Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum iti salveaza termenii si conditiile afacerea online?

Pornind de la o insemnare pe grupul de facebook Comert Electronic, care atragea atentia asupra unei hotarari judecatoresti favorabile unui magazin online, comerciant online, coleg de breasla, l-am rugat pe colegul nostru Cristian DECA de la DECALEX.ro sa ne scrie un articol, si iata ce ne spune.

Ce sunt termenii si conditiile?

Termenii si conditiile reprezinta contractul virtual ce se incheie intre consumator si  magazinul online. Acest contract traseaza limitele in care se desfasoara tranzactia de vanzare-cumparare dintre cele doua parti si definteste obligatiile pe care fiecare dintre cei doi le asuma unul fata de celalalt.

Termenii si conditiile contin un ghid practic despre cum se desfasoara procesul de vanzare pe site-ul respectiv, detaliaza pasii pe care cumparatorul trebuie sa ii faca pentru a ajunge in posesia produsului. Mai mult decat atat pentru fiecare pas in parte, magazinul online trebuie sa aiba definita o procedura clara ce trebuie si ea cuprinsa in sectiunea de Termeni si conditii.

De ce sunt importanti „Termenii si conditiile”?

Contractul virtual garanteaza practic calitatea serviciilor magazinului online, in cazul in care aceste conditii nu sunt respectate consumatorul poate sesiza Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului, care poate sanctiona magazinul cu amenda. De fiecare data cand un consummator constata ca in procesul de achizite de pe un site, acesta nu a respectat procedura agreata prin Contractul virtual, acesta are posibilitatea sa reclame comportamentul abuziv al comerciantului. Legiuitorul a definit o practică comercială abuzivă orice acțiune, inacțiune, conduită, demers sau comunicare comercială, inclusiv publicitate, din partea unui comerciant  în relație directă cu promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs sau serviciu, care aduce atingere în mod direct intereselor consumatorilor.

Urmand rationamentul impus de legiuitor, putem spune ca suntem in prezenta unei practici abuzive comerciale de fiecare data cand un comerciant nu isi respecta obligatiile asumate prin Termeni si Conditii.

Cum procedam daca am fost reclamati la ANPC pentru practice abuzive?

In situatia in care nu am ajuns la un acord cu consumatorul si acesta a sesizat ANPC, putem contesta decizia acesteia in fata instantei de judecata. In cadrul unui astfel de dosar comerciantul trebuie sa faca dovada faptului ca  produsele comercializate corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, ca s-a comportat în mod corect în relațiile cu consumatorii și ca nu a folosit practici abuzive. Toate aceste trei conditii trebuie demonstrate prin analogia situatiei de fapt, dintre consumatori si comerciant, la  procedurile redactate in contractul virtual dintre parti.

Ce poti pierde daca nu ai termenii si conditiile in conformitate cu legislatia?

Pe langa prejudiciul de imagine pe care ti-l aduce publicitatea negativa nascuta dintr-o astfel de situatie, comerciantii pied bani intrucat amenzile practicate de ANPC pentru practicile comerciale abuzive sunt cuprinse între 2.000 lei și 20.000 lei iar in unele situatii pot  pierde chiar afacerea, daca ANPC dispune inchiderea unitatii comerciale.

Leave a reply