Cum aduc mai mult trafic pe magazinul meu?

Intrebare

Bună, este ptr. prima dată când scriu, deci sper să o fac și bine.
Am un magazin online ( kidcadou.ro) cu produse destinate copiilor, magazinul este deschis de 1 an însă doar de aproximativ 4 luni am început să văd ceva rezultate, însă f. mici.
Adevărul este că încerc să fac aproape totul singură, am citit destul de multe însă se pare că totuși insuficient, iar eu nu am nici un fel de experiență în vânzările online.
Dar să lăsăm scuzele deoparte și să vedem ce facem în continuare.

Magazinul este pe platforma celor de la Shopmania, am început să fac optimizare SEO în sensul că am introdus cuvinte cheie și meta descriere, cu toate acestea traficul pe site este f. redus și nu știu de ce?

Mai mult am listat produsele și pe comparatoare de prețuri, iar cei cca 30 de vizitatori zi vin de acolo. M-am orientat la prețurile practicate de concurență, motiv pentru care la cele mai multe produse am cel mai mic preț, cu consecința reducerii veniturilor mele.

Se pare că cei mai mulți vizitatori vin de pe comparatoarele de prețuri, nu am vizitatori de pe google.
Îmi doresc să cresc traficul însă cu cheltuieli minime, pe Adwords este destul de costisitor pentru mine, fiind la început.

Cine mă ajută cu pașii pe care trebuie să îi urmez în acest sens? Ce mai pot face să cresc traficul pe site?

Topic deschis 0
Comparatoarele de Preturi Generalitati PPC & Adwords SEO Oancea Laura 2 ani 16 raspunsuri 319 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 16 )

  1. Ce anume este prea scump la o campanie Adwords? Administrarea campaniilor sau costul/click?

  2. Este posibil sa imi fie sters acest comentariu, dar nu ma pot abtine.

    “am început să fac optimizare SEO în sensul că am introdus cuvinte cheie și meta descriere” – asta nu este optimizare SEO. SEO este un proces complex care costa niste bani.

    “cu toate acestea traficul pe site este f. redus și nu știu de ce?” – din ce am inteles, nu faci AdWords, nu faci Facebook si nu faci SEO (cuvinte cheie si metadescriere nu inseamna SEO). Deci de unde ai vrea sa vina traficul? Daca dai o cautare dupa cuvintele cheie, sa zicem, “jucarii copii” sau “jucarii educative copii” si nu apari pe prima pagina, inseamna ca nu existi pe internet.

    “Cine mă ajută cu pașii pe care trebuie să îi urmez în acest sens? Ce mai pot face să cresc traficul pe site?” – sa investesti in SEO, AdWords, Remarketing etc. In principiu, sa investesti.

  3. Pentru cresterea traficului, pe scurt, trebuie sa ai in vedere:

    1. partea vizuala; elemente design (am observat cel putin 3 tipuri de fonturi si culori pe paginile produselor. Sfatul meu: fi consecventa; foloseste un tip de font si o culoare; in caz exceptional pentru design poti folosi mai multe);

    2. functionalitate site (aici sunt mai multe de discutat); la prima verificare este ok magazinul;

    3. partea de marketing (Social, SEO, PPC s.a.). Este necesar sa iti faci un buget de marketing si sa-l investesti. Pentru a avea trafic din Google, trebuie sa optimizezi foarte bine site-ul; sa aplici strategii de pozitionare; sa tii cont de foarte multi factori (meta tags sunt doar o parte) si la final sa creezi backlinkuri de calitate (sa aiba sustinere, autoriate) s.a.

  4. Bună,
    Mulțumesc ptr. toate răspunsuri, voi ține cont de ele
    Apreciez toate răspunsurile, și vă felicit pentru tot ceea ce faceți.
    Se pare că eu mă mișc haotic, deci am nevoie de un plan de marketing, cine îmi punctele pe care se bazează un astfel de plan ( pe ce perioadă se face un astfel de plan, cum îmi dau seama de bugetul care ar trebui investit…etc)

  5. Filip a raspuns cel mai complet.
    Adica nu te poti astepta la performanta cu un magazin facut pe o versiune gratuita shopmania.
    Inca o greseala: presupunand ca ai optimizat (sigur nu ai optimizat bine – am vazut de 4 ori repetat ghiozdane in categoria de ghizdane), mai trimiti si continutul optimizat la comparatoare + link catre ele. Asa ceva nu se face.
    In concluzie: trebuie regandit tot, plecand de la platforma.
    Succes

  6. Ciao,

    Eu te pot ajuta cu sfaturi pe parte de optimizare site in Google. Daca doresti, iti las numarul de telefon: 0743601428 si putem discuta mai multe detalii.

  7. Mulțumesc mult. Deja am început să aplic unul dintre sfaturile tale ( am început să modific culoarea descrierilor).
    Cu siguranță te voi suna în cursul zilei de mâine. Mulțumesc mult.

  8. Mulțumesc încă o dată ptr. sfaturi.
    Nu este o variantă gratuită, este una plătită.
    Nu înțeleg ce ai vrut să spui cu ”am vazut de 4 ori repetat ghiozdane in categoria de ghiozdane”.
    Te rog nu te supăra, eu citesc zilnic,ptr. mine sunt lucruri noi, lucruri pe care acuma le învăț și doar acuma am prins curaj să întreb, să primesc explicații punctual.

  9. Buna,
    Am citit comentariile specialistilor si am fost curios sa vad si eu siteul.
    Dupa ce am aruncat o privire de 20-30 secunde am constatat ca:
    Descrierea produselor este copiata de la furnizor probabil si este identica pe alte zeci de siteuri. Pozele produselor la fel.
    Domeniul ales gresit, categoriile produselor prost concepute.
    Copilul din mine nu a simtit nici o atractie catre vreun produs de pe site.
    Eu am si siteuri gratuite pe shopmania si au performante foarte bune.
    Dar nu trebuie sa ma iei prea in serios eu fiind de meserie sculer matriter ( serios vorbind ), parerea mea pana sa treci la campanii platite si SEO trebuie sa refaci de la zero siteul.

  10. Sculer sau nu, te-ai prins, descrierea produselor este copiată, am crezut că dacă așa au și cele mai bune site-uri de ce să fiu eu ” deșteaptă” să schimb, dar până luni o fac și pe asta…
    Cu categoriile ce ai? ( glumesc) doresc să știu și părerea ta, pe care o apreciez, vorbind f. serios.
    Mulțumesc.

  11. Ma refeream la valorile meta de aici:
    “keywords” content=”ghiozdane, oferte ghiozdane, promotii ghiozdane, cumpara ghiozdane”
    Chiar si pe timpurile cand keywords era la putere nu se admitea repetarea de mai mult de 3 ori a unui cuvant.
    Next: e magazin sau nu? Am cautat cuvantul “magazin” si nu apare. Vrei sa ghiceasca google sau il ajuti.
    Descrieri categorii pt user: nu am vazut.
    Meta description pe pagini secundare identice cu prima pagina a categoriei:
    “description” content=”Jocuri si jucarii pentru fete si baieti! Suprinde sarbatoritul sau micutii tai cu jocuri creative, colorate potrivit varstei lor! Sorteaza produsele si comanda acum!”
    Pa de ce? Ele apar in webmaster la duplicate.
    Si mai sunt multe, cu siguranta le vezi in webmastere.
    Ca idee: seo nu e pt oricine, nu se invata din mers.
    Nu stiu ce aduce in plus versiunea cu plata, cert e ca pana acum nu am avut concurenti pe platforma asta.
    Succes

  12. Sorin,
    Ești rău. Am recunoscut că nu cunosc multe lucruri din acest domeniu, dar de ce arunci cu nisip în ochi dacă vreau să învăț, dacă întreb. Nu este bine că sunt interesată?
    Dacă vrei să mă ajuți bine, dacă nu…nu trebuie să îmi răspunzi.
    Cu toate astea să știi că am citit răspunsul tău de câteva ori…dar nu-ți mai spun câte întrebări am legate de acesta ( de ex. de unde mama măsii ai găsit tu – “keywords” content=”ghiozdane, oferte ghiozdane, promotii ghiozdane, cumpara ghiozdane”). Te rog ajută-mi, dar nu mă mai certa. Spune-mi punctual ce am de făcut. Ca la prost…fă aia, fă aialaltă, nici nu îți ia mult, 10 min. zilnic și ajuți și tu un om…

  13. Doamne feri, nu se pune ideea de rautate 🙂
    Ideea e ca “de sute de ani” nu recomand celor aflati la inceput sa lucreze pe site-uri care produc sau trebuie sa produca.
    Partea cu expresia “magazin” similar, de nu stiu cate ori am intrebat de ce nu exista si in site. Adica il ajuti pe google sau il lasi sa ghiceasca?
    Revenind le keywords: le gasesti in sursa paginilor:
    /catalog/jocuri-si-jucarii-29
    /catalog/jocuri-si-jucarii-29~pg2
    si din pacate si la restul de pagini secundare.
    Tot din pacate le vede si google, motiv pt care 100% sunt semnalizate si in Search Console (actualul google webmaster) sau chiar bing webmaster tools.
    Doar ca trebuie declarate, instalate.
    Similar si alerte de sieuptime si multe multe altele care nu se pot “pvesti” macar in 30 minute.
    Analizand erorile vezi ca de fapt platforma, fie ea si cu plata, e conceputa sa ofere performante pe seo.
    Diacritice: nu stiu cine te-a sfatuit sa le folosesti. Din google keyword planner vezi ca sunt cu mult mai multe cautari pe versiunea fara diacritice.
    De asta zic ca seo nu e pentru oricine, au “picat” si nume mari la schimbarile majore de algoritm (vezi pinguin, panda si alte animale de la google).
    Ori tu “te bati” cu magazine consacrate pe anumite expresii si nu ai cum sa reusesti invatand din mers, ca sa nu zic ca risti sa penalizezi/banezi intreg magazinul in caz ca aplici metode neagreeate de google.
    Succes

  14. Mulțumesc mult ptr. sfaturi. După cum spuneam voi lua toate aceste informații în considerare. Probabil că voi începe să lucrez cu cineva ” din breaslă” însă asta nu înseamnă că nu vă voi mai bate la cap să învăț și eu.

  15. E chiar indicat sa pui intrebari firmei de seo, mai ales ca si seo, nefiind o stiinta exacta, se face in fel si chip.
    Te-ar putea ajuta si discutia de aici https://ecompedia.ro/cum-iti-dai-seama-daca-o-firma-realizeaza-o-optimizare-seo-corecta-si-in-beneficiul-tau.html
    sau un forum cu traditie, dedicat de seo : http://forum.seopedia.ro

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.