Cum a devenit HKTV cel mai mare mall virtual din Hong Kong?
Mall-ul virtual Hong Kong Television Network (HKTVmall.com) a avut vanzari mai mari cu doua cifre procentuale, in 2020, pe fondul pandemiei COVID-19, aflam de pe forbes.com. In cei trei ani de dinaintea pandemiei, cifra de afaceri a mall-ului virtual s-a triplat, ajungand la 1,4 miliarde HK$ (echivalentul a 180 milioane $). In 2020, vanzarile s-au dublat, pana la 2,88 miliarde HK$, profitul net fiind de $183,6 milioane HK$. Ca atare, pretul actiunilor HKTV aproape ca s-a dublat si el, compania fiind acum evaluata la 1,1 miliarde $.
Platforma online face bani inchiriind spatiu virtual unui numar de 4.200 de retaileri e-comerce si are o flota proprie de peste 350 de camioane de livrare, fiind cel mai mare curier din zonele rezidentiale ale orasului. Prin comparatie, cel mai mare mall fizic din Hong Kong (Harbour City) gazduieste 700 de retaileri, in aproape 186.000 m2. Locul este un fel de Amazon local, unde gasesti de toate: de la orez japonez, la canapele italiene, de la mobilier chinezesc, la frigidere produse in Hong Kong. Platforma HKTVmall (condusa de CEO-ul Ricky Wong) primeste o taxa anuala fixa de la chiriasii virtuali (intre 15.000 si 50.000 HK$), in functie de numarul de produse scoase la vanzare, dar si un procent din cifra de afaceri. Wong detine 44% din companie si este aproape miliardar.
„Modelul de afaceri online este mai eficient, din punct de vedere al costurilor, in zonele in care inchirierea spatiului de retail este extrem de mare, ca Hong Kong si Tokyo”, a explicat Wong, pentru sursa amintita. „Pandemia a fortat retailerii si furnizorii sa urce mai multe produse online, in magazinele lor e-commerce sau pe HKTVmall. In ultimele luni, afacerile au inceput sa ofere alternative online. Inainte nu exista oferta, doar cerere”, spune acesta.
HKTVmall are si locatii fizice, din care clientii pot ridica produsele comandate online si cumpara fructe, legume si alimente congelate. Singurele produse proprii pe care compania la vinde online sunt cumparaturile alimentare – o sursa de trafic garantata. „Daca nu le cumperi zilnic, le cumperi saptamanal. (…) In fiecare zi, 250.000 de oameni din Hong Kong intra pe HKTVmall (site-ul sau aplicatia). Unul dintre pricipalele motive este faptul ca vindem produse alimentare”, spune Wong.
Compania a investit mult in tehnologie, pentru a reduce costul de fulfillment al comenzilor: acum, acesta este de doar 11,8%, fata de 40% acum 5 ani, cand Wong a apelat prima data la AI, roboti si tehnologii de automatizare. Planurile lui de viitor sunt, prin urmare, axate pe ideea de a oferi propriile tehnologii si altor antreprenori care vor sa dezvolte astfel de mall-uri online.
Leave a reply