Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Bune practici in constructia unui mesaj text – recomandari si exemple

Campaniile de marketing prin SMS pot reprezenta unul dintre cele mai bune instrumente atat pentru cresterea vanzarilor, cat si pentru fidelizarea clientilor. Tocmai din acest motiv, este important sa tii cont toate practicile dictate de domeniul de activitate. Totusi, cand vine vorba de campanii de marketing prin SMS, iti recomandam sa tii cont de urmatoarele bune practici in constructia unui mesaj text.

  1. Creeaza o baza de date a clientilor, prin obtinerea permisiunii.

Niciodata sa nu trimiti un SMS cuiva care nu l-a solicitat. Acest lucru poate aduce un mare prejudiciu afacerii tale. Din perspectiva unui consumator, aceste mesaje sunt bine venite numai in situatia in care a cerut sa le primeasca. Astfel, in primul rand, cand construiesti un mesaj text, primul lucru de care trebuie sa te asiguri este ca iti este permis sa si expediezi mesajul mai departe, dupa crearea lui.

Trebuie stabilit de la inceput si cu o mare rigurozitate care este procesul de abonare. Acesta trebuie sa contina toate informatiile legate de SMS-urile trimise. De asemenea, o afacere aflata la inceput de drum, care urmareste sa isi creasca comunitatea de clienti, trebuie mai intai sa lanseze o campanie de marketing prin SMS pentru a putea sa isi construiasca o baza de date a clientilor. Nu poti pur si simplu aduna un set de nume si de numere de telefon pe care sa te astepti sa le folosesti drept comunitatea ta de clienti. De exemplu, chiar daca in urma activitatii tale ai reusit sa iti construiesti o colectie de numere de telefon ale clientilor tai, nu poti doar sa incepi sa trimiti SMS-uri catre acestia. Ei trebuie sa initieze interactiunea prin intermediul telefoanelor sau a Internetului, solicitand abonarea la mesajele tale. Mai multe despre cum sa impaci legea cu marketingul prin SMS poti citi aici.

  1. Asigura-te ca orice client se poate dezabona oricand simte nevoia, cu usurinta.

Daca ai obtinut permisiunea pentru a expedia mesaje text, aceasta nu inseamna neaparat ca este vorba despre o situatie definitiva. Prin urmare, in constructia mesajului text trebuie sa te asiguri ca de fiecare data incluzi si optiunea de dezabonare. Cea mai simpla solutie este sa le oferi clientilor posibilitatea de a se dezabona fie printr-un raspuns la mesaj, fie prin folosirea unui link de dezabonare. Trebuie sa ai in vedere ca incalcarea acestor reguli poate duce la oprirea campaniei tale de catre retelele de telefonie.

Acesta este un motiv pentru care optiunea de dezabonare doar printr-un link (fara posibilitatea de raspuns la mesaj) nu este in conformitate cu bunele practici  in crearea unor campanii de marketing prin SMS de succes. Clientilor le este mai la indemana sa trimita un SMS cu un text simplu, ca de exemplu: „Stop subscriptie” sau „Dezabonare”. Pe de alta parte, accesarea unui link de dezabonare necesita conexiune la internet, care nu este neaparat disponibila la orice moment din zi si din noapte, pentru fiecare client.

  1. Trimite mesaje personalizate.

Una dintre cele mai frumoase caracteristici ale SMS-urilor este faptul ca poti comunica cu sute sau mii de persoane, intr-un timp de ordinul secundelor, reusind totodata sa si personalizezi mesajul pentru fiecare persoana in parte. Acest lucru ofera valoare imaginii tale, determinandu-l pe client sa isi sporeasca loialitatea fata de brandul tau. Astfel, cand construiesti un mesaj text, asigura-te ca incluzi si diferite forme de personalizare, care cu siguranta te vor aduce mai aproape de client.

Poti personaliza mesajele prin diferite metode. Cea mai comuna este includerea numelui clientului in corpul SMS-ului. De obicei, in momentul abonarii, clientul a oferit detaliile de baza, incluzand aici si data nasterii. Acest lucru se inregistreaza in baza ta de date, urmand ca aceasta informatie sa fie folosita cu scopul intaririi relatiei cu clientul. Personalizarea reprezinta un important avantaj competitiv. Multe companii inca nu inteleg puterea egoului uman. De aceea, este important sa ai in vedere faptul ca, in constructia unui SMS trebuie, ori de cate ori ai ocazia, sa te adresezi clientului intr-o maniera personalizata.

  1. Include un call to action.

Includerea unui call to action este o practica neaparat necesara in constructia oricarui mesaj. Degeaba expediezi mesajul daca clientul nu are nicio idee despre ce asteptari ai de la el. Fii onest si explica-i destinatarului care este scopul mesajului si cum poate el sa raspunda apelului. Daca numarul de caractere o va permite, include instructiunile prin care poate raspunde apelului, precum si un interval de timp.

  1. Simplitatea aduce beneficii.

În constructia unui SMS, incearca sa ai in vedere in primul rand experienta consumatorului. Asadar, pastreaza un numar cat mai mic de actiuni necesare de realizat de catre acesta. Daca totul este simplu si la vedere, clientului ii va fi usor sa participe si sa interactioneze cu mesajele pe care vrei sa le transmiti. Pana la urma, frumusetea SMS-urilor consta in usurinta in utilizare. Pe de alta parte, incearca sa nu iti sufoci clientii cu prea multe informatii. Concentreaza-te pe ce este esential, atat pentru ei, cat si pentru tine, ca marketer.

  1. Expedierea este la fel de importanta precum constructia SMS-ului.

Timpul reprezinta o unealta, mai ales in cazul campaniilor de SMS marketing. Partea buna este ca platformele de web2SMS, cum este si SMSO, iti permit automatizarea campaniilor pentru momentul dorit de tine. Sincronizarea este, de asemenea, una dintre cele mai importante caracteristici ale SMS-urilor. Este important sa te asiguri ca mesajul tau ajunge cand trebuie, unde trebuie. Sincronizarea gresita a unei campanii poate, cu usurinta, sa determine insuccesul acesteia. Astfel, trebuie sa fii deosebit de atent cand vine vorba de alegerea intervalului de expediere a mesajelor.

In concluzie, in constructia unui SMS care sa motiveze destinatarul sa actioneze, trebuie sa ai in vedere cateva practici simple. Ofera-i optiuni la vedere pentru abonare sau dezabonare. Creeaza un mesaj simplu, dar personalizat, pentru a-i arata clientului ca este important pentru tine. Include un call to action pentru a te asigura ca directionezi clientul catre scopul pe care ti l-ai propus. Nu in cele din urma, asigura-te ca intervalul in care expediezi campania este potrivit atat pentru tine, dar mai ales pentru destinatar. Cu acestea in minte, nu ramane decat sa te inregistrezi aici si sa dai startul campaniei tale de marketing prin SMS.

Leave a reply