Cum arata piata de influencer marketing din Romania, in 2024 (studiu)
MOCAPP.net a publicat un studiu al pietei de influencer marketing din Romania, care noteaza ca – in 2024 – s-au investit peste 100 milioane € in campaniile cu influenceri. Asta inseamna o crestere de 300%, in 3 ani. In prezent, peste 93% dintre romani petrec cel putin 1 ora/zi pe retelele sociale, iar 21% dintre ei stau pe social media mai mult de 4 ore/zi (conform sursei amintite).
„In 2012, cand am lansat primele campanii cu artisti pe Facebook, visam la o piata romaneasca de milioane de euro. In 2024, am depasit pragul de 100 de milioane, o cifra inimaginabila atunci! Cererea din piata creste continuu, aducand in prim-plan mii de nano- si micro-influenceri, care devin parteneri ideali pentru brandurile locale si internationale”, a transmis Florin Grozea (CEO MOCAPP).
Ce a mai descoperit studiul „Influencer Marketing in Romania” (efectuat pe un esantion de 587.484 de postari comerciale, 13.728 de conturi de Instagram de brand si 47.973 de creatori de continut activi, din 27 de nise):
- ponderea bugetelor de influencer marketing din totalul pietei de digital este de 20-30% in tara noastra; comparativ, media in Uniunea Europeana este de 4-7%
- rezultatele arata o crestere a pietei de aproximativ 5 ori, de la inceputul pandemiei COVID-19 (in 2020, aceasta valora 18-23 de milioane € si era compusa din aproximativ 18.000 de postari comerciale; acum a ajuns la valoarea de 80-120 de milioane € si consta in aproximativ 320.000 de postari comerciale)
- numarul de influenceri autohtoni a crescut de 4,5 ori, in ultimii 4 ani (de la 9.378, la 44.427), iar engagementul mediu/ER a scazut cu doar 29% (de la 3,18%, la 2,24%)
- in 2023, peste 5.400 de companii au investit in acest tip de marketing, in principal cele din sectoarele Companii comerciale si Magazine (154), Divertisment & media si Timp liber (124), Farmaceutice/Sanatate (120,6)
- majoritatea creatorilor de continut romani sunt femei (62,8%), din Generatia Z (40,8%) si sunt nano-influenceri (77%, au 1.000-10.000 de urmaritori); dupa acestia topul mai include micro-influenceri (18,1%, cu 10.000-50.000 de followers), middle-influenceri (4,5%, cu 50.000-500.000 de urmaritori) si macro-influenceri (0,3%, peste 500.000 de urmaritori)
- engagementul nano-influencerilor romani pe Instagram este de 2,5-5 ori mai mare decat cel al brandurilor
- cele mai importante 5 industrii care investesc in acest tip de marketing, in tara noastra, sunt Fashion & Retail/FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, Gadgets & Smartphones si Events, Music & Festivals
- Instagram a fost canalul social nr. 1 pentru campaniile cu influenceri, pana in 2022; in ultimii 3 ani, TikTok a crescut spectaculos, astfel incat acum top 5 retele sociale include Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, LinkedIn
- top 3 segmente de public care urmaresc creatorii de continut si pot fi targetate de brandurile interesate de astfel de publicitate sunt femeile de 25-34 de ani, cele de 18-24 de ani si barbatii de 25-34 de ani
- se observa o maturizare a comunitatilor care consuma astfel de continut – peste 93% din publicul targetat in campaniile publicitare este major
- cele mai captivante tipuri de continut – Reels (reach organic mediu de 85% si 47% de comentarii generate), caruseluri foto (reach de 8% si 36% de comentarii generate)
Comentariu ( 1 )
[…] $, brandurile incep sa prioritizeze promovarea prin creatori de continut, iar in Romania exista aproape 48.000 de influenceri activi pe Instagram (conform MOCAPP), fiecare avand cel putin o campanie platita pe […]