Evolutia Black Friday in ultimii 3 ani, in Romania (raport)
PayU – furnizor global de servicii de plata pentru companii, lider pe pietele din Europa Centrala si de Est, care opereaza in 16 tari, pe 4 continente pentru sute de mii de comercianti – a realizat un raport despre evolutia Black Friday in tara noastra si transmite rezultatele intr-un comunicat de presa. Evenimentul tomnatic al reducerilor a aparut la noi in 2011, a cunoscut o evolutie constanta de-a lungul anilor (inclusiv la nivelul tranzactiilor procesate de PayU), iar in ultimii 3 ani s-au inregistrat cresteri semnificative ale nr. de tranzactii, volumelor tranzactionate si cosului mediu de cumparaturi.
„In Romania, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o actiune de lichidare de stocuri, de o zi, asa cum a fost gandit si cum se desfasoara in SUA, ci mai curand o actiune care genereaza consum, un instrument de marketing folosit, in cazul unor comercianti, chiar mai bine de o luna. Astfel, de Black Friday, valoarea medie a cosului de cumparaturi se dubleaza fata de valoarea medie anuala”, a explicat Marius Costin (foto, Country Manager PayU Romania).
Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.
Astfel, in perioada 2013 – 2016, Black Friday-ul autohton a insemnat, in cifre:
- de tranzactii efectuate prin PayU a crescut de la 56.000 (in 2013) la peste 120.000 (in 2015)
- valoarea totata a comenzilor a evoluat de la 18 milioane lei (in 2013), la 110 milioane lei (estimata pentru editia Black Friday 2016, ceea ce inseamna o crestere de 60% a volumelor tranzactionate)
- cosul mediu de cumparaturi a crescut de la 330 lei (in 2013) la peste 560 lei (in 2016)
- cele mai scumpe produse cumparate de Black Friday in ultimii 3 ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacante la Rio; sumele sunt intre 16.800 – 25.000 lei
- produsele IT&C au fost in fiecare an in topul preferintelor de cumparare de Black Friday si vor ramane fruntase si anul acesta
- o alta categorie a inceput sa castige teren, cea formata din produse precum: mobilier, decoratiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri (aceasta ocupa doar 5% in 2013, a crescut pana la 21% in 2015 si se estimeaza ca va detine aproximativ 30% din totalul vanzarilor de Black Friday 2016)
- comenzile de Black Friday veneau, in 2013, din 83 de tari in afara Romaniei, totalizand 49.000 de tranzactii; in 2015, numarul de achizitii prin platforma PayU Romania a ajuns la 95 de tari si 115.000 de comenzi
- cosul mediu de cumparaturi al altor tari a crescut in ultimii 3 ani, iar Romania a trecut de pe locul 2 (in 2013) pe locul 6 (in 2015)
- anul trecut, tarile cu un cos mediu de cumparaturi mai mare decat cel al Romaniei au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) si Portugalia (600 lei)
Leave a reply