Cifre, tendinte & idei principale de la GPeC SUMMIT (20-21 mai 2024)
Doua tendinte majore au fost abordate pe scena GPeC SUMMIT 2024: AI si impactul magazinelor online chinezesti in Romania, anunta organizatorii, intr-un comunicat de presa. Peste 1.000 de participanti din domeniul e-commerce, marketing online, business digital, retail, financiar, logistic (inclusiv 27 de expozanti) au participat la a 19-a editie a conferintei-etalon pentru comertul electronic din Romania.
Primul panel al acestei editii a pus in discutie cifrele pietei e-commerce pentru anul 2023, cand romanii au facut cumparaturi online de 7 miliarde € (+10% YoY). Ce alte informatii interesante s-au discutat, la eveniment:
- 2024 va fi un an foarte bun, in ciuda faptului ca peste 80% dintre companii au inregistrat scaderi de profitabilitate anul trecut si ca piata muncii este dificila, cu angajati greu de gasit, crede Adrian Mihai (CEO FAN Courier)
- eMAG, AliExpress si Shein sunt lideri in utilizarea aplicatiilor mobile si engagement
- se estimeaza ca in tara noastra au loc peste 100.000 de livrari de colete din China/zi, care contribuie la dezvoltarea comertului online, dar numarul retururilor e peste media pietei
- din perspectiva Visa, cresterea e-commerce este evidenta, insa valoarea tranzactiilor nu a evoluat semnificativ, probabil din cauza inflatiei
- in prezent, 85% dintre romani folosesc aplicatii mobile pentru cumparaturi online, conform Katarzynei Zubrzycka (Head of Merchant Sales & Acquirers Visa)
- metoda de plata Buy Now, Pay Later (BNPL) a crescut valoarea cosului mediu cu 40% si rata de conversie cu 20%, a sous Loredana Pipos-Lupescu (Country Manager, Klarna)
Principalele provocari ale anului 2024:
- Gestionarea cererii explozive in timpul pandemiei si ajustarea la corectia pietei, ulterior.
- Adaptarea la metode de plata alternative (BNPL) si integrarea rapida a acestora in platformele e-commerce.
- Utilizarea eficienta a AI-ului pentru optimizarea continutului si a proceselor, evitand penalizarile algoritmilor Google.
- Analizarea si utilizarea datelor in timp real, pentru a lua decizii de marketing rapide si informate.
- Diferentierea pe o piata competitiva prin preturi, disponibilitate si calitatea serviciilor (inclusiv livrarea rapida si usurinta retururilor).
- Gestionarea bugetelor de SEO in functie de competitia din nisa si resursele interne disponibile.
- Cresterea Customer Lifetime Value (CLV) prin retentia si satisfacerea clientilor, inclusiv prin comunicare eficienta post-achizitie.
- Integrarea si promovarea solutiei BNPL in toate etapele procesului de cumparare, pentru a maximiza conversiile si valoarea cosului mediu.
Speakerii internationali care au participat la aceasta editie au vorbit despre:
- faptul ca marketingul trebuie sa-si demonstreze impactul incremental asupra vanzarilor – Avinash Kaushik a subliniat faptul ca strategiile de marketing ar trebui sa includa atat performance marketing (care mentine si creste cota de piata), cat si brand marketing (care are potentialul de a transforma semnificativ piata)
- impactul dezamagirii utilizatorilor asupra conversiilor online – Michael Aagaard sugereaza utilizarea review-urilor online si a AI-ului pentru a monitoriza si a imbunatati experienta utilizatorilor, prevenind astfel pierderile de conversii
- evolutia algoritmilor Google: de la keyword Search, la generative AI Search – cum se antreneaza AI-ul si ce este antrenat sa faca a semnalat Dale Bertrand, in prezentarea sa; continutul trebuie sa fie unic si original, pentru a se diferentia; zero-click searches si utilizarea AI pentru eficienta devin tot mai relevante, iar solutii precum Dynamo si Nara ajuta companiile e-commerce sa gestioneze si sa optimizeze procesele
- faptul ca e-mailul este canalul preferat pentru contactul cu brandurile, cu procente mari de preferinta in randul Generatiei X (67%), Y (79%) si Z (57%) – Jessica Best; e-mail marketingul aduce venituri de 20-100 $ pentru fiecare dolar investit
- profitul in e-commerce provine din numarul de comenzi si valoarea medie a acestora (AOV), iar valoarea unui business este data de numarul de clienti si Customer Lifetime Value (CLV), a explicat Valentin Radu; este esential sa identificam si sa servim profilul ideal al clientului (ICP), care poate aduce un profit semnificativ; personalizarea experientei clientilor si investitia in feedback-ul acestora conduc la o retentie mai mare si la recomandari, amplificand cresterea companiei
- David Mannheim a incheiat seria de prezentari sustinand ca brandurile trebuie sa depaseasca simpla vanzare si sa construiasca relatii personale, oferind recunoastere, autenticitate si ascultare
Leave a reply