Polonia: in S1 2020, au aparut 5.500 de magazine online noi
In prima jumatate a acestui an, in Polonia au fost inregistrate in jur de 5.500 de noi magazine online, noteaza ecommercenews.eu. In acelasi timp, 2.000 de e-shop-uri au fost inchise, iar vocile din industria locala cred ca aceasta crestere cauzata de pandemia COVID-19 nu va dura, pe termen lung. Chiar daca si numarul magazinelor fizice este in scadere in tara est-europeana: in 2009, existau peste 371.000, in primele 6 luni din 2020 numarul era de 257.000.
In luna iunie, vanzarile cu amanuntul au crescut cu 8,4% comparativ cu luna mai, dar polonezii cumpara in principal din magazine fizice – cum faceau si inainte de criza provocata de noul coronavirus. „Consumatorii revin la vechile obiceiuri. Nu mai cumpara mancare si medicamente online”, explica expertul economic Sonia Buchholtz, adaugand ca lumea prefera sa achizitioneze de pe Internet ce cumpara si inainte de pandemie, in 2019.
Biroul Statistic Central din Polonia noteaza ca e-commerce-ul reprezinta 10% din vanzarile totale din retail, in conditiile in care procentul era de doar 5,6%, in februarie. Ecommercenews.eu estimeaza ca, anul acesta, comertul online va creste cu peste 30% in tara europeana si va depasi 100 de miliarde de zloti (echivalentul a peste 22,73 miliarde €).
Leave a reply