Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Black Friday. Holiday Sales. Oferte de Craciun – resurse, linkuri, articole

Vine vremea din an cand toti ne gandim la cei de langa noi si pentru ca vrem ca noi sa ne simtim bine, facem un CADOU celorlalti. In acest fel credem noi ca devenim mai buni, mai apropiati unii de ceilalti. Intr-un fel avem dreptate, dar scopul acestui mic articol nu este o discutie spirituala despre magia sarbatorilor si despre familie. Este despre comert, si mai exact comert online.

Magia sarbatorilor se transforma in cazul comerciantilor (online si offline) intr-o goana dupa clienti. Si ea va incepe odata cu 21 Noiembrie, data la care eMAG a anuntat ca va incepe campania de Black Friday. Desi sarbatoarea este pe 28 Noiembrie, nu la noi, la fratii de peste ocean, acest Black Friday incepe din ce in ce mai devreme in fiecare an. Poate fi bine, poate sa nu fie la fel de bine.. mai ales daca am vorbi despre marginea comerciala.

Inainte de a va oferi un CADOU format din cateva linkuri ce va ajuta sa va pregatiti mai bine pentru campaniile de marketing dedicate Black Friday si Craciunului, sarbatorilor de iarna, va mai tin de vorba pret de 1 paragraf. Asa cum ati observat de 2-3 ani de zile avem 2 echipe care dau tonul la Black Friday, echipa IT&C (plus electronice, electrocasnice, gadget-uri etc) si echipa din zona de Cadouri (flori, bijuterii, articole pentru copii, jucarii, puericultura, fashion etc). Cea care deschide frontul reducerilor este echipa IT&C, anul acesta pe 21 noiembrie. A doua echipa ramane fidela datei originale de 28 noiembrie. Nu am sa va spun cum este mai bine, faceti un test si vedeti.

Am sa va spun acum 2 vorbe despre importanta mass media in ecuatia Black Friday. Ati observat ca de 2 ani cel putin, Stirile PRO TV, Realitatea, si alte televiziuni sau jurnale cu tiraj mare, cu prezenta online buna (au site-uri cu foarte multi vizitatori, ce pot targeta tot ceea ce vindeti voi) incep sa scrie, sa faca reportaje TV, sa trimita mailuri si sa „ajute” aceasta campanie, aparent benevol. Explozia de media de la final de an ajuta foarte mult cresterea numarului de clienti care vor deveni cumparatori online. Este un lucru bun, desi are mici inconveniente.. nu intru acum in detalii. Insa, nu e pe gratis acest efort al jurnalelor si televiziunilor. Daca veti intra sa cititi sectiunile dedicate, landing page-urile special pregatite (au inceput sa scrie in avans stiri pe landing page-urile de anul acesta, pentru a atrage trafic organic) veti vedea ca pe langa stiri pun linkuri catre magazinele online. Da, daca faceti o campanie de Black Friday aveti o sansa sa ajungeti pe pagina dedicata de la Stirile ProTV.. ceea ce nu ar fi rau pentru businessul vostru, nu-i asa?

Exista un ceva, exista o rasplata suficient de mare pentru ziarele de mare tiraj. Si acest ceva poarta numele de afiliere. Da, toate linkurile catre magazinele online participante la Black Friday sunt cu un id de afiliat la final. Ori fac o inelegere 1 la 1 cu magazinul online, dar de obicei nu se intampla asa, ori lucreaza cu marile retele de afiliere din Romania, 2parale sau profitshare. Si acum vine sfatul meu: daca vreti sa va cresteti cu adevarat vanzarile de Black Friday actionati acum si intrati intr-o retea de afiliere, dupa ce va uitati la paginile din ani trecuti, sau la cele in constructie de anul acesta, si vedeti ce fel de linkuri de afiliere folosesc acolo jurnalele… Sansa voastra sa ajungeti la ProTV pe site creste semnificativ daca veti intra in 2parale sau in ProfitShare.

Gata cu sfatul, sper ca m-ati inteles, si acum resursele pe care le-am promis inca din titlul acestui articol. Si inca ceva, cine se apuca acum sa incropeasca o campanie de marketing pentru sarbatori, pentru Black Friday, a cam pierdut startul.. trebuia sa planificati acest lucru inca din luna august, cel mai tarziu din septembrie. Insa, eu va urez succes la toti!

Linkurile:

  1. IBM predicts the biggest online shopping day of the holiday season will be Cyber Monday, with a projected web sales growth rate of 15.8% over that same day in 2013, while Adobe predicts the biggest growth in web sales will come on Black Friday, with a 28% increase over 2013. http://www.internetretailer.com/2014/11/06/holiday-web-sales-will-start-strong-during-thanksgiving-weekend
  2. Unwrapped: advertisers and consumers plan to spend more this holiday season for key gift categories – http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2014/unwrapped-advertisers-and-consumers-plan-to-spend-more-this-holiday-season.html
  3. As the calendar turned to November, many major online retailers began decking their e-commerce sites with holiday offers, an Internet Retailer survey shows. This holiday shopping season is another short one—just 27 days between Thanksgiving and Christmas—so retailers are trying to capture purchases early – http://www.internetretailer.com/2014/11/07/e-retailers-move-holiday-mode
  4. Pe finalul lunii octombrie a avut loc Black Friday Attack, o intalnire 2Parale in care s-au discutat experientele Black Friday din anii trecuti, precum si recomandari si strategii pentru Black Friday 2014. Pentru cei pe care ii intereseaza subiectul, iata, mai jos, un clip video de 30 de minute cu Dorin Boerescu – http://refresh.ro/2014/11/black-friday-2014-recomandari-strategii/
  5. U.S. e-commerce retail sales will grow 16.6 percent this holiday season. Online holiday shopping will top $100 billion. These are figures you cannot ignore when planning your annual marketing campaign strategy. With proper planning, holiday sales will work magic for your revenue. And even if it seems that Christmas is just round the corner — don’t you worry. We’ve got you covered with our new Holiday Email Marketing Playbook, with plenty of last minute ideas for preparing your brand for the coming season and boosting your holiday sales – http://www.getresponse.com/whitepaper/christmas-guide !!!GHID PDF!!!
  6. Are you prepared for Holiday 2014? – http://info.exclusiveconcepts.com/2014HolidayeBookDownload_Registertoview.html 
    !!!GHID PDF!!!
  7. How to Win Cyber Monday – 10 Lessons From 10 Years of Cyber Monday. In 2013, online sales from Cyber Monday eclipsed $2 billion. Understand where this retail holiday is going by examining where its been. We’re loaded with a decade’s worth of data, ideas, success stories, and trends – http://engage.bridgelinedigital.com/whitepaper/3rd-party-advertising/how-to-win-cyber-monday 
    !!!GHID PDF!!!

Succes la vanzarile online, un Black Friday reusit si cu ROI pozitiv va doresc!

 

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply