Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum funcționează algoritmul Facebook – tips & tricks

Începând cu anul 2020, Facebook are 1,82 miliarde de utilizatori activi zilnic și 2,7 miliarde de utilizatori activi lunar. Și, deși utilizarea Facebook crește în mod constant, observăm că reach-ul organic este într-un declin rapid. Aici intervine algoritmul Facebook.

Reach-ul mediu al unei postări organice de Facebook este de doar 5,2%.

Acest lucru se datorează parțial modificărilor aduse algoritmului Facebook care prioritizează postările persoanelor față de conținutul realizat de paginile de business.

Ce este algoritmul Facebook?

Practic, algoritmul Facebook este modul platformei de a decide ce postări să introducă în fluxurile utilizatorilor și când apar aceste postări.

Postările nu apar în ordine cronologică. În schimb, algoritmul evaluează și marchează postările înainte de a le comanda pe baza interesului pentru feedul unui utilizator. Algoritmul plasează postările de care crede că vei fi mai interest în partea de sus a feedului.

De ce ar trebui să îți pese de algoritmul Facebook

Business-urile mici reprezintă în jur de 90 de milioane de pagini pe Facebook. Competiția este destul de acerbă. Dacă nu ai alocat un buget de publicitate îți va fi destul de greu, spre imposibil de a ieși în față, de a ajunge la oamenii posibil interesați de produsele sau serviciile tale.

Dacă cunoști cum funcționează algoritmul Facebook și creezi conținut în concordanță cu cerințele și utilitatea față de audiența ta, este probabil să beneficiezi de o promovare organică mai bună și să economisești totodată bani din bugetul de publicitate.

Cum funcționează algoritmul Facebook în 2021

Algoritmul Facebook funcționează în felul următor: analizează toate postările din rețeaua de prieteni și interese a unui utilizator și le clasifică în funcție de posibilul interes pentru acel utilizator. Mai exact, în funcție de istoricul lui de comportament, AI-ul din spate va decide dacă o postare s-ar putea să-I placă sau nu și le va marca în acest fel, le va categorisi pentru a ști pe viitor cum să ți le arate mai ușor.

4 factori de clasificare a fluxului de știri din algoritmul Facebook

Factorii de clasificare a fluxului de știri sunt separați în patru grupuri: inventar, semnale, predicții și scor de relevanță.

Inventar

Inventarul este ceea ce Facebook numește întregul conținut de pe platformă. De exemplu, postările de la prieteni și familie, grupurile în care vă înscrieți și paginile care vă plac sunt exemple de inventar.

Semnalele majore de clasare

Semnalele sunt singura parte a algoritmului pe care chiar îl poți controla oarecum. Acestea sunt împărțite în două categorii: pasiv și activ.

Semnalele pasive sunt valori inactive, cum ar fi timpul de vizualizare, tipul de poveste și timpul postării.

Semnalele active sunt acțiuni de evidență a implicării, inclusiv aprecieri (like-uri), distribuiri și comentarii.

Schimbările recente ale algoritmului Facebook subliniază interacțiunile semnificative. Prin urmare, algoritmul atribuie mai multă greutate semnalelor active deoarece aduc interacțiuni semnificative, cum ar fi comentarii, răspunsuri, aprecieri și distribuiri

Iată principalele semnale de clasare de luat în considerare:

Engagement

  • Comentarii și aprecieri
  • Interacțiune cu conținutul paginii partajat de prieteni
  • Distribuiri pe Messenger
  • Răspunsuri la comentariile unui videoclip

Relația cu postarea

  • Cu cine interacționează utilizatorii
  • Afișul conținutului
  • Procentul profilului este complet
  • Interacțiunile dintre oameni (interacțiunile dintre oameni și pagini au o pondere mai mică)

Tipul de conținut

  • Tipul postării (video, link, imagine)
  • Cât de informativ este conținutul
  • Timpul petrecut pe post

Recența

  • Primele sunt afișate postările mai noi
  • Ora la care a fost postat
  • Diferența de timp – când a fost postat / cât e ora acum
  • Tehnologie (ce tip de telefon, conexiune la internet)

Predicții

Exemplu: ai făcut odată o anumită căutare în search, să zicem „cameră de supraveghere” și de atunci feedul este constant plin de postări și reclame care prezintă camera și ssiteme de supraveghere videp. Acesta este un exemplu de predicție pe care îl face algoritmul, pe baza interesului exprimat ăn căutarea respectivă.

