Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce indicatori urmarim in Social Media?

indicatori-social-media

In urma unor sondaje, mai mult de jumatate dintre companii au raportat ca activitatea pe care o au in social media a influentat pozitiv vanzarile si implicit veniturile.

Social media este unul dintre subiectele despre care se discuta la foc continuu si pe care departamentele de marketing pun accentul pentru ca sunt eficiente pentru cresterea afacerii, in primul rand ca notorietate pentru brand. Insa trebuie sa fim atenti, pentru ca masurarea unor indicatori superficiali nu este ceva de interes pentru echipa de marketing, nici pentru cea de management. Trebuie sa aratati impactul asupra business-ului si valoarea actiunilor pe care le desfasurati in social media.

Dar care sunt  indicatorii cu o valoare mai mare pentru business-ul tau, care trebuie urmariti si monitorizati?

Am facut o lista cu 5 indicatori care trebuie luati in calcul si care pot arata impactul asupra mediei de vanzare si asupra actiunilor pe care le desfasori.

  1. Continutul
  2. Traficul generat
  3. Rata de click si engagementul
  4. Analiza competitiei
  5. Suportul pentru comunitate

Continutul

Monitorizand bounce rate-ul si rata de clickiti vezi face o imagine asupra tipului de continut care performeaza cel mai bine pentru business-ul tau.Tot continutul pe care il postezi in social media are un anumit impact, insa va trebuie sa testezi si sa afli care este acel continut de aur pentru tine, care aduce cea mai multa valoare. Indicatori precum like-urile sau retweet-urile pe Twitter indica performanta textelor, dar nu arata impactul pe care il au aceste actiuni asupra business-ului. In schimb traficul generat de acele texte, engagementul, lead-urile (ex: adresele de e-mail) sau alte actiuni precum downloadul unor ghiduri sau infografice sunt mai importante.

Traficul generat

Tool-uri de analiza pe care le folosesc majoritatea oamenilor din industria de online, precum Google Analytics, iti arata clar care este impactul actiunilor din social media asupra traficului pe care il atrage siteul.

Trebuie sa urmaresti care este procentul de trafic adus de social media, din totalul vizitelor. Cand analizezi acest indicator, este mai bine sa notezi ca acest canal a adus 20% din trafic, decat sa spui ca a generat X vizite – urmarirea procentuala nu scoate din context valoarea acestui indicator, raportandu-se direct asupra totalului.

Apoi, cu ajutorul UTM-urilor pe care le-am setat pentru fiecare campanie si Ad in parte, putem analiza mai profund succesul acestora si putem lua decizii concrete in legatura cu acestea.

Rata de click si engagementul

Doar urmarind numarul clickurilor nu este suficient pentru a ne face o idee prea buna asupra impactului pe care il au actiunile noastre.

Trebuie sa mergem mai departe si sa urmarim rata de click pe diferite actiuni in parte, postari punctuale, promovari ale produselor, link-uri de download sau de abonare, vizualizari ale videourilor si altele.

Cand urmarim rata de click trebuie sa ne raportam si la bounce rate. Acest indicator este important pentru a ne da seama cat de relevanta este pagina din site pe care au ajuns vizitatorii in urma actiunilor noastre din social media. Luam cazul in care userii dau click in numar destul de mare pe un link de-al nostru de pe Facebook, dar cand intra pe pagina vad ca nu este relevant pentru ei si astfel ies fara a mai face si alte actiuni pe site. Acolo intervine monitorizarea bounce rate-ului. Cand acesta este prea mare inseamna ca nu e o corelare intre ceea ce promitem in postarile noastre si continutul paginii pe care ii trimitem, si trebuie sa luam masuri pentru a corecta acest lucru.

Engagementul bun duce la cresterea notorietatii brandului, a interesului comunitatii fata de brand si actiunile acestuia si chiar la cresterea vanzarilor. Si aici nu ma refer, dupa cum ziceam si mai sus, la “Like-uri”.

Si pentru a creste si a avea un engagement bun si sanatos e un drum destul de lung. Trebuie sa ai continut valoros, sa interactionezi cu cei din comunitate, cu influencerii din industrie. Nu subestima audienta paginilor din social media, pentru ca isi vor da seama foarte usor si repede cand un brand e acolo pentru ei cu adevarat sau doar actioneaza superficial.

Analiza competitiei

Ai urmarit in ultima perioada cum si ce face concurenta? Analiza aceasta ar trebui sa fie un lucru uzual, insa nu prea multe business-uri urmaresc si monitorizeaza cum trebuie acest lucru. Fii la curent cu ce se intampla in industria ta, cu ceea ce fac “vecinii de palier”, analizeaza si ia deciziile care te pot duce cu un pas inaintea lor.

Majoritatea platformelor de social media iti ofera rapoarte din care poti extrage date interesante pentru a te ajuta sa-ti calculezi urmatorii pasi.

Suportul pentru comunitate

Si nu in ultimul rand, Customer Support. Consider ca platformele de social media sunt exact ce trebuie pentru asa ceva. Esti in mijlocul comunitatii si ai sansa de a crea o comunitate in jurul brandului, sa fii acolo pentru ei, sa ii ajuti, sa ii recompensezi, sa interactionezi si sa le rezolvi problemele in timp real. Ignorand acest aspect este o bila neagra pentru orice business cu prezenta in mediile sociale.

Social media este despre transparenta, socializare si targetare. E lipsit de sens sa faci campanii pentru a targeta si a atrage oameni pe pagina si apoi sa ii lasi balta. Numarul like-urilor nu este nici pe departe cel mai important indicator pentru o pagina de Facebook. Mai ales atunci cand acestea sunt obtinute prin campanii platite. Si mai e varianta sa nu fie alese corect audientele, ceea ce inseamna bani pierduti.

Aici conteaza foarte mult ca acea comunitate sa fie o parte din business, sa fie in aria lor de interes si sa fii consultantul lor acolo.

Comportamentul brandului in social media fata de clienti sau potentialii clienti spune multe lucruri si in legatura cu abordarea generala pe care o are acel brand.

In concluzie…

Urmarirea si analiza acestor indicatori precum si extragerea datelor importante pentru business, te vor ajuta intr-un timp scurt sa iei decizii mai bune privind abordarea si actiunile pe care sa le iei privind administrarea conturilor din social media.  

 

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan – Marketing Manager

Spy Shop Romania

Despre Alex Jivan

Marketing Manager at Spy Shop. 50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve. Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Follow Me

Leave a reply