Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cifre, tendinte & idei principale de la GPeC SUMMIT (20-21 mai 2024)


Doua tendinte majore au fost abordate pe scena GPeC SUMMIT 2024: AI si impactul magazinelor online chinezesti in Romania, anunta organizatorii, intr-un comunicat de presa. Peste 1.000 de participanti din domeniul e-commerce, marketing online, business digital, retail, financiar, logistic (inclusiv 27 de expozanti) au participat la a 19-a editie a conferintei-etalon pentru comertul electronic din Romania.

Primul panel al acestei editii a pus in discutie cifrele pietei e-commerce pentru anul 2023, cand romanii au facut cumparaturi online de 7 miliarde € (+10% YoY). Ce alte informatii interesante s-au discutat, la eveniment:

  • 2024 va fi un an foarte bun, in ciuda faptului ca peste 80% dintre companii au inregistrat scaderi de profitabilitate anul trecut si ca piata muncii este dificila, cu angajati greu de gasit, crede Adrian Mihai (CEO FAN Courier)
  • eMAG, AliExpress si Shein sunt lideri in utilizarea aplicatiilor mobile si engagement
  • se estimeaza ca in tara noastra au loc peste 100.000 de livrari de colete din China/zi, care contribuie la dezvoltarea comertului online, dar numarul retururilor e peste media pietei
  • din perspectiva Visa, cresterea e-commerce este evidenta, insa valoarea tranzactiilor nu a evoluat semnificativ, probabil din cauza inflatiei
  • in prezent, 85% dintre romani folosesc aplicatii mobile pentru cumparaturi online, conform Katarzynei Zubrzycka (Head of Merchant Sales & Acquirers Visa)
  • metoda de plata Buy Now, Pay Later (BNPL) a crescut valoarea cosului mediu cu 40% si rata de conversie cu 20%, a sous Loredana Pipos-Lupescu (Country Manager, Klarna)

Principalele provocari ale anului 2024:

  1. Gestionarea cererii explozive in timpul pandemiei si ajustarea la corectia pietei, ulterior.
  2. Adaptarea la metode de plata alternative (BNPL) si integrarea rapida a acestora in platformele e-commerce.
  3. Utilizarea eficienta a AI-ului pentru optimizarea continutului si a proceselor, evitand penalizarile algoritmilor Google.
  4. Analizarea si utilizarea datelor in timp real, pentru a lua decizii de marketing rapide si informate.
  5. Diferentierea pe o piata competitiva prin preturi, disponibilitate si calitatea serviciilor (inclusiv livrarea rapida si usurinta retururilor).
  6. Gestionarea bugetelor de SEO in functie de competitia din nisa si resursele interne disponibile.
  7. Cresterea Customer Lifetime Value (CLV) prin retentia si satisfacerea clientilor, inclusiv prin comunicare eficienta post-achizitie.
  8. Integrarea si promovarea solutiei BNPL in toate etapele procesului de cumparare, pentru a maximiza conversiile si valoarea cosului mediu.

Speakerii internationali care au participat la aceasta editie au vorbit despre:

  • faptul ca marketingul trebuie sa-si demonstreze impactul incremental asupra vanzarilor – Avinash Kaushik a subliniat faptul ca strategiile de marketing ar trebui sa includa atat performance marketing (care mentine si creste cota de piata), cat si brand marketing (care are potentialul de a transforma semnificativ piata)
  • impactul dezamagirii utilizatorilor asupra conversiilor online – Michael Aagaard sugereaza utilizarea review-urilor online si a AI-ului pentru a monitoriza si a imbunatati experienta utilizatorilor, prevenind astfel pierderile de conversii
  • evolutia algoritmilor Google: de la keyword Search, la generative AI Search – cum se antreneaza AI-ul si ce este antrenat sa faca a semnalat Dale Bertrand, in prezentarea sa; continutul trebuie sa fie unic si original, pentru a se diferentia; zero-click searches si utilizarea AI pentru eficienta devin tot mai relevante, iar solutii precum Dynamo si Nara ajuta companiile e-commerce sa gestioneze si sa optimizeze procesele
  • faptul ca e-mailul este canalul preferat pentru contactul cu brandurile, cu procente mari de preferinta in randul Generatiei X (67%), Y (79%) si Z (57%) – Jessica Best; e-mail marketingul aduce venituri de 20-100 $ pentru fiecare dolar investit
  • profitul in e-commerce provine din numarul de comenzi si valoarea medie a acestora (AOV), iar valoarea unui business este data de numarul de clienti si Customer Lifetime Value (CLV), a explicat Valentin Radu; este esential sa identificam si sa servim profilul ideal al clientului (ICP), care poate aduce un profit semnificativ; personalizarea experientei clientilor si investitia in feedback-ul acestora conduc la o retentie mai mare si la recomandari, amplificand cresterea companiei
  • David Mannheim a incheiat seria de prezentari sustinand ca brandurile trebuie sa depaseasca simpla vanzare si sa construiasca relatii personale, oferind recunoastere, autenticitate si ascultare

Leave a reply