Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

1 din 4 romani plateste cumparaturile online cu cardul, la curier (sondaj)

Platile digitale castiga constant teren in cazul livrarilor la domiciliu ale comenzilor online, chiar daca metodele traditionale de plata raman o alegere obisnuita pentru 62% dintre romani, arata un sondaj realizat de Cargus in randul a 1.002 respondenti din mediul urban. 26% dintre romani platesc cu cardul direct la curier, iar alti 11% folosesc metode complet online, cum ar fi plata prin aplicatia firmei de curierat sau linkul trimis inainte de livrare.

Romanii aleg plata cu cardul pentru ca este mai rapida (39%), mai sigura (33%) si mai comoda (10%). Aproape jumatate (46,7%) ar renunta la cash daca ar primi reduceri sau cashback, iar 32,7% – daca ar sti ca isi primesc imediat banii inapoi in caz de retur, mai transmite Cargus, intr-un comunicat de presa.

Increderea in comerciant ramane factorul care influenteaza cel mai mult alegerea metodei de plata: peste jumatate (55%) decid cum platesc in functie de reputatia magazinului. Cu brandurile mari se simt mai siguri si platesc fara ezitare digital, insa devin mai prudenti atunci cand comanda de la magazine mai mici sau mai putin cunoscute. Chiar si asa, directia e clara: aproape jumatate (49%) dintre respondenti cred ca s-ar adapta usor la o piata in care plata ramburs ar disparea complet.

Experienta de livrare influenteaza din ce in ce mai mult alegerile de plata, incurajand o schimbare de la obiceiurile traditionale de plata catre optiunile digitale. Tot mai multi cumparatori descopera avantajele platii cu cardul direct la curier, iar aproape 28% dintre respondentii care nu au folosit inca aceasta metoda de plata spun ca ar vrea sa incerce aceasta optiune. Pentru multi, cea mai mare grija la primirea unui colet cu plata ramburs este sa aiba banii pregatiti (50%) sau teama ca nu vor fi acasa cand ajunge curierul (45%). Rezultatele sondajului Cargus arata si o legatura clara intre experienta de plata si perceptia asupra curierului: 4 din 10 romani considera ca un curier care ofera plata cu cardul transmite profesionalism, pare mai serios, atent si modern.

Pe masura ce experientele devin mai simple si mai transparente, creste si sentimentul de siguranta. 86% dintre romani declara ca se simt confortabil sau complet protejati atunci cand platesc cu cardul, fie online, fie la livrare, iar doar 9% spun ca evita platile digitale.

Cand vine vorba de asteptari, romanii nu mai cauta doar o plata rapida, ci una simpla, sigura si transparenta. 50,7% considera confirmarea instant a tranzactiei (de exemplu, prin SMS) cel mai util beneficiu, urmata de 33,1%, care mentioneaza reducerile sau cashback-ul, si de 29,4%, care apreciaza returul rapid al banilor. In plus, 8 din 10 romani spun ca este important sa poata alege cum platesc, online, la curier sau prin aplicatie. Cu cat optiunile sunt mai clare si mai flexibile, cu atat creste deschiderea catre metodele digitale.

Tinerii sunt, si de aceasta data, cei mai deschisi la schimbare. Aproape 70% dintre respondentii din Generatia Z si Millennials folosesc deja cardul pentru cumparaturi online, comparativ cu 66% in randul Generatiei X. Pe masura ce aceste generatii devin publicul dominant al comertului online, asteptarile lor ridica standardele pentru intreaga piata.

„Romania se apropie tot mai mult de normalitatea europeana a platilor digitale – simple, sigure si fara stres. Tot mai multi cumparatori descopera confortul de a finaliza comanda cu un simplu click, direct in aplicatia curierului sau prin POS mobil, fara grija banilor pregatiti sau a restului”, transmite Belgin Bactali (foto, CEO Cargus).

Leave a reply