Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce impact a avut eliminarea reclamelor PPC pe Google?

La inceputul acestui an, in februarie, Google a anuntat ca renunta la reclamele pay per click (PPC) plasate, in varianta desktop, in dreapta paginilor cu rezultatele de cautare (SERP), mutandu-le in partea superioara si inferioara a cautarilor. Schimbarea a fost considerata drept negativa de multe voci din marketing, scrie searchengineland.com, dar acum WordStream (companie de advertising online) a analizat datele disponibile dupa o luna de la modificare si concluzioneaza ca… nu s-a schimbat mare lucru.

Analizand peste 2,000 de clienti ai companiei inainte si dupa schimbarea reclamelor PPC de pe Google, WordStream a descoperit ca:

  • impresiile au scazut: impresiile se refera la momentele in care o reclama e vazuta o data de un vizitator sau e postata pe o pagina web; inaintea schimbarii Google, utilizatorul vedea pana la 11 reclame in fiecare pagina web, acum vad maximum 7 reclame textuale; deci clar schimbarea a atras dupa sine o scadere a impresiilor, mai ales pentru reclamele de dupa pozitia a saptea

    impresii

  • numarul total de click-uri s-a mentinut constant, la fel si traficul
  • click-through rate-ul (CTR) a crescut: nu a fost surprinzator ca raportul dintre persoanele care au dat click pe un link si utilizatorii totali ai unei pagini a crescut; surpriza e faptul ca reclama plasata pe pozitia a treia de deasupra rezultatelor cautarii (si nu a patra), a fost cea mai accesata (cu o crestere a CTR-ului de 15%!)

CTR

  • costul per click (CPC) e static, nu a crescut de 3 ori, cum spuneau unele voci din industrie

Concluziile? Majoritatea advertiserilor raspund pozitiv la schimbarea Google, cifrele sunt echilibrate deocamdata, traficul si CPC-ul sunt constante, cele mai mari pierderi le-au inregistrat avertiserii din ultimele locuri (pozitiile 8-11). Nu trebuie uitat, mai scrie site-ul amintit, ca schimbarea e valabila doar pe desktop, al carui loc de frunte e din ce in ce mai clar inlocuit de mobile.

google search

Leave a reply