Cum imbunatatim relatia marketing – vanzari?
Un studiu recent realizat de InsideView si Demand Gen Report a descoperit ce putem face pentru a imbunatati relatia dintre departamentul de marketing si cel de vanzari, scrie marketingprofs.com. Solutia o reprezinta o comunicare si o colaborare mai bune.
77% din oamenii de marketing luati la intrebari spun ca au o relatie buna cu ai lor colegi de la vanzari, sentimentul fiind reciproc in cazul a 58% dintre cei din urma. Conflictele care apar intre cele doua parti sunt motivate de lipsa de comunicare (spun 49% dintre respondenti) si de faptul ca nu sunt incurajate sa colaboreze de catre companie (42%).
Angajatii din vanzari isi doresc de la colegii din marketing, mai ales initierea de interes in randurile consumatorilor vizavi de brand-ul lor: in proportie de 55%, cei intervievati au spus ca vor lead-uri mai bune, 44% au spus ca vor lead-uri mai multe. Invers, echipa de marketing vrea ca cei de la vanzari sa se concentreze pe follow-up-ul lead-urilor (34%) si pe managementul relatiei cu clientii (32%).
Studiul a fost bazat pe date stranse in SUA, in urma analizarii a 995 de profesionisti din ambele domenii, majoritatea din universul B2B (business to business).
Leave a reply