Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum ajustezi vocea brand-ului in e-mail marketing, in vreme de Coronavirus?

Vocea brand-ului in comunicarile de e-mail marketing seteaza tonul interior al clientului si ii contureaza experienta in raport cu modul in care i-ai transmis mesajul. De la titlu pana la continut, cititorul decide daca ii place, daca face click sau share ori cumpara. 

Ajustarea tonalitatii campaniilor joaca un rol destul de important, mai ales in contextul actual de pandemie de Coronavirus, dar nu numai. Criza sau nu, abordarea si tonul conteaza. Conteaza CE anume comunici, dar mai ales CUM o faci. Brand-urile de succes creeaza newslettere mereu in acest mod, nu doar in situatii speciale. De aceea iti amintesti de ele.

Iata 3 moduri in care poti folosi eficient vocea brand-ului pentru ca mesajul tau sa ajunga la inimile oamenilor si sa ai campanii de e-mail cu rezultate:

1. Fii EMPATIC in campaniile de e-mail marketing.

In aceste vremuri, cu totii trecem prin diverse stari. Mai bune sau mai putin bune. Coronavirusul a creat isterie si pierderi economice semnificative. Unii aleg sa renunte si sa inchida business-ul, altii aleg sa lupte cu criza. Pentru cei din tabara a doua, primordial e sa mentina o comunicare echilibrata cu clientii sau potentialii clienti. Vocea brand-ului comunicata in campaniile de e-mail marketing trebuie sa fie una empatica, dar nu siropoasa. Un ton echilibrat, usor pozitiv este mai potrivit. 

Intelegerea corecta a nevoilor oamenilor cu privire la trebuintele fizice sau casnice este primordiala, dar nu e suficienta pentru o campanie de e-mail de succes, cu rezultate. Abordarea rece sau insistenta, frecvent cu tenta de vanzare, nu este pe placul nimanui. Oamenii au nevoie mai intai sa li se asigure confortul moral de a fi intelesi si de a te intelege, la randul lor. Asa ca uita de urgenta vanzarii si concentreaza-te pe senzatia cu care ramane clientul la finalul mailului si modul sau de a-ti percepe mesajul. Fa o introducere naturala, sincera si explicativa. Va fi apreciata.

Un exemplu ar fi: „Hey, X! Am dezbatut daca sa iti trimitem acest e-mail sau nu, pentru a nu parea cumva ca incercam sa profitam de contextul Coronavirus. Cu toate acestea, am observat ca multi oameni se adapteaza mai greu si se confrunta cu dificultati in Y, de aceea dorim sa iti impartasim experienta noastra si cum am reusit sa trecem peste. Asadar, am decis sa iti trimitem: a) acest ghid cu sfaturi; b) aceste ponturi de cumparaturi economice etc.,  care speram ca iti vor fi de real folos.”

Observi cum conteaza tonul si explicatiile? Vocea brand-ului este umanizata si e astel mai aproape de inimile oamenilor.

2. Fii AUTENTIC in campaniile de e-mail marketing.

Daca multi trimit mesaje kilometrice despre masuri impotriva COVID-19, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa procedezi la fel. De cele mai multe ori, publicul nu e dispus sa citeasca romane. In plus, subiectul e deja mai mult decat saturat. Asa ca solutia e sa alegi sa faci ceva diferit. Ceva vizual rapid, mai mult foto decat text sau mai degraba un video cu un mesaj clar si util. Acestea vor fi in centrul atentiei, alaturi de o introducere bine realizata.

Vei fi surprins de impactul pozitiv asupra oamenilor. In comunicarea prin e-mail, varietatea continutului de newsletter conteaza extrem de mult. Oamenii vor mai mult decat niste informatii cosmetizate si cauta mereu ceva diferit si nou, care sa le faca ziua mai frumoasa. Ca atare, gandeste-te cum ii poti surprinde placut, cum poti fii autentic fata de competitie?

Poti apela chiar si la putin umor. De exemplu: „Hey, X! Am observat ca, in ciuda crizei, clientele noastre tot simt nevoia de shopping therapy. Cu siguranta o noua pereche de blugi de 1,500 lei nu mai sunt pe lista prioritati acum, DAR tot poti alege altceva premium. Iata cateva exemple: …”

3. Fii de REAL FOLOS in campaniile de e-mail marketing.

Nu uita ce e mai important. Esti in serviciul clientului. Nu trimite un newsletter general despre Coronavirus doar ca sa bifezi ceva pe lista de pe birou sau doar pentru ca asa fac altii. Gandeste in detaliu mesajul si modul de transmitere si trece-l prin filtrul mintii si mentalitatii de cumparator in contextul actual. Oamenii apreciaza mesajele personalizate, dar mai ales bine gandite.

Asadar, atunci cand redactezi textul campaniei, pune-ti cateva intrebari. Sunt de real folos informatiile pe care i le transmiti? E utila oferta? Ajuta clientul? Are o experienta placuta in urma citirii? Nu, nu trebuie sa fie informatii seci. Cum spuneam la inceput, conteaza CUM anume prezinti lucrurile. E ok sa precizezi si oferta de produse, dar pe un ton potrivit

Include cu prioritate cele mai utile produse pentru perioada aceasta. La final, reciteste textul si imagineaza-ti reactia clientului. Cere parerea unei cunostinte despre cum ar primi acest mesaj, apoi ajusteaza continutul newsleter-ului in urma feedback-ului primit. Concentreaza-te pe beneficiile pe care i le poti oferi in mod concret. Poti oferi ghiduri utile cu sfaturi valoroase si actionabile, solutii economice si practice de achizitionare produse, reduceri mari si produse cadou. Livrare gratuita. Totul ajuta.

Cuvinte de final

TU decizi ceea ce vrei sa exprime vocea brand-ului tau, cum anume sa o perceapa oamenii in campaniile de e-mail si cum sa-si aminteasca de ea. Pentru campanii de marketing cu conversii ridicate, alege sa folosesti o tonalitatea empatica, sa fii autentic si de real folos.

Noi, la NewsMan, solutie de newsletter romaneasca, incurajam e-mail marketing-ul orientat catre client. Speram ca ti-au fost utile informatiile din articol si daca ti-au placut, poti raspandi vestea. Iti uram sanatate, o voce de brand puternica si clienti multumiti!

Leave a reply