40% dintre belgieni cumpara constant de la aceleasi 3 magazine online (raport)
9 din 10 belgieni cu varsta cuprinsa intre 18 si 70 de ani au cumparat ceva pe Internet, cel putin o data, in cursul anului trecut. Si cel putin 33% dintre consumatorii din Belgia cumpara un anumit produs de la acelasi magazin e-commerce, aflam de pe ecommercenews.eu. Alte 40 de procente revin mereu la aceleasi 3 e-shop-uri.
Datele provin din recent publicatul raport al asociatiei belgiene de e-commerce Comeos. Acesta a fost realizat in urma unui sondaj de opinie, efectuat pe un esantion de 2.000 de belgieni. Conform raportului, 50% dintre consumatorii din tara nordica cumpara de pe marketplace-uri ca Bol.com si Amazon. Motivele? Preturile competitive, livrarea gratuita si oferta mare de produse.
Cand belgienii cauta pe Internet un produs pe care nu-l cumpara cu regularitate, cel putin 23% isi incep cautarile pe Google sau Bing. 15 procente incep de pe un marketplace, iar alti 11% cauta direct in magazinele online. In paralel, cel putin 25% dintre belgieni merg mai intai intr-un magazin fizic, cand sunt in cautarea unui astfel de produs.
Intrebati de ultima lor achizitie, 50% dintre respondenti au spus ca nu au luat in considerare alt magazin e-commerce in afara celui unde au plasat comanda. Iar 79% au spus ca au mai comandat si in trecut de acolo. Prin urmare, cand belgienii sunt multumiti de un anumit magazin online, nu veriffca si competitia pe aceeasi nisa, devenind clienti fideli. Un alt motiv pentru aceasta loializare clientelara? Belgienilor nu le place sa isi creeze un cont de fiecare data cand intra pe un nou site e-commerce: 34% spun ca renunta la cosul virtual de cumparaturi daca trebuie sa isi faca un cont, iar 71% se asteapta sa primeasca puncte de loialitate sau reduceri ca sa isi creeze unul.
Leave a reply