Agentiile de publicitate + Facebook = o relatie complicata
In lumina scandalului Cambridge Analytica (firma de consultanta politica britanica, recent desfiintata, care a folosit datele personale ale 87 de milioane de utilizatori Facebook), uriasa retea sociala are probleme in relatia cu agentiile de publicitate, citim pe nytimes.com. Acestea foloseau intens Facebook-ul in scop publicitar, dar acum utilizatorii se plang in legatura cu folosirea informatiilor personale, iar clientii le intreaba la ce riscuri legale se expun daca fac campanii pe aceasta platforma.
„Trebuie sa lasam opinia publica sa decida si, daca Facebook va controla mai abitir totul ori daca preturile vor creste, sa ne investim banii in altceva”, spune Bob Gilbreath (CEO Ahalogy, companie de technologie in domeniul marketing-ului). Ahalogy, ca multe agentii de marketing, cumpara des date personale de la firme terte (pe care nu le stocheaza insa, neavand acces la informatii ca adresele de mail, de exemplu), pentru campanii tintite spre anumite grupuri de cumparatori. Acum, s-a trezit cu zeci de plangeri de la persoane care vor sa stie de ce informatiile lor sunt in baza lor de date si solicita stergerea lor.
Tensiunile acestea nu au determinat companiile sa renunte inca la reclama pe Facebook, care ramane locul nr. 1 pentru vinderea reclamelor digitale, cu venituri conexe de peste 40 miliarde $/an. Carolyn Everson, vice-presedintele departamentului care se ocupa de solutii globale de marketing la Facebook, a transmis recent ca gigantul online nu se asteapta la schimbari majore in privinta veniturilor si modelului de afaceri. Compania a tinut legatura cu toate agentiile cu care colaboreaza, comunicandu-le constant informatii noi si a promis ca va analiza toate aplicatiile care au avut acces la multe informatii personale ale utilizatorilor Facebook, inainte de schimbarea politicii de protectie a datelor personale, din 2014.
Leave a reply