Predicțiile nu influențează doar anunțurile pe care le vezi. De asemenea, îți evaluează profilul și comportamentele pentru a decide ce să îți arate în news feed. Predicțiile urmăresc să înțeleagă atât lucrurile de interes pentru tine, dar și cele care nu prezintă niciun fel de intere, astfel încât algoritmul să-ți arate numai conținut cu care este probabil să interacționezi.

Scorul de relevanță

Facebook oferă fiecărui conținut un scor care dictează cât de relevant este pentru un anumit utilizator. Un scor mai mare indică faptul că conținutul va fi probabil afișat pe flux. Conținutul va primi un scor diferit în funcție de fiecare utilizator individual.

Impactul Apple asupra anunțurilor

Actualizarea IOS 14 de la Apple oferă utilizatorilor opțiunea de a opta sau nu pentru partajarea datelor. În SUA, studiile Facebook au arătat că afacerile au înregistrat o scădere cu 60% a vânzărilor pentru fiecare dolar cheltuit pe reclame ca urmare a acestei modificări.

11 sfaturi pentru a lucra împreună cu algoritmul Facebook

Cheia pentru a lucra cu algoritmul este înțelegerea acestuia. Iată esența: dacă dorești reacții și rezultate semnificative, concentrează-te asupra publicului și evitați momeala cu engagementul pentru a reuși să obții un reach organic mai bun

Mai jos sunt câteva sfaturi pentru a face acest lucru:

Evită aceste greșeli

Pe măsură ce algoritmul devine mai inteligent, începe să identifice „engagementul-momeală” ca o modalitate de a crește în mod artificial clasarea conținutului. Engagementul-momeală este atunci când postezi conținut cerșind reacții și aici mă refer la:

Clickbait (postări care solicită clicuri sau ademenesc utilizatorii să facă clic cu informații senzaționale sau false)

Like-momire (postări care cer aprecieri, comentarii și distribuiri)

Postări cu un model diferit de clickbait

Iată câteva alte tipuri de conținut care nu se înțeleg bine cu algoritmul:

Postări cu linkuri spam (de exemplu, linkuri cu un titlu clickbait care duc la o pagină plină de reclame)

Conținut repetat

Postări de tip text simplu

Conținut de pagină intens promovat care îi determină pe cititori să cumpere și atât

Postări care refolosesc textul din anunțurile existente

Interacționează cu publicul

Postarea de conținut pe Facebook și așteptarea creșterii reach-ului organic nu mai funcționează. Foarte important e ca după postare să petreci timp interacționând cu audiența în orice mod posibil.

Răspunde la comentariile și mesajele lor. A nu răspunde unei persoane care se implică în brandul tău te face să pierzi o ocazie de a încuraja o relație cu acea persoană (una care ar putea duce la un engagement organic și chiar la conversii viitoare).

Algoritmul Facebook prioritizează partajarea conținutului între oameni, mai degrabă decât de la pagini la oameni, astfel încât obiectivul tău ar trebui să fie ca utilizatorii să interacționeze cu (și eventual să partajeze) conținutul astfel încât să fie vizibil și pentru lista lor de prieteni.

Convinge fanii să interacționeze între ei

Postează conținut care stârnește conversații în rândulfanilor. Potrivit Facebook, algoritmul folosește „logica de acțiune” pentru a împinge postările care stârnesc conversație.

Cere susținerea angajaților/colegilor

Algoritmul acordă o mai mare importanță postărilor utilizatorilor, astfel încât conținutul ajunge mai ușor de la persoană la persoană decât de la pagină de business la o persoană. Ce e de făcut în cazul acesta? Cere-le angajaților să posteze despre brand sau să distribuie anumite postări ale paginii. În acest fel poți crește reach-ul organic dar și notorietatea brandului în cercul de pireteni al angajaților sau colegilor tăi.

Obține mai multe reacții la postări

Reacțiile sunt o opțiune și le poți alege în loc de clasicul Like. Acestea par să aibă mai multă greutate decât Like-urle simple. Pentru a declanșa mai multe reacții din partea audienței gândește-te la tipul de conținut care atrage astfel de emoții: emotiv, funny etc.

Postează la momentul potrivit

Mai sus am vorbit despre faptul că timpul și recența au apărut pe lista principalelor semnale de clasare? Asta a fost dintr-un motiv întemeiat pentru că algoritmul Facebook continuă să sublinieze importanța acestora.

Chiar dacă postările nu mai apar în ordine cronologică, cele mai noi postări sunt în continuare cele mai susceptibile de a fi în partea de sus a news feed-ului și e bine să ții cont de asta.

Folosește-te de stories/povești

Folosirea stories/poveștilor de pe Facebook este o modalitate subtilă de a ocoli constrângerile algoritmului Facebook. Poveștile nu fac parte din fluxul de știri Facebook, așa că regulile algoritmului nu se aplică cu adevărat lor și totodată au un reach din ce în ce mai mare fiind tot mai folosite.

Creează un grup (sau mai multe)

Grupurile promovează comunitatea și conexiunea, exact ceea ce trebuie să dezvolți împreună cu publicul tău pentru a aduce acele reacții semnificative atât de importante în news feed. În grup ai ocazia de a face regulile tale, de a-I implica pe membrii, de a crea engagement și comunitate în jurul brandului tău.

Go Live

Live-ul pe Facebook este unul dintre cele mai autentice și mai intime moduri de a vă conecta cu publicul. Clipurile Live primeșc de 6 ori mai mult engagement decât videoclipurile standard de pe platformă.

Este o modalitate excelentă de a atrage atenția asupra conținutului pe care îl promovezi deoarece algoritmul Facebook va afișa emisiuni live care au o mulțime de spectatori și implicare față de utilizatorii cu interese și comportamente similare. Acest hack face ca transmiterea live pe Facebook să fie o cale rapidă pentru creșterea reach-ului organic.

Postează videoclipuri mai lungi și asigură-te să fie văzute

Cu cât oamenii îți urmăresc videoclipul mai mult, cu atât algoritmul Facebook îl va împinge în sus în news feed. Videoclipurile vor primi un spor suplimentar dacă sunt căutate direct, au mai mult de 3 minute și dacă sunt originale și postate nativ pe platformă.

Extras: sporește reach-ul organic cu un mic boost

Aici e simplu; vezi ce postare sau ce tip de postare funcționează cel mai bine cu audiența ta și în cazurile respective poți să o ajuți cu un mic (sau mare) boost, în funcție de obiectivul tău pentru respectiva postare. Sigur rezultatele vor fi mulțumitoare.

În concluzie

Algoritmul Facebook se schimbă incontinuu. Deși s-ar putea să nu ne aflăm niciodată în întregime felul în care acesta funcționează din punct de vedere tehnic și științific, e bine să facem research și să avem un punct de plecare, cum sunt și sfaturile de mai sus.

Dacă consideri că a ține pasul cu modificările care apar periodic în algoritmul Facebook este o muncă prea solicitantă, îți recomand să te concentrezi asupra studierii comportamentului audienței și dezvoltarea unei strategii de conținut care să răspundă nevoilor acesteia, pentru a-ți maximiza șansele de a ajunge la un procent cât mai mare de personae din acea audiență.

Spor la treabă!

Leave a reply