Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Cum ajuta strategiile legate de pret la managerierea stocului e-commerce

 managerierea stocului e-commerce O afacere e-commerce nu e functionala si sustainabila fara un management al inventarului corect efectuat. Daca ai prea multe produse nevandute in stoc, vei avea costuri ridicate, iar daca ai prea putine, nu vei vinde destul si nu vei ptea livra la timp comenzile primite. Ambele scenarii te afecteaza financiar, iti afecteaza reputatia de brand si afecteaza experienta de cumparare traita de client.

Stocul excedentar/stocul „mort” se refera la produsele pe care nu le vinzi, care ocupa spatiu in depozit, spatiu ce ar putea fi folosit pentru depozitarea altor produse, care se vand rapid. In plus, costurile de transport ale acestui stoc iti vor afecta veniturile. Un management robust al stocului de produse pe care le vinzi online inseamna gasirea echilibrului corect intre asteptarile clientilor si interesele companiei. Scopul final al afacerilor e-commerce este sa se asigure ca au destule produse cerute de clienti, pentru a le livra acestora, fara a avea costuri prea mari legate de inventar. Majoritatea cumparatorilor online sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru livrare in aceeasi zi, a doua zi dimineata sau ridicare din magazin, pentru a se asigura ca primesc cat mai repede ce au comandat.

Probabil ca cel mai bun sistem de management al stocurilor este cel care urmeaza principiul Goldilocks („A avea cantitatea corecta de produse in stoc, la pretul corect, la momentul potrivit si la locul potrivit”). Pentru a manageria eficient stocul de produse, e necesara apelarea la un software de management al inventarului de produse, care te ajuta sa tii evidenta comenzilor si a produselor, de la furnizori pana la livrarea la clienti. Aceste solutii inteligente ajuta afacerile sa vada laolalta diversele elemente care tin de operatiuni si sa le managerieze eficient, fara a apela la contabilizare manuala, pe hartie sau in Excel-uri.

Pana acum am discutat in general despre management-ul eficient al stocului de produse e-commerce. Dar, fiind experti in preturi, ne dorim sa „topim” stocurile si preturile online in aceeasi „oala” si sa analizam totul din alta perspectiva. Mai jos, explicam cum poti reduce stocul excedentar prin tactici de schimbare a pretului si corelarea dintre inventar si pret.

Descopera care sunt produsele in stoc excedentar si fii competitiv.
Daca te chinui sa vinzi unul dintre produsele din stocul propriu si cauti spatiu disponibil pentru a depozita toate bucatile, pierzi constant venituri. Pentru a scapa de aceasta povara, trebuie sa scapi cat mai repede de acest stoc. Cea mai simpla solutie e sa fii cel mai competitiv de pe piata, in ceea ce priveste preturile, indiferent de marjele de profit. Platesti deja costurile de depozitare, deci daca eliberezi spatiul din depozit vei reduce numarul de produse in stoc excedentar (chiar daca iesi in pierdere), ceea ce e mai bine decat sa nu generezi marje mari de profit via un produs care nu are succes.
Prin urmare, analizeaza piata, vezi ce pret au competitorii tai si fixeaza-le pe ale tale sub acestea. Poti face asta eficient si automat cu ajutorul unui software de tracking al preturilor competitiei. Aceasta solutie inteligenta iti va permite sa monitorizezi instantaneu preturile celorlalti, sa afli pietul pretei si sa le mentii pe ale tale la nivel minim in randul tuturor. Conform statisticilor, peste 60% dintre cumparatorii online din intreaga lume considera pretul drept primul criteriu care le afecteaza decizia de cumparare, deci asa iti poti creste sansele de a vinde produsele care nu prea au succes.

Foloseste preturile psihologice.
Am discutat intr-un articol anterior despre cateva strategii psihologice de stabilire a pretului pentru retailerii e-commerce. Pentru a pastra echilibrul produslor in stoc excedentar sau a le reduce numarul, poti apela la anumite tips-uri psihologice. Sa le examinam pe rand, pentru a determina care ti se pot potrivi:

  • Plaseaza produsele in stoc excedentar langa produse mai scumpe (preturi ancorate). Clientul online are tendinta de a se baza masiv pe primul pret pentru produsul dorit gasit pe Internet. Logica e ca vei creste sansele de a vinde un produs aflat in exces in stoc daca il pui pe site dupa un produs similar, dar mult mai scump. Punand o valoare mai mare pe al doilea, primul va parea o afacere de neratat si asa iti poti reduce stocul.
  • Vinde la pachet produsele in exces in stoc. Alta strategie psihologica de stabilire a preturilor e gruparea a 2 produse diferite (cel cu pret mai fic fiind cel in stoc excedentar), la un pret redus. Clientii online nu isi cheltuie cu usurinta banii castigati, simtindu-se uneori vinovati ca deschid portofelul. De aceea, orice alt produs care le e oferit in plus, la un pret rezonabil va reduce acest sentiment. Deci pentru a reduce stocul excedentar, da-l la pachet cu produse de succes sau pune laolalta produse in exces, pentru a incuraja clientii sa le cumpere.
  • Da cadou clientilor produsele in exces din stoc. Tuturor ne plac cadourile. Odata ce un consumator online gaseste o oferta care ii ofera ceva gratis, la o anumita cuparatura, logica ii va determina sa cumpere produsul care ii aduce si un cadou – si asa scapi de stocul in exces. Ambele parti au de castigat – cresti ratele de conversie ale produselor de succes din depozit si scai de stocurile excedentare.

Acum, ca am aratat cum poti reduce excesul de produse din depozit, iti aratam cum poti profita de produsele pe care competitorii tai nu le mai au in stoc.

Determina ce produse lipsesc din stocul competitorilor tai si profita de asta.
Sa presupunem ca un cumparator online vrea sa cumpere un TV nou si nu gaseste prea multe optiuni. I se va parea ca produsul dorit e valoros, deci ar fi dispus sa plateasca mai mult pe el. Asa functioneaza psihologia consumatorului! Persoana isi da seama ca produsul exista online, dar nu e in stoc la competitorii tai.
Si, ghice ce? Va intra si la tine pe site! Si, daca iti deai seama din timp ce lipseste din stocul concurentei, atunci iti cresc imediat sansele de a vinde tu ceva din stocul propriu, deci poti stabili preturi mai mari pentru aceste produse, pe care le mai ai doar tu in stoc, si iti poti creste marjele de profit.Deci retailerul e-commerce care detine informatii competitive, are avantajul pe piata, in ceea ce priveste pretul. Prin intermediul software-ului care detecteaza preturile concurentei (vezi foto jos), retailerii online pot afla rapid ce lipseste din stocul acestora, isi pot mari preturile proprii si investi in campanii de promovare ale acestor produse, pe social media, Google AdWords, site-uri de comparare a pretului…

lipsa stoc

Concluzie
Recapituland, managementul inventarului e esential in afaceri. Daca nu dedici timp si energie acestui management, vei avea pierderi. Pentru a face asta cum trebuie, poti lua in considerare folosirea unui software specializat. Prin cateva trucuri rapide, poti tine in echilibru stocul excedentar, iar daca iti dai seama ce produse lipsesc din stocul competitorilor tai (folosind acelasi software amintit), vei capata un avantaj clar.

Raspunde la aceasta intrebare