Amazon anunta Ads Relevance, serviciul care nu mai depinde de cookies terte
Prezenta la Cannes Lions Festival of Creativity, compania Amazon a anuntat lansarea Ad Relevance, un sistem care elimina dependenta de cookie-uri terte, citim pe digiday.com. Google va alimina aceste cookies de pe Chrome in Q3 2023; pentru marketeri, asta inseamna ca nu vor mai detine date relevante pentru campaniile targetate de publicitate si vor fi nevoiti sa se bazeze pe cookie-urile first-party si pe aprobarea primita de la utilizatori, pentru afisarea de ad-uri.
Gigantul e-commerce s-a pregatit de acest moment si a folosit inteligenta artificiala pentru a testa un sistem independent de aceste cookies, prin care advertiserii pot targeta diverse nise de public online: „In esenta, in ultimii trei ani, ne-am reconstruit sistemul pe baza modelelor machine learning. Credem ca viitorul inseamna invatare automata si audienta bazata pe modele”, a explicat Brian Tomasette (Director Amazon DSP Products), pentru sursa amintita.
Ad Relevance foloseste semnale ca activitatea de browsing, achizitiile online si formatele video urmarite de utilizatorii Amazon, pentru a estima comportamentul consumatorilor si a le oferi brandurilor interesate date clare despre acestia, pentru reclame cat mai eficiente. Miscarea vine la fix: eMarketer estimeaza ca veniturile Amazon din publicitate vor creste cu aproximativ 25% in State, in 2024, ajungand la aproape 42 miliarde $ si un market share 14%, (deci se va clasa pe locul 3, la nivel mondial, dupa Meta si Google).
Tot la Cannes, compania si-a prezentat parteneriatul e-commerce exclusiv cu GroupM. In ultimele 6 luni, cele doua companii au creat livestream-uri shoppable branduite, pe canalul Amazon Live, ce poate fi urmarit pe platformele de streaming Prime Video si Freevee, in SUA.
Leave a reply