TikTok Shop isi mareste comisionul pentru vanzatorii online (de la 2%, la 8%)
Platforma social media asiatica TikTok si-a propus sa castige 20 de miliarde $ din vanzarile e-commerce globale, in 2023, in urma dezvoltarii puternice din Asia de SE. Si are de gand sa extinda TikTok Shop si in America Latina, in 2024. Pentru a avea venituri mai mari in SUA, aplicatia axata pe clipuri video scurte a crescut comisionul impus sellerilor americani, noteaza retailbrew.com.
Acestia au fost anuntati ca taxele vor creste de la 2%, la 8%, adaugandu-se o taxa de 30 de centi/tranzactie online. Marirea va fi implementata etapizat: comisionul va creste la 6% de la 1 aprilie si la 8% de la 1 iulie. TikTok va incasa o suma mai mica in cazul produselor mai scumpe si a anumitor tranzactii in valoare de peste 10.000 $. Taxele raman, in general, mai mici decat cele practicate de gigantul Amazon – care are un comision de 8-20%. In plus, platforma sociala va renunta la subventiile acordate anumitor comercianti, care le permiteau acestora sa vanda produse la preturi extrem de mici. Din cauza acestora, TikTok se astepta sa piarda peste 500 de milioane $, in 2023.
TikTok Shop s-a lasat in SUA in septembrie 2023 si a ajuns deja sa aiba vanzari zilnice de aproape 4 miliarde $, devenind un potential concurent Amazon, Shein si Temu. Cele mai populare categorii de produse vandute aici sunt imbracamintea, produsele de ingrijire a tenului si a parului.
Comentariu ( 1 )
[…] de 17,5 miliarde $. TikTok Shop a anuntat recent ca va mari comisionul pentru vanzatorii online de la 2%, la 8% (in SUA, unde s-a lasat in septembrie 2023 si a ajuns deja vanzari zilnice de aproape 4 miliarde […]