Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

As vrea sa imi fac un magazin online pentru fete, probabil sa vand haine. Am studiat si am citit chiar aici pe site si pe blogurile unor specialisti ca magazinele online adresate femeilor sunt acum cautate. Am cautat in cateva reviste online, am citit declaratii ale unor proprietari de magazine de fashion online, am vazut ca recent au intrat jucatori mai mari in piata asta, deci pare destul de buna situatia. Cu toate acestea as vrea sa pot estima un cost pentru aceasta afacere, si daca in 1-2 ani imi pot recupera banii? Daca as investi 100.000 de euro intr-un magazin de strada plasat bine poate as face mai multi bani, cred. Sper insa ca magazinul online sa coste mai putin si banii pe care ii am sa ii investesc in promovare. Intrebarea este, cat ar putea sa ma coste si merita sa intru in comertul electronic?

 

Nota Moderatorului: Mai multe informatii pe acest subiect gasesti in Ghidul incepatorilor “Magazin online” pe care il gasesti aici: https://ecompedia.ro/magazin-online/

 

 

Rezolvat 1
Alegerea nisei Organizare magazin online Planul de afaceri Loredana Mircescu 7 ani 16 raspuns 24535 vizualizari 0

Răspunsuri ( 16 )

  1. Vin doar cu o parere personala.
    In tara sunt multe magazine mari si foarte bine pozitionate in Google. Unele dintre ele platesc chiar mii de euro pe campaniile de promovare (vorbesc de siteuri mari care investesc 2-3 mii euro/luna). Ideea e ca si scot profit si au si reteta gata testata pt bunul mers al afacerii.
    Ca sa fi un site mic care sa intre pe nisa o sa ai nevoie de un MINIM 500euro pt magazin 1-2-300euro pt modulul de plata si integrarea lui, 100euro pt gazduire si domeniu. Si de aici incepe distractia cu (personal pt popularea site-ului, preluare comenzi, expediere etc) si partea de promovare o sa zica daca o sa ai un succes sau daca o sa renunti in timpul viitor.
    Cred ca ar trebui sa iti faci un buget – sa iti intocmesti un plan de marketing cu cineva care deja are experienta in domeniu si sa te ti de el.
    Sper ca ti-a fost de ajutor parerea mea.

  2. Intrebarea ta presupun ca se refera strict la costurile pentru realizarea unui magazin virtual (platforma de functionare).
    Daca ar fi sa raspund in 2 cuvinte: poti face magazin online cu foarte putini bani (folosind o platforma gen Shopmania) sau cu costuri de mii sau zeci de mii de euro in functie de cerintele tale. Totul este sa stii ce vrei.

    Pentru alegerea platformei, exista o intrebare la care am raspuns si poate te ajuta – ultimul comentariu (este mai lung raspunsul)
    https://ecompedia.ro/cum-aleg-platforma-de-comert-online-saas-versus-produse-romanesti.html

  3. Salut,

    Daca te intereseaza cumva, magazinul http://www.fashionfun.ro este de vanzare la un pret sub 10.000 euro. Detalii pe mail!

  4. Daca pui problema asa: cat-te-costa-si-cati-bani-poti-sa-faci-cu-un-magazin-online
    cred ca cel mai bun lucru pe care il poti face este sa nu te apuci de un magazin online. Nu ai nicio sansa de reusita si vei pierde (multi) bani. Si cred ca asta se aplica la majoritatea afacerilor excluzandu-le pe cele speculative.
    Daca ai o pasiune, o idee, esti dezamagit(a) de ceea ce exista pe piata in acel segment atunci merita sa incerci sa transformi acea pasiune/idee intr-o afacere, online sau offline. Daca o faci pentru bani… uita.
    Dupa intrebarea cheie “cine esti” urmeaza firesc “de ce as cumpara de la tine”. Esti pregatit(a) pentru ele?

