Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon, Apple si Alibaba ameninta Alphabet si Meta, pe piata de advertising

Hegemonia Alphabet (a.k.a. Google) si Meta (a.k.a. Facebook) in industria publicitatii este clara si va continua si pe viitor, citim pe digiday.com. Cu o valoare totala estimata la 567,49 miliarde $, in 2022, piata de advertising va asista la o crestere majora din partea a doi jucatori care acum insumeaza (conform Insider Intelligence) o capitalizare de piata de 3 trilioane $: Amazon si Apple.

La inceputul anului trecut, aceeasi sursa nota ca dezvoltarea masiva a gigantului e-commerce american, din ultimii ani, a generat un triumvirat – in care Facebook, Google si Amazon isi vor imparti (in 2022) peste 50% din sumele cheltuite pe publicitate, in intreaga lume. Asta dupa ce, in 2021, 7 din fiecare 10 dolari cheltuiti pe ad-uri online si 47% din tot bugetul de advertising mondial au mers in buzunarele acestor 3 companii. In 2020, felia de piata detinuta de aceste companii era de 39% din totalul sumelor cheltuite pe reclame si 67% din totalul ad-urilor digitale. Evolutia e vizibila si semnificativa.

Pe de alta parte, la final de 2022, Insider Intelligence nota ca – dupa liderii Google (168,44 miliarde $) si Meta (112,68 miliarde $) – pe locul 3 din top 5 venituri nete realizate din reclame s-ar plasa Alibaba (41,01 miliarde $), urmata de Amazon (37,99 miliarde $) si ByteDance/TikTok (29,07 miliarde $). Cu alte cuvinte, daca piata americana de ad-uri e dominata de Amazon, Facebook si Google (iar Apple face pasi repezi pentru a castiga teren), la nivel mondial, gigantul chinez Alibaba reprezinta o forta majora, care impinge Amazon pe locul 4. Iar Apple s-a plasat pe ultimul loc al clasamentului, cu doar 7,06 miliarde $.

Aceasta dinamica s-ar putea schimba, in urmatorii ani, in care Amazon si Apple vor investi in publicitate. Si veniturile lor combinate din advertising sigur vor depasi cele 10 procente din total, din 2022. Dar cea mai notabila tendinta va fi eclipsarea Alibaba de catre compania fondata de Jeff Bezos, apropo de veniturile din reclame digitale, in 2024. Conform Insider Intelligence, peste 2 ani, primele 5 companii de advertising digital, in functie de venituri, vor fi: Google (201,05 miliarde $), Meta (134,72 miliarde $), Amazon (55,99 miliarde $), Alibaba (48,91 miliarde $) si ByteDance (44,05 miliarde $).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply