Europa: comertul online transfrontalier = 171 miliarde €, in 2021 (+17% YoY)
Comertul online transfrontalier din Europa a atins suma de 171,2 miliarde €, in 2021 (cu 17 procente mai mult decat in anul anterior), iar afacerile online europene au generat venituri cross-border de 100 de miliarde €, informeaza ecommercenews.eu. Anul trecut a fost primul an in care vanzatorii online europeni au reusit sa ajunga la venituri atat de mari, iar suma este cu 14,6% mai mare decat cea din 2020 (cand era de 87,2 miliarde €).
Pe continentul european, britanicii au vandut transfrontalier cu 12% mai putin ca in 2020, rezultatul fiind venituri de 29 de miliarde €. Ca urmare, Marea Britanie nu mai este tara nr. 1 in topul seller-ilor cross-border de pe batranul continent, fiind inlocuita de Germania, care a avut venituri online transfrontaliere in valoare de 32 de miliarde € (+18% YoY). Franta s-a plasat pe locul 3 in acest clasament, cu 23 de miliarde € (+16% YoY).
In total, primii 500 cei mai mari vanzatori cross-border din Europa au generat o cifra de afaceri de 58,3 miliarde €, iar numarul de branduri din top care vand prin canale D2C a crescut cu 50%. Jucatorii care vand exclusiv online (inclusiv marketplace-uri), reprezinta 47% din top 500. Primii 10 selleri cross-border din Europa sunt: Ikea (cu venituri transfrontaliere de 5,5 miliarde €, +8% YoY), H&M, Lego, Zalando, Lidl, About You, Jysk, Zara, Bauhaus si Euronics. Cele mai multe produse cumparate transfrontalier sunt cele de Fashion, bijuteriile si produsele pentru copii (41%). Produsele pentru casa, gradina si DIY au castigat 15 procente in 2021, pe fondul pandemiei COVID-19, iar produsele de ingrijire personala – 100 de procente.
Leave a reply