Australia: 100 de influenceri, cercetati pentru afilierile nemarcate, cu diverse branduri
Comisia Australiana pentru Concurenta si Consumatori (ACCC) a anuntat ca va investiga 100 de influenceri care nu si-ar fi marcat public afilierile cu branduri. Acestia risca amenzi de pana la 2,5 milioane de dolari australieni (echivalentul a 1,78 milioane $), informeaza reuters.com.
„Numarul de reclamatii reflecta preocuparea comunitatii apropo de numarul din ce in ce mai mare de tehnici manipulatoare de marketing, din social media, menite sa exploateze sau sa preseze consumatorii sa cumpere anumite produse sau servicii”, a transmis Gina Cass-Gottlieb (Directorul ACCC), intr-o declaratie de presa.
Autoritatea nationala amintita va verifica daca acesti 100 de influenceri au explicat clar pe propriile retele sociale ca postarile lor promoveaza acele branduri intentionat. ACCC-ul s-a sesizat dupa ce mai multi consumatori au informat institutia apropo de testimonial si postari de promovare care induceau publicul in eroare.
Institutia australiana va verifica ce au postat influencerii in cauza (care activeaza pe nise ca Fashion, Cosmetice, Alimente & Bauturi, Travel, Fitness, Produse pentru parinti, Jocuri & Tehnologie) pe Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, YouTube și Twitch. In plus, ACCC va verifica daca echipele de advertising, marketing, brandurile si platformele sociale participa la aceste practici ilegale.
Leave a reply