Cum poti sa iti cresti vanzarile de Black Friday
Pentru ca tot mai multi utilizatori de internet din Romania au auzit si deja cunosc fenomenul Black Friday, multi dintre acestia devin clienti pentru multe magazine online cu ocazia acestui eveniment. Deci este evident faptul ca magazinele online si nu numai, trebuie sa fie pregatite pentru acest lucru.
Putem spune ca anii trecuti au fost doar de acomodare si educare a pietei, unde un cuvant important in aceasta directie l-a avut emag.ro, liderul de piata din comertul online din Romania.
Stiu, sunt multe magazine care „se folosesc” de Black Friday pentru a epuiza stocurile mai vechi, chiar daca vanzarile nu le mai aduc neaparat un castig semnificativ, sunt magazine care privesc acest eveniment ca si o oportunitate, dar au fost si magazine care au prezentat oferte mincinoase…
De ce sa participi cu magazinul tau la Black Friday ?
-
Pentru ca poate fi unul dintre cele mai importante evenimente de marketing din an pentru magazinul tau
-
Pentru ca poti sa-ti cresi rapid numarul de clienti activi, daca gandesti Black Friday ca pe o campanie de marketing care sa-ti aduca rezultate pe termen lung.
-
Pentru ca iti poti reactiva si fideliza clienti vechi, daca ai deja o baza de clienti si reusesti sa-ti segmentezi corect listele in functie de vanzari.
-
Pentru ca iti poti creste vizibilitatea in online si intari brandul in fata clientilor.
-
Pentru ca poti sa inveti lucruri noi despre procesul de vanzare si comportamentul clientilor.
Stim ca in piata sunt multe magazine care in timpul anului acorda o atentie mai mica sau mai mare clientilor, lucru care in timp se regaseste in cresterea numarului de clienti, sau inchiderea acestui magazin.
Indiferent de nisa in care activezi, este foarte important sa oferi acum ceva clientilor tai sau vizitatorilor magazinului tau, asta doar daca vrei sa ai un business cu o cresterea a cifrei de vanzari de la an la an. In functie de implicarea ta, munca depusa si bugetul acordat, in timp poti sa obtii anumite beneficii sau nu…
Daca inca ai probleme cu fidelizarea clientilor, retentia acestora sau activarea celor vechi, de Black Friday cu siguranta poti rezolva destul de usor aceste lucruri, intr-o mod cat se poate de original si profesional. Ideea este sa vrei acest lucru si sa-l comunici inainte pe toate canalele de promovare utilizate de tine.
Cum poti sa-ti cresti vizibilitatea online de Black Friday ?
Daca mai sus am amintit de comunicare, despre surprizele pe care vrei sa le faci clientilor tai, dar si viitorilor clienti, poti incepe o campanie de teasing din blog, continuand pe retelele sociale, email marketing, chiar si PPC.
Pentru ca azi, comunicarea se face foarte mult vizual, este important sa iti pregatesti aceste lucruri din timp, mai exact: design-ul la newslettere, bannerele, imaginile pentru postari si alte eventuale materiale media pe care crezi ca le poti utiliza.
Stim ca totul incepe de la echipa, deci strategia pe care vrei sa o implementezi si toate deciziile tale legate de acest eveniment, eu recomand sa le discuti si sa stabilesti impreuna cu echipa. Astfel fiecare poate sa-si cunoasca rolul si aportul pentru bunul mers al lucrurilor pe toata durata evenimentului, fie ca acesta dureaza o zi sau o saptamana.
Dupa cateva discutii cu o parte din clientii ale caror magazine ruleaza pe platforma SIlkMART, am decis sa facem un ghid util de Black Friday, pe care ulterior am hotarat sa-l oferim si publicului.
Ce informatii poti sa gasesti in acest ghid ?
Am pus o serie de sfaturi si idei practice, aplicabile imediat pentru cei care doresc sa vanda mai mult in perioada acestui eveniment.
Afla cum poti sa iti pregatesti campaniile de content marketing, comunicarea pe retelele sociale, pregatirea magazinului, dar si informatii care sa te ajute pentru campaniile tale Google AdWords si Facebook Ads.
Asa ca profita de ocazia ca Black Friday a prins atat de bine si la noi si ca persoanele care au fost la tine si te cunosc vor reveni, chiar si doar de curiozitate. Fa-i sa ramana, ofera-le ceea ce cauta, la preturi mai reduse. Pana la urma, acesta nu este un profit, este o investitie cu rezultate pe termen lung.
Mai multe informatii utile cu sfaturi aplicabile imediat, poti sa gasesti dupa ce descarci ghidul SilkMart.
Cosmin Daraban
CMO @ SilkWEB
Leave a reply