Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce cred romanii despre comertul social, campaniile cu influenceri si Metavers? (studiu)

Printre activitatile digitale principale ale romanilor se numara platile si cumparaturile online, accesarea retelelor de socializare si a publicatiilor de stiri, informeaza iqads.ro, citand cea mai noua editie a studiului periodic „New Media Adoption”, realizat de agentia de media Spark Foundry. Acesta a fost realizat de echipa Data Intelligence a agentiei, prin interviuri online, pe un esantion de 803 persoane (femei si barbati), cu varsta de peste 18 ani, care folosesc Internetul, din mediul urban, in perioada 13-19 mai 2022.

Alte informatii interesante din studiul amintit:

  • motivele pentru care romanii folosesc social media pentru a pastra legatura cu prietenii, a petrece timpul liber si pentru relaxare (ultimele doua motive au inregistrat o scadere semnificativa, alaturi de motive ca dorinta de a achizitiona produse/branduri, informarea cu privire la noi tendinte si activitatea brandurilor preferate, urmarirea paginilor unor vedete/influenceri)
  • persoanele de peste 45 de ani folosesc social media in special pentru a pastra legatura cu prietenii, pentru cautarea unor branduri/produse pe care vor sa le achizitioneze si pentru diversitatea de continut
  • generatiile mai tinere au un comportament mai activ, in social media – publica imagini sau continut video, cauta sa descopere noi tendinte, urmaresc paginile influencerilor si cauta constant un continut cat mai divers
  • comertul social – 7 din 10 romani spun ca functia de etichetare din social media este utila, deoarece pot vedea direct pretul (fara a accesa magazinul online) sau pot ajunge direct pe pagina e-commerce a produsului
  • Facebook, Instagram si TikTok sunt platformele sociale preferate ale romanilor, iar Twitter a inregistrat cea mai mare crestere din ultimul an, in topul preferintelor, fiind folosit cu precadere de catre persoane cu varsta peste 55 de ani; se observa o predilectie clara a utilizatorilor fata de diferite platforme, in functie de generatia din care fac parte – Facebook e utilizat in special de catre un public mai matur (peste 55 de ani), persoanele de 18-34 prefera Instagram, TikTok si Pinterest, iar Generatia Z (18-24 de ani) alege Snapchat, Reddit si, mai nou, Tinder si Clubhouse
  • imaginile si clipurile video sunt tipurile preferate de continut, in social media, aflandu-se pe un trend descendent fata de septembrie 2021, insa peste datele inregistrate in mai 2021; doar live streaming-ul inregistreaza o evolutie pozitiva fata de ambele puncte de referinta; imaginile raman cel mai popular tip de continut, pentru toate grupele de varsta, cu exceptia Generatiei Z (18-24 de ani), care prefera videoclipurile, Story-urile de pe Instagram, imaginile si clipurile video 360, transmisiunile in direct si GIF-urile; articolele si fisierele audio sunt in continuare mai apreciate de catre persoanele cu varsta de peste 45 de ani, in timp ce continutul de tip text este preferat de cei cu varsta de peste 55 de ani
  • Instagram continua sa fie considerata de romani platforma unde pot urmari postarile prietenilor/cunoscutilor; cu exceptia unor activitati precum follow & post Instagram stories si use & watch IGTV, care au avut o evolutie constanta, toate celelalte activitati au inregistrat o tendinta negativa fata de studiul anterior; postarea, urmarirea Story-urilor, participarea la actiuni de tip giveaway, reactia la sondaje/intrebari si utilizarea diferitelor filtre sunt facute cel mai des de persoane cu varste de 18-34 de ani
  • TikTok si campaniile cu influenceri – desi baza de utilizatori e putin mai mica decat in septembrie 2021, gradul de constientizare a campaniilor cu influenceri este ceva mai mare (si in ceea ce priveste ponderea, si in cifre absolute); cele mai distinctive si memorabile campanii cu influenceri au fost legate de muzica si gastronomie, in timp ce singurele cu evolutie pozitiva fata de valul anterior au fost legate de parenting; cea mai mare scadere au inregistrat-o campaniile cu influenceri legate de dezvoltarea personala/profesionala, activitatile culturale si Beauty & Fashion
  • 47% dintre utilizatorii romani de Internet au auzit de conceptul de Metavers, iar 57% dintre acestia s-au declarat interesati si deschisi sa incerce experiente noi in Metavers

„Trend-ul usor descendent al activitatilor online conduce la concluzia ca ne aflam intr-o perioada de platou in ceea ce priveste mediul digital. Se vad primele semne de «digital life fatigue», dupa doi ani in care conectivitatea virtuala a jucat un rol esential in continuarea vietii profesionale si personale pentru cei mai multi dintre noi. De altfel, singurul tip de continut care creste in preferinte, live streaming-ul, este foarte strans legat de «viata reala». Fie ca vorbim de petreceri, festivaluri sau calatorii, oamenii vor AZI, din nou, sa experimenteze in viata reala. Pentru «MAINE» insa, ne asteptam ca noutatea si inovatia pe care o aduce Metaverse-ul sa produca un nou salt in interesul oamenilor pentru mediul digital”, transmite Valeriu Galani (Managing Director Spark Foundry).

Leave a reply