Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum foloseste TheSill.com online-ul pentru a creste vanzarile offline?

Aparut in urma unei campanii pe Kickstarter, TheSill.com este un exemplu reusit de start-up digital, care vrea sa se impuna pe o piata care, in mod traditional, este una offline – cea a plantelor de apartament, citim pe modernretail.co. Lansat in 2012, dupa ce a strans suficient capital, site-ul e-commerce a inceput prin a vinde abonamente online la plante de apartament, de 50 sau 60 $/luna. De atunci si pana in prezent, The Sill si-a extins prezenta fizica, tipurile de produse si are planuri serioase de dezvoltare si pe viitor.

In prezent, site-ul american cu sediul la New York City livreaza plante in intreaga tara si are 9 magazine offline in orase mari, ca Los Angeles, San Francisco, Chicago si Boston. Abonamentul functioneaza simplu: iti alegi varianta clasica sau pet friendly (plante care nu sunt toxice pentru animalele de companie), durata abonamentului (3 sau 6 luni) si culoarea de ghiveci dorita, apoi primesti lunar (si gratuit) o planta noua, usor de ingrijit cu ajutorul sfaturilor de pe site si a newsletter-ului personalizat primit lunar in inbox (bonus, echipa are grija sa nu repete plantele). Magazinul e-commerce vinde si plante artificiale, si imbracaminte si accesorii, si decoratiuni pentru casa.

Eliza Blank (Fondator si CEO The Sill) a explicat, pentru sursa amintita, ca scalarea unei afaceri DTC cu plante s-a dovedit a fi mai dificila decat ar fi fost daca vindea direct clientilor saltele sau incaltaminte, de exemplu. „In primii 5 ani, am folosit resursele existente, pentru a ne stabili prezenta digitala”, spune aceasta. De aceea, primul magazin offline a aparut abia in 2014 si prima runda de investitii de Serie A in companie a avut loc abia in 2018. Pandemia COVID-19 a ajutat brandul sa castige clienti noi: blocati in case, oamenii au inceput sa-si inveseleasca locuintele, iar site-ul a crescut semnificativ (in primavara lui 2020, s-a dublat), intr-o perioada cand magazinele offline au fost inchise. Peste 47% dintre clientii The Sill nu mai detinusera planste de apartament pana atunci, iar alti 28% si-au crescut considerabil colectia de plante, la inceputul pandemiei, spune Blank.

Acum, majoritatea veniturilor vin in continuare de pe site, iar compania investeste momentan in noi caracteristici digitale care sa ajute vizitatorii sa descopere mai usor produsele noi din portofoliu si sa le cumpere fizic, dintr-un magazin local. Locatiile offline au aparut pe fondul dezvoltarii ditigale a brandului, ca o extensie naturala (spune fondatoarea), iar acum sunt o latura importanta a business-ului, in special cand vine vorba despre servicii personalizate si cresterea retentiei clientelare.

„Muncind in ture la magazine, am reinvatat ce cauta clientii interesati de plante”, explica Blank. Fiecare florarie proprie are propriul landing page pe website-ul principal, unde clientii pot vedea ce plante gasesc doar in respectiva locatie. La fel, fiecare magazin are propriul cont de Instagram, iar doritorii pot rezerva un anumit produs via DM sau telefon. Aceasta strategie localizata a fost extrem de utila mai ales in contextul problemelor legate de aprovizionarea cu produse noi si lde lipsurile de stoc.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply