livrare

Probabil ca nu vei putea oferi acelasi lucru pe site-ul tau, dar incearca sa oferi totusi clientilor livrare gratuita (in mai multe zile/pentru o comanda care depaseste o anumita suma). Compania de saltele Casper ofera, de exemplu, livrare gratuita la produsele sale, care ajung la client in 1 – 3 zile, oferindu-i pe traseu posibilitatea de a urmari comanda.

casper livrare gratuita
Saltelele pot fi incercate acasa si apoi returnate tot gratuit. Sistemul a functionat: brand-ul a avut, in 2016, vanzari de 200 milioane $. Chiar daca nu pot concucra cu Amazon la pretul tuturor saltelelor, au construit un brand iubit de clienti, carora le ofera beneficii grozave, deci oamenii cumpara cu incredere de la ei.

Loialitatea este cheia in competitia cu Amazon
Beneficiul construirii unui brand este faptul ca asa ajung clientii sa te cunoasca. Le poti oferi servicii personalizate de care nu au parte inca la Amazon. Iar anumite produse de nisa nu pot fi cumparate de pe Amazon – de exemplu, ochelarii de vedere. Acestia trebuie probati in magazin si nu orice rama se potriveste pe orice fata. Sigur, ii poti cumpara de pe Amazon, dar cum stii ca ti se vor potrivi ca forma si marime? Daca nu iti sunt buni, vor trebui returnati… Per ansamblu, a cumpara ochelari de citit de pe Amazon e ceva dificil, care iti mananca timpul. In plus, e dificil sa alegi o anumita varianta de produs.

 ochelari amazon

Pe de alta parte, compania de ochelari Cubitts ofera tuturor clientilor o proba gratuita la ei acasa: alegi dintre cele 4 tipuri de rame de pe site, comanzi una, o primesti si ai 5 zile in care o poti proba, livrarea si returul fiind gratuite. Cum poate face Cubitts asta? Pentru ca a cultivat loialitatea si increderea in brand-ul propriu. Au atat de multa incredere in produsele lor, incat sunt siguri ca la ei vei gasi o rama care sa iti placa. Fiind o companie nisata, centrata doar pe rame de ochelari, pot oferi clientilor o experienta de nota 10, acestia hotarandu-se rapid ce rame vor sa incerce si putand vedea imagini cu oameni reali care poarta fiecare rama, pentru a se hotari.

cubitts ochelari

Continutul face legea
Alt element prin care poti concura cu Amazon (si, deci, poti mari preturile, pentru a creste profitul) este crearea de continut edificator pentru produsele tale. Compania de biciclete electrice Evelo Bikes e un exemplu perfect in acest sens: ofera garantie 4 ani si le poti incerca acasa produsele. Da, ai putea cumpara o bicicleta electrica de pe Amazon, dar diferenta dintre aceasta si cea de la Evelo nu sta doar in pret.

amazon bicicleta

Cum reuseste Evelo sa vanda pe site-ul propriu produse mult mai scumpe decat pe Amazon si sa ramana o companie profitabila? Totul se reduce la continut si la branding. Fiecare pagina de bicicleta contine o lista extinsa de specificatii, care detaliaza toate informatiile despre fiecare produs. In plus, poti urmari clipuri video cu fiecare bicicleta in actiune, pentru a-ti face o idee mai clara despre cum vei arata pe bicicleta. Evelo sunt celebri pentru produsele lor, iar intregul site e creat astfel incat sa ajute oamenii sa afle mai multe despre bicicletele electrice si, intr-un final, sa isi cumpere una.

evelo bicicleta

Prin urmare, pot oferi continut mult despre fiecare produs individual si despre beneficiile alegerii unei biciclete electrice. Avand o afacere nisata si construind un brand, pot oferi continut de-a lungul intregii calatorii de cumparare. Oamenii pot intra pe site si cand vor doar sa afle mai multe despre biciclete electrice, si cand sunt gata sa cumpere una.

evelo detalii biciclete

Si, deoarece Evelo produce atat de mult continut despre biciclete electrice, potentialul client capata incredere in brand, concurand cu Amazon si datorita excelentului serviciu de relatii clienti, si posibilitatii de a incerca produsul acasa inainte de a-l cumpara. Deci daca ti-ai construit brand-ul in cadrul unei nise, creeaza continut de-a lungul intregii calatorii de cumparare, pentru a atrage, a converti si a incanta clientii potentiali si actuali.

Concluzii
Fiind atat de mare, Amazon e un marketplace care detine o „felie” semnificativa din piata. Asta nu inseamna ca nu poti concura cu gigantul online. Cu ajutorul strategiilor din acest articol si asigurandu-te ca nu incerci doar sa ai preturi mai mici ca pe Amazon, clientii tai vor fi incurajati sa revina la magazinul tau virtual si a doua, si a treia oara. Construind un brand de succes si punand clientul de fiecare data in prim-plan, vei ajunge de la a avea un site oarecare la a deveni un afacerist de renume, cu numerosi fani, care iti vor lauda compania. Si daca vrei sa tii cont de preturile competitiei (inclusiv cele de pe Amazon), nu uita de software-ul nostru: Prisync. Nu incerca sa depasesti Amazon-ul pe toate planurile, vei pierde cativa clienti in fata celebrului marketplace; mai degraba lasa Amazon-ul sa te ghideze, nu sa-ti dicteze crearea propriei tale strategii e-commerce.

Despre Leo Ashkan

Leave a reply