China: peste 40% dintre produsele vandute online sunt contrafacute
Un raport prezentat la inceputul lunii de catre agentia de presa chineza Xinhua are vesti proaste pentru retailerii online: doar 58,7% dintre produsele vandute online anul trecut in tara asiatica au fost originale sau de calitate, scrie reuters.com. 41,3% din produse sunt contrafacute, iar problema afecteaza sectorul online si da batai de cap brand-urilor globale – ca Apple, Louis Vuitton, Dior si Guerlain. Autoritatile au primit 77.800 de plangeri legate de comenzile online in 2014, cu 356,6% mai mult decat in anul anterior!
Raportul cere legislatii clare, supraveghere crescuta, clarificarea drepturilor consumatorilor si a responsabilitatilor comerciantilor din domeniu – toate necesare rapid, avand in vedere ca incasarile din comertul online au crescut cu 40% anul trecut (ajungand la 2,8 trilioane de yuani, adica 408 miliarde de euro).
Vestea pune presiune suplimentara pe Alibaba Group Holding Ltd, care face lobby intens pentru a nu intra pe raportul anual al Oficiului National al Registrului Comertului din SUA (U.S. Trade Representative). Includerea pe lista neagra ar insemna o mare lovitura pentru gigantul chinez, ale carui platforme online sunt doldora de produse dubioase calitativ.
Asta desi fondatorul Jack Ma (51 de ani) insista ca Alibaba are mare grija la analizarea comerciantilor de pe site-urile sale. Doua dintre site-urile grupului (Alibaba.com si Taobao.com) s-au aflat pe lista amintita din 2008 pana in 2011, respectiv 2012.
Leave a reply