De ce sunt conversiile mobile atat de mici?
Impactul smartphone-urilor asupra e-commerce-ului este clar: in Europa, penetrarea telefoanelor inteligente a depasit 70%, iar traficul mobile e mare (dar conversiile raman mici). In 2017, comportamentul de shopping mobil a influentat alte canale digitale, avand un impact de 19% asupra veniturilor (clientul a descoperit ceva pe telefon, dar a achizitionat de pe laptop), cu 93% mai mult YoY, a descoperit raportul marca qubit.com „The growing influence of mobile discovery on ecommerce revenue”.
Acesta a analizat 1,2 miliarde de trasee e-commerce ale clientilor, a luat la intrebari peste 4.000 de respondenti (din SUA, Marea Britanie, Franta si Germania) si mai indica urmatoarele lucruri:
- in cazul produselor Fashion, activitatea pe mobil influenteaza direct 24% din vanzarile pe desktop, in medie
- clientii interactioneaza cu retailerii mai des si mai frecvent pe mobile decat pe computer
- la final de 2017, traficul mobile a fost de doua ori mai mare decat cel pe computer
- comparand cei 4 pasi ai calatoriei online a clientului (atragerea clientului, interactiunea cu el, selectarea produsului ales, tranzactia monetara) pe mobile si pe desktop, se observa ca rata cu care acestia ajung la pasul 2 (intra pe pagina unui produs, fara a-l adauga in cos) este de 67%, mai mare decat pe desktop, dar rata cu care acestia ajung la pasul 3 (adaugare in cos, fara a cumpara inca) e cea mai mica – doar 13%; cu alte cuvinte, clientii navigheaza fara probleme in paginile mobile ale produselor, dar ceva ii impiedica sa descopere exact produsul cautat si sa treaca la pasul urmator (cumpararea)
- conversiile raman mici pe mobile din cauza faptului ca oamenii nu descopera usor produsele cautate – principalul lucru cerut de cumparatorii mobile (47% dintre respondenti) e o experienta de browsing mai rapida si mai usoara
- studiul arata ca un retailer care are o multime de produse in catalogul propriu va avea si vanzari mai mari in 52% dintre cazuri, clientii valorizand o oferta bogata
- in acelasi timp, in 65% dintre cazuri, o oferta prea mare inseamna ca oamenilor le e greu sa gaseaca ce cauta
- 56% dintre americani spun ca ar cumpara mai mult pe mobile daca ar gasi mai usor ce cauta
Leave a reply