  5. Tudor, inteleg perfect ce inseamna o bugetare.
    Sunt atat de analitic incat am si un P&L personal nu numai al companiei. Fara un balance sheet corect nu poti evolua, nu poti face nimic corect, esti in bezna totala.
    Dar asta e alta discutie…
    Vav de tema disputata aici eu personal nu cunosc o istorie online de succes care sa plece de la ideea “vreau sa castig bani online, ce trebuie sa fac?”
    Din nefericire, in Romania, mentalitatea de butiq de dupa revolutie s-a propagat si in mediul online cand acesta a inceput sa-si arate potentialul.
    Poti avea un non-stop la coltul blocului dar aceea nu este o afacere sustenabila desi poate sa-ti plateasca facturile si sa intretina o familie pentru un timp limitat. Pana vine Lidl/Mega Image/etc in zona ta.
    O abordare de mama-nisei in fashion, gen tzole 🙂 personalizate si traznite unde sa fi unic in ceea ce faci si in care sa investesti toata munca si timpul tau este o abordare mult mai aproape de succes real decat sa incerci sa copiezi pe altii.
    Exista astazi povesti de succes din imobiliare (sector extrem de afectat de criza economica) care se construiesc cu apartamentele deja vandute din faza de proiect. Proiecte vandute INTEGRAL. Pentru ca este o bucurie sa traiesti acolo desi pretul nu este unul mic.
    Daca reusesti sa creezi in fashion ceva care sa te bucure atunci cand il porti, sa te faca cu adevarat fericit cand te uiti in oglinda sau esti cu prietenii atunci poate ca poti da lovitura.
    Banii sunt o masura a valorii, nu un scop in sine.

    Cel mai bun răspuns
  6. Nu ar fi rau sa publici o intrebare noua, asa vei avea sanse mai mari de raspuns, aici urmaresc cativa acest thread, dar nu toti vor fi atenti la intrebarea ta. Daca nisa e mica, daca te pozitionezi corect, daca nu te costa mult, daca intri si faci un plan mic de afaceri, daca incepi cu un MVP si citesti putin din “lean startup” s-ar putea sa fie bine. Loc pe piata exista, si mai ales poate fi creat loc pe piata, trebuie insa si o dimensionare, trebuie sa vezi la ce suma te opresti, unde ai probabil punctul de inflexiune, la ce numar de comenzi pe zi esti pe plus, pe zero, si daca din toata poata avand cota de X% este ok pentru tine. Te-ar ajuta putina cercetare, eu asa cred. Sau.. lean startup.

  7. @loredana
    Intrebarea ta e oarecum similara cu “cat m-ar costa faculatea/cursul X si in cati ani as gasi un job din care sa recuperez investitia in specializarea respectiva”.
    Teretic in 1-2 saptamani poti invata cum se configureaza un magazin pe WP + pluginuri de comert electronic si intr-o luna poti avea 10-50 produse la vanzare online.
    Teoretic poti recupera investitia rapid daca mergi doar pe “vanzare pantofi rosii” dar depinde de la ce brand si la ce pret ii oferi si mai ales cum informezi cati mai multi potentiali clienti ca ai cei mai buni pantofi la cel mai bun pret..
    Concluzionand: fie apelezi la firme specializate pe consultanta de afaceri, fie mergi pe intuitie.

  8. Hi, you have a big red button on the upper right corner, use maybe Google Translate, and try to put a new question, try to be very specific, define better your problem, what you really want, put some relevant information in, don’t be afraid to write more than one paragraph of text 🙂

  9. Eu mi-am facut singur magazinul, la inceput pe opencart, pe urma pe o platforma online si la final am ramas pe prestashop. Ca buget mi-am pus deoparte 8000 de lei. Abia peste un an am reusit sa-i cheltui pe toti si asta cu tot felul de theme cumparate, module, si promovare pe adwords. De jumate de an magazinul vinde pe luna ce trece mai bine, dar si in reclama bag mult. Dar asa ca chestie (parerea mea) cu cat bugetul este mai mare cu atat mai repede iesi pe profit dar asta doar daca ai deja experienta. Daca nu stii ce sa faci vei cheltui bani pe vrute si nevrute. Si nu tiasi recomanda sa bagi bani mari daca nu stii ce sa faci.
    Acum dupa un an de experienta eu mia-si face un magazin cu mai putin de jumate din banii pe care iam cheltuit in nestiinta de cauza.
    Asa ca iti recomanda la inceput sa o iei usor cu bani putini si pe parcurs dupa ce prinzi experienta investesti banii ca sa accelerezi afacerea.
    Mult succes

  10. Salut,
    Produsele vandute in magazin sunt direct de la producatori sau de la alte magazine online?
    Multumesc

  11. Poti incepe cu ceva mai ieftin si mai simplu mai intai. Nu costa mai mult de 200-500 eur un design profesionist dar, asa cum au comentat si alte persoane, conteaza mult si promovarea. Am aflat multe despre cum functioneaza motoarele de cautare din acest articol: https://afaceri.net/marketing/search/motoare-de-cautare/ . Si eu sunt incepatoare, incerc diverse metode de promovare pentru situl meu. parerea mea este ca nu exista solutii standard ci trebuiesc incercate mai multe metode de promovare pana gasiti ce vi se potriveste mai mult.

