Ce impact a avut eliminarea reclamelor PPC pe Google?
La inceputul acestui an, in februarie, Google a anuntat ca renunta la reclamele pay per click (PPC) plasate, in varianta desktop, in dreapta paginilor cu rezultatele de cautare (SERP), mutandu-le in partea superioara si inferioara a cautarilor. Schimbarea a fost considerata drept negativa de multe voci din marketing, scrie searchengineland.com, dar acum WordStream (companie de advertising online) a analizat datele disponibile dupa o luna de la modificare si concluzioneaza ca… nu s-a schimbat mare lucru.
Analizand peste 2,000 de clienti ai companiei inainte si dupa schimbarea reclamelor PPC de pe Google, WordStream a descoperit ca:
- impresiile au scazut: impresiile se refera la momentele in care o reclama e vazuta o data de un vizitator sau e postata pe o pagina web; inaintea schimbarii Google, utilizatorul vedea pana la 11 reclame in fiecare pagina web, acum vad maximum 7 reclame textuale; deci clar schimbarea a atras dupa sine o scadere a impresiilor, mai ales pentru reclamele de dupa pozitia a saptea
- numarul total de click-uri s-a mentinut constant, la fel si traficul
- click-through rate-ul (CTR) a crescut: nu a fost surprinzator ca raportul dintre persoanele care au dat click pe un link si utilizatorii totali ai unei pagini a crescut; surpriza e faptul ca reclama plasata pe pozitia a treia de deasupra rezultatelor cautarii (si nu a patra), a fost cea mai accesata (cu o crestere a CTR-ului de 15%!)
- costul per click (CPC) e static, nu a crescut de 3 ori, cum spuneau unele voci din industrie
Concluziile? Majoritatea advertiserilor raspund pozitiv la schimbarea Google, cifrele sunt echilibrate deocamdata, traficul si CPC-ul sunt constante, cele mai mari pierderi le-au inregistrat avertiserii din ultimele locuri (pozitiile 8-11). Nu trebuie uitat, mai scrie site-ul amintit, ca schimbarea e valabila doar pe desktop, al carui loc de frunte e din ce in ce mai clar inlocuit de mobile.
Leave a reply