Amazon a prins furnizorii la inghesuiala
Pentru a contrabalansa cresterea de costuri legate de livrare, Amazon creste taxele impuse furnizorilor si vrea sa managerieze numarul de produse mici si ieftine pe care le pot cumpara clientii o data, scrie bloomberg.com. Printre furnizorii targetati se numara nume ca Procter & Gamble (compania alegand sa targeteze furnizorii de bauturi, scutece si alte produse voluminoase, a caror livrare costa mult, conform unor surse apropiate companiei).
Cat despre clienti, acestia nu vor mai putea cumpara doar 1 periuta de dinti, 1 sapun ori 1 ruj – produse ieftine, al caror profit e mic: compania vrea sa le impuna sa le achizitioneze in cadrul unor comenzi mai mari, spun sursele amintite. Majoritatea produselor care costa sub 7 $ vor putea fi achizitionate doar astfel. Amazon nu comenteaza informatiile.
Costurile de depozitare, ambalare si livrare a produselor din stocul propriu – imens, pentru a lupta cu nume concurente, ca Walmart si alti retaileri – au crescut cu 43% in 2017, atingand 25 miliarde $. Asta in timp ce veniturile au crescut doar cu 31%… Compania de analytics e-commerce Profitero a analizat peste 20.000 de produse vandute de Amazon si Walmart si a descoperit ca preturile celui din urma retailer sunt doar cu 1,8% mai mari, in medie, decat ale Amazonului. De aceea, gigantul online cu sediul la Seattle isi tot taie din preturi in ultima vreme.
Leave a reply