Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

COVID-19: impactul asupra publicitatii online, in e-commerce

In contextul pandemiei COVID-19, brand-urile si retailerii trebuie sa se miste rapid si sa se adapteze din mers schimbarilor care apar in fiecare saptamana, reactionand la evenimentele din jur, noteaza channeladvisor.co.uk. Publicitatea online este unul dintre domeniile afectate de noul coronavirus, fluctuatiile apropo de bugetul cheltuit si strategia abordata fiind dramatice, in aceasta perioada.

Conform unor sondaje eMarketer, la final de martie 2020, 69% dintre marketeri credeau ca pandemia va avea un „impact major” in trimestrul doi al acestui an (iar 28% credeau la feldespre trimestrul 3). Dar doua saptamani mai tarziu (in aprilie) procentele se ridicau la 86%, respectiv 43%! Alta cercetare marca eMarketer indica faptul ca peisajul publicitatii online s-a schimbat, fata de estimarile initiale: in SUA, piata search ad-urilor va pierde intre 8% si 15% din valoare in primele 6 luni ale anului. Aceasta scadere poate fi atribuita industriilor cel mai grav afectate de COVID-19 (bilete de avion, hoteluri, turism).

ChannelAdvisor a analizat situatia si a observat urmatoarele tendinte apropo de advertising-ul e-commerce:

  1. Volatilitate (de la inceput de martie, traficulul si CPC-ul au inceput sa scada masiv, odata cu cererea,  apropo de reclamele pe Google si  Amazon)
  2. Modificari la nivel de dispozitive (consumatorii s-au orientat usor spre achizitile pe computer versus mobile, dar continua sa atraga majoritatea traficului)
  3. CPC-ul a scazut in acest peisaj competitiv

Sursa amintita recomanda jucatorilor din domeniu sa decida rapid daca vor sa mai investeasca sau nu in domeniu: daca vand produse a caror cerere nu a fost afectata, pot aborda un marketing agresiv (prin exploatarea disparitiei din peisaj a competitorilor si concentrarea pe achizitia de clienti noi, la un CPC mai mic); daca nu, trebuie sa isi reduca eforturile publicitate (prin mutarea accentului pe categoriile de produse cerute momentan – sport, casual, nu de ocazie).

Leave a reply