Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Alibaba Group: cifra de afaceri de 29,1 miliarde $, in Q3 (+3% YoY)

Saptamana aceasta, Alibaba Group si-a anuntat rezultatele financiare din Q3, informeaza ecommercenews.eu. Cifra de afaceri a Lazada, AliExpress, Trendyol si Daraz a fost de 29,1 miliarde $, ceea ce inseamna o crestere de doar 3% fata de aceeasi perioada din anul anterior. In iulie-septembrie 2022, veniturile au totalizat 38,06 miliarde $, deci fost mai mari cu 10% YoY – cea mai mica rata de crestere anuala din 2014 incoace!

Motivatia oferita de companie este scaderea comenzilor online, odata cu intrarea in vigoare a noilor taxe legate de TVA, din Uniunea Europeana. Per total, Alibaba Group a raportat pierderi de 2,8 miliarde €. In plus, gigantul e-commerce are probleme si in China natala, unde vanzarile cu amanuntul nu au crescut prea mult, competitia este acerba si reglementarile guvernamentale din sectorul tehnologic au constituit obstacole serioase in calea unei cresteri masive. Astfel devine si mai clar de ce Alibaba nu a facut publice cifrele legate de Singles’ Day 2022.

Pe plan european, grupul estimeaza in continuare noi provocari, pe fondul deprecierii monedei euro si a cresterii costurilor logistice. Marketplace-ul international AliExpress a incercat sa se impuna pe plan local anul trecut, cand a lansat o solutie logistica menita sa ofere livrarea comenzilor online in 10 zile, garantat, in Europa. Dar – desi este prezent in regiune de peste 10 ani – AliExpress si produsele ieftine chinezesti pe care le vinde nu au prins la consumatori. In 2021, website-ul avea un market share de doar 4% in Europade Vest (comparativ, Amazon se situa la 20%), conform datelor Euromonitor International. In Europa de Est, procentul era de 5%.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply