Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum ajuta livrarea gratuita retentia clientelara?

Costul castigarii unui nou client este de 5 ori mai mare decat cel al pastrarii unui deja existent, citim pe site-ul jeffbullas.com, iar in e-commerce trebuie sa muncesti din greu pentru a convinge clientii existenti sa te aleaga si pe viitor, pe o piata atat de competitiva. Pentru a-i impiedica sa aleaga alte magazine online, trebuie sa le oferi o experienta de cumparare fara obstacole pe toate palierele (UX, pagini de produs, livrare si retur) si sa le oferi ceva atractiv, ce nu gasesc in alte e-shop-uri: livrarea gratuita.

Un produs calitativ la un pret competitiv poate determina consumatorul sa isi umple cosul virtual; dar, daca la checkout descopera ca livrarea ii costa mult, sunt sanse mari sa isi abandoneze cosul. Conform unui sondaj Usabilla (pe 2.000 de cumparatori americani), costurile mari de livrare sunt motivul nr. 1 pentru abandonul cosurilor (58%), iar Statista a descoperit ca 63% dintre cumparatorii online au renuntat la produsele dorite in 2016 si 54% in 2017, din acest motiv. Asa ca urmeaza metoda Amazon, care a popularizat conceptul de livrare gratuita si rapida: abonamentul Amazon Prime ofera livrare gratuita, cu livrarea in aceeasi zi, in 2 ore sau in 2 zile. Cum poti oferi si tu asta? Redu-ti costurile de livrare prin strategii inovatoare:

  • alege curierul corect – investeste timp si efort in gasirea celui mai bun curier pentru tine si clientii tai, fara a face compromisuri legate de rapiditate de dragul costului redus; ia in calcul si cheltuielile neplanuite (livrari sambata/in zone izolate)
  • marimea conteaza – modifica-ti coletele, astfel incat marimea si greutatea lor scad, pentru a avea costuri cat mai reduse

In plus, livrarea trebuie sa fie rapida, nu doar gratuita: daca un client nu plateste livrarea, dar ii ajunge comanda in 2 saptamani, nu va mai comanda de la tine. Asigura-te ca iti tii clientul la curent cu progesul coletului sau, ca il anunti daca apar probleme sau ca ii dai un link la care poate veerifica singur status-ul comenzii.

Pe langa livrare, pentru retentia clientelara conteaza mult si returul: asigura-te ca ai o politica de retur flexibila, care include un numar mare de zile, ridicarea gratuita de la adresa dorita de client si includerea formularului de retur in coletul initial. Cand primesti o cerere de retur, contacteaza clientul si pune-i cateva intrebari legate de motivatia returnarii, pentru a intelege mai bine cauzele si a-ti imbunatati produsele/serviciile pe viitor. Si chiar daca tranzactia este una de succes, trebuie sa ceri feedback clientelar, pentru a colecta informatii relevante despre experienta de cumparare avuta, a oferi clientului sansa de a-ti lasa un review, a ii permite a se aboneze la newsletter-ul tau si a-i oferi reduceri/puncte de ialitate pentru viitoare cumparaturi facute in magazinul tau e-commerce.

Leave a reply