Black Friday 2023: cum sa trimiti emailuri personalizate, pentru mai multe vanzari
Black Friday este unul dintre cele mai importante momente din an pentru magazinele online, iar o campanie de email marketing personalizata te poate ajuta sa iesi in evidenta intr-un spatiu aglomerat. Un calendar de emailuri de Black Friday bine pus la punct este, de asemenea, important.
59% dintre respondentii unui studiu au declarat ca au fost influentati in decizia de cumparare de email marketing, iar personalizarea mesajului a dus la o crestere a ratei de deschidere de 82% si a ratei de click-through de 75%, potrivit statisticilor centralizate de Salecycle.
In acest articol iti prezentam strategii, idei si exemple care sa te ajute sa creezi newslettere personalizate, pentru a genera mai multa interactiune cu clientii si mai multe vanzari de Black Friday 2023.
Un pas important: segmentarea listei de abonati
Segmentarea listei de abonati este fundamentul oricarei campanii de email marketing personalizate. Pentru o targetare eficienta, imparte lista in grupuri mai mici, cu anumite caracteristici comune precum varsta, gen, locatie si comportamente sau preferinte observate in campanii anterioare.
De exemplu, pentru Black Friday, poti avea urmatoarele segmente:
- Abonati noi, din ultimele zile sau saptamani. Le poti trimite o campanie cu un cod de reducere de Black Friday de bun venit, exclusiv pentru prima comanda pe website.
- Clienti loiali, care au cumparat de mai multe ori. Pentru ei, poti promova prin newsletter un pachet VIP de Black Friday, cu reduceri la produsele preferate, livrare gratuita si un cadou inclus in comanda.
- Cos abandonat. Trimite un email dedicat celor care au adaugat produse in cos in saptamanile dinainte de Black Friday, dar nu au finalizat comanda. E un moment bun sa le atragi atentia asupra ofertelor la produsele preferate.
Acestea sunt doar cateva idei de segmente. Poti crea propriile grupuri cu care sa comunici personalizat, in functie de datele pe care le ai la dispozitie.
Subiecte de email personalizate pentru Black Friday
Titlul sau subiectul emailului este primul lucru pe care il vad abonatii. In marea de oferte de Black Friday, trebuie sa gasesti o formula care sa starneasca interesul. Personalizarea te ajuta sa atragi atentia abonatilor si sa-i faci curiosi sa dea click.
Personalizeaza subiectul emailului folosind numele, localitatea sau preferintele clientilor. Iata cateva exemple:
- [Nume], ti-am pregatit o oferta exclusiva de Black Friday 2023
- Nu rata reducerile de 50% la produsele tale favorite!
- Livrare gratuita la toate produsele in [Localitate] de Black Friday
- Doar pentru clientii VIP: [Nume], ai acces la oferte inaintea tuturor
- [Produs abandonat in cos] este acum mai ieftin cu 35%
Email eCommerce de Black Friday cu oferte personalizate
Foloseste informatiile pe care le ai din campaniile predecente pentru a trimite newslettere eCommerce cu oferte si recomandari de produse personalizate.
- Am vazut ce-ti place. Hai sa cumperi cu 50% reducere
- Clientii care au cumparat [Nume produs], au indragit aceste oferte de Black Friday
- Lista de cumparaturi de Black Friday: recomandari pentru tine
Daca folosesti platforma de email marketing NewsMAN si o integrezi cu magazinul tau online, afli informatii despre clienti la fiecare campanie trimisa. Aceste date sunt disponibile in cont pentru segmentare si trimitere de newslettere personalizate. De asemenea, NewsMAN iti pune la dispozitie si modele de emailuri de Black Friday, pe care le poti personaliza usor, adaugand produse si informatii despre ele.
Emailuri personalizate cu recomandari bazate pe AI
Fa un pas si mai departe si creeaza emailuri personalizate de Black Friday cu ajutorul AI. Integrarea NewsMAN-Aqurate te ajuta sa le oferi abonatilor cele mai bune recomandari de produse pe baza cautarilor anterioare si a paginilor cu care au interactionat. Integrarea se face usor, iar comunicarea poate deveni mult mai relevanta si convingatoare. Include aceste recomandari intr-un flow automat de Black Friday, ca in exemplul de mai jos.
Review-uri si UGC de Black Friday
Foloseste puterea validarii sociale personalizand emailurile de Black Friday 2023 cu review-uri, recomandari, testimonials si alte tipuri de User Generated Content (UGC). 87% dintre consumatori spun ca review-urile si rating-urile recente lasate de altii ca ei au o influenta majora in decizia de cumparare, mai mare decat cea a recomandarilor facute de influenceri, potrivit Emplifi.
Urmareste retelele sociale si website-urile de review-uri si adauga recomandarile clientilor in campaniile de email marketing pentru a creste gradul de incredere si credibilitate din jurul brandului, ca in exemplele de mai jos.
Secvente de email marketing personalizate
Creeaza secvente de email marketing de Black Friday 2023 care sa ia in considerare comportamentul utilizatorilor in timp real. De exemplu, daca cineva viziteaza mai multe pagini din magazin, dar pleaca, poti crea un email de browsing abandonat. Daca o persoana adauga produse in cos, dar nu finalizeaza comanda, ii poti trimite un email care sa incurajeze conversia.
Iata cum ar putea arata campania de email marketing eCommerce:
- Email educational, care ofera informatii utile si placute din domeniul de activitate (tendinte, recomandari, stiri etc.) si anunta apropierea campaniei de Black Friday.
- Newsletter care invita abonatii sa-si adauge in lista de cumparaturi sau in cos produsele favorite, astfel incat sa fie pregatiti pentru startul campaniei.
- Email eCommerce personalizat cu nume si produsele preferate, care anunta startul reducerilor de Black Friday 2023.
- Pop-up de abonare pe site care se afiseaza la parasirea paginii, astfel incat sa poti trimite oferte personalizate celor care nu ti-au dat inca adresa de email.
- Email abandonare browsing cu un reminder legat de ofertele de Black Friday la produsele vizualizate.
- Email cos abandonat trimis la cateva ore dupa ce un client a adaugat produse in cos, fara a cumpara. Poti oferi un cod extra de reducere, livrare gratuita sau informatii despre stoc/timp ramas, pentru a-i impulsiona sa actioneze.
- Email automat review comanda. Nu uita sa le ceri clientilor parerea despre produsele cumparate, pentru a-i influenta si pe altii sa aleaga magazinul tau.
Toate aceste emailuri pot fi personalizate asa cum am discutat mai sus si pot fi programate din platforma de email marketing, astfel incat sa se trimita automat, in cel mai potrivit moment.
Cu o secventa de email marketing personalizata, optimizata pe baza datelor despre abonati disponibile in platforma de email marketing si chiar cu o mana de ajutor din partea AI, cresc semnificativ sansele sa ai o campanie de succes. Incearca acum NewsMAN si pregateste-te pentru Black Friday 2023.
Leave a reply