  12. ok sa ziceam ca am creat deja magazinul on-line sau suntem in proces de creare. Dar in functie de nisa abordata, de unde isi iau produsele magazinele on-line? Chiar toți care sunt la inceput isi formeaza stocuri si blocheaza sume imense in stocuri? Care e avordarea in general pe fashion, it&c? sau care sunt alternativele?

  13. Îți voi zice in viitorul apropiat . Voi deschide si eu pe aceeași nise un ecomm in principiu bazat tot pe publicul feminin .. Nu as recomanda wordpress sau presta ..depinde de cat de profesionist vrei sa faci toată treaba intereseazate ce plataforma iti convine daca nu stii ce faci cauta o firma sa se ocupe sunt mult la mijloc si de magazin cat si de marketing unde Va trebui să îți investești marea majoritate a bugetului .. in cazul meu cu o nise 76 k căutări lunare locul unu cu un DA sub 30 .. Si cu o fan page de 33 k Flolwers pana in 2000 de euro cu stock.domeniu .hosting .Si marketing google . Social media si offline intr-adevar multa munca si ore serverul dedicat propriu. Produs 1000 .600 social media . 400 restul…

  14. Costul unui magazin online porneste de la sume modice, chiar gratuit, folosind hosturi gratuite, dar doar pentru startup si testare piata, pana la sume cu mai multe zerouri pentru branduri mari. Nimeni nu isi inchipuie ca un site de genul emag.ro este moca, insa nu luati ca etalon si comparati varfurile, voi nu sunteti acolo cu startupul vostru. Voi nu va aveti la inceput ca utilizatori, poate doar pe voi, care verificati pana la nebunie non-stop statisticile si google analitycs, si, probabil, cativa din familie, atat. Nu sunteti emag.ro, nu aveti nevoie de platforma lor.

    O sa aduc in discutie unele rachete, ele au un principiu de functionare, se numesc rachete in trepte, pe masura ce se ridica folosesc pe rand, gradual resursele functie de necesitati. Dupa un anumit timp un rezervor se desprinde, o treapta, si asa merge mai departe sustinuta de noile resurse necesare de la punctul acela. ( cine e interesat de principiu, il descopera aici: https://ro.wikipedia.org/wiki/Rachet%C4%83 )

    Revenind, ce spun eu e simplu – crestere si buget functie de necesitati. Daca vrei doar un test piata sau, de ce nu, entry level – foloseste un host gratuit ce ofera instalare automata un opensource – acest pas este dezbatut pe larg aici: https://ecompedia.ro/cum-fac-un-magazin-online-gratis/#comment-7421. Ai crescut sau vrei de la inceput ceva mai multa stabilitate? Cumperi un pachet de hosting, aici ai o oferta variata si trebuie sa faci alegerea corecta, desi preturile se invart cam in jurul aceleiasi sume nu toate hosturile sunt identice, logic. Bun, ai ales pachetul de hosting, nu esti in zona free, dar nici scumpa, maxim cca 100 Euro pe an cu domeniu inclus, e bine. Instalezi platforma dorita. Esti live. Faci, daca te pricepi, crede-ma sunt banale, setarile initiale, entry-level + 1 step, si ai magazinul online.
    Abia dupa ce cresti si, sa spunem, uneori, nu este regula, pachetul de hosting sughite, treci la urmatorul nivel – Vps si, daca vrei sa scapi de munca din zona opensource caci, de fapt, de munca este vorba – setari, customizari, modificari, extensii, te poti gandi la un SaaS. Asumam faptul ca fiind la nivelul – hostul sughite – inseamna ca ai trafic care genereaza si comenzi, deci, ai bani de ecommerce in sistem SaaS. Nu te duce pe platforma Saas daca nu stii despre ce este vorba si cauti ceva – sa fie simplu si rapid, nu este. In plus, costa, asta nu e ceva rau, dar costa, nu este, asa cum ii place romanului, ieftin si bun. Eu cred ca, deocamdata, in lupta ecommerce opensource vs SaaS – opensource castiga prin prisma avantajelor majore oferite. Libertate si control total. Saas-ul mai are de invatat si mai are de invatat sa cedeze niste drepturi fundamentale catre utilizator.

    Concluzie: Cauta, cauta, cauta. Decide doar dupa criteriul eficienta, ROI – return on investment, ce platesti – ce primesti, necesitati. Spor!

Lasă un răspuns lui Freelancer Danak