Marea Britanie: Facebook si Instagram au atras 65% din bugetul reclamelor e-commerce, in 2022
Social media si-a solidificat influenta asupra comertului online, iar – in Marea Britanie – 65% din bugetele din publicitatea e-commerce au fost distribuite catre retelele Facebook si Instagram, in 2022. In Google Ads s-au investit 22,9 procente, iar in TikTok – doar 4,3%, anunta internetretailing.net, citand rezultatele unui studiu realizat de platforma financiara Juni, pe propriii clienti e-commerce.
Pozitia fruntasa detinuta de Facebook si Instagram s-a erodat in cursul anului, de la 70,5% in ianuarie, la 60,9% in noiembrie. Iar TikTok a castigat destul de mult teren, in cursul anului, depasind Amazon (1,4%), Pinterest (0,5%) si Snap (0,4%), pentru a se plasa pe locul 3 in clasamentul amintit. TikTok a avut cel mai mare market share in julie (10,1% din bugetul total) si iunie (8,7%).
Google a suferit o scadere in luna august, cand a reprezentat dar 16,4% din total, dar a urcat la 25% in noiembrie, sugerand ca Google Ads-urile recupereaza teren in momente-cheie pentru retailerii online – cum sunt Black Friday si Cyber Monday. Tot in aceasta luna s-au cheltuit si cele mai mari bugete de advertising (16% din totalul anual), iar retailerii online britanici au dat 61,3% din bugetul lor lunar pe publicitate! Urmatoarele luni de foc au fost aprilie (12% din total) si mai (10,5%). Junie stimeaza ca luna decembrie va depasi usor luna noiembrie.
Leave